با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۱، ۰۲:۱۲ ب.ظ

نظم غربی




چند روز پیش داداشم یه جریانی برام گفت  که یه خورده ذهنم مشغولید

میگفت تو ژاپن یه مهندسه بوده که خودشو از طبقه اخر ساختمانی که ساخته

 بوده پرت کرده پایین
میپرسن چرا؟ میگن اخه این اقا مهندس نتونسته

 سر موقع کارش رو اماده کنه یه فرصت سه روزه خواسته بازم نتونسته مجبور

شده خودش رو بکشه
خیلی عجیب بود گفتم داداش من اخه چرا مگه دیوونست 

خوب نشده که نشده چرا خودشو کشت اخه داداشم گفت چرا نمیفهمی بچه اونجا بد

قولی خیلی زشته تازه اگرم زنده میموند کسی دیگه بهش کار نمیداد کی به یه

مهندس که سه روز کارش عقب افتاده کار میده


بلـــــــــــــــــه بعد یه اروغ روشن فکریم زد
گفت اونا مسلمون تر از ما هستن

به حرفاش فکر کردم خیلی نتیجش:


اولا نمیشه ساده به این قضیه نگاه کرد اونا فهمیدند که اگه کارا رو نظم نباشه

 پیشرفتی حاصل نمیشه هدف اونا ساختن دنیاست تو کارشون از این لحاظ

موفقن هاااااا شک ندارم
اما این وسط یه چیزایی قربانی میشه اصلا کاری

 به جامعه خودمون نداشته باشین چند لحظه میدونم پر از عیبیم
اما اون جو

 که اونا جامعشونو قانون مند کردند با معیارهای خدا نمیسازه توضیح بدم؟

 ای به چشم
میدونید خدا برا شعور بنده هاش احترام زیادی قائله برا همین

 هیچ وقت برا فهمیدن اونا از زور استفاده نمیکنه هرجا از زور استفاده شده

 برا مسائل اجتماعیه اونم اینقدر تبصره داره که تا بخواد اجرا بشه بابای قانون گذار

در میاد مثلا برا بریدن دست دزد چندین  تا شرط داره که باید همش تحقق داشته باشه

 یا برا حد زنا باید چهار تا شاهد وجود داشته باشه خلاصه یکی به نعل میزنه یکی به

سندون تا این بنده گناهکار پشیمون شه برگرده دوباره به درگاه خدا
تو دین ما

پاداش فوری یا مجازات فوری کم داریم فک کن بیشترش حواله میشه برا اون دنیا
چرااااا؟ چون خدا میخواد شعور ما رشد کنه نمیخواد از ترس یا شوق کار خوب کنیم

یا کار بد نکنیم برا همین بهمون زمان میده
البته آزاد آزادم نمیذاره تا کمکی ازش

 چشم ترس داشته باشیم
اما فقط اونایی چشم ترس دارن که دوسش دارن

مفهومه؟ وقتی دنیای پیشرفته تا اون حد مردم رو با اعمال قانون وسخت گیری کنترل

میکنه نتیجش نظم میشه اما انسانیت واختیار از انسان سلب میشه اونا قانونمند

 زندگی میکنن چون چاره ای ندارن اگه نکنن خود به خود حذف میشن مث اینجا که

نیست تا لنگ ظهر بخوابند بعد طلبکار دولتم باشن
خلاصه اونجا کار میکنن چون

 چاره ای ندارن این اون چیزی نیست که خدا میخواد خدا میخواد ما خوب باشیم اما

اگاهانه وبا اراده خودمون


حالا نمیدونم چه جوری میشه با زبون خوش آدم شیم


خدا کمکمون کن بفهمیم

نظرات  (۲۵)


چرا بابا خوندم
حالا درست که آخرش یه نتیجه اخلاقیه دیگه گرفتین :دی
ولی من لُبِ کلام رو عرض کردم!

ممنون از شعری که فرستادین
پاسخ:
اهاااااااااا پس هیچی
۱۲ خرداد ۹۱ ، ۱۷:۲۳ داود رحمانی
سلام ... جلال آل احمد هم تو سفرنامه اش میگه به غرب رفتم مسلمان ندیدم و مسلمانی دیدم و به شرق آمدم مسلمان دیدم اما مسلمانی ندیدم ... در ضمن خانم ژاپن نسبت به کل جهان شرق حساب میشه نه غرب ... اگه نسبت به آسیا هم حساب کنید بازم شرق میشه و ما غرب ... به داداش بزرگوار هم بفرمائید ... به ما هم سری بزنید خوشحال میشیم ...
پاسخ:
اون یه مثال بود فرهنگ کاری ژاپنی ها هم زیاد تفاوتی با غربیا نداره از نظر وجدان کاری میگم تو رو خدا به ظواهر گیر ندید دیگه اون جمله رو هم قبول ندارم خیلی حرف هست تو این زمینه
سخت است
هنگام وداع
آنگاه که در میابی
چشمانی که درحال عبورند
پاره ای از وجود تورا نیز باخود میبرند

سلام می تونم ازتون یه سوال بکنم اگه خواستید جواب بدید شما چه رشته ای می خونید چون تو کامنت ها دیدم خیلی قشنگ جواب بچه ها رو می دید ممنون ازتون شما بیستید بیست اینو واقعا می گم بازم سراغ ما رو بگیرید
پاسخ:
سلام نه زیادم خوب نیستم حس میکنم باید مطالعاتم رو ببرم بالا رشتم به این حرفا مربوط نیست کلا یه زمانی زیاد کتاب میخوندم الان که....
سلام اهنگتو نتونستم پیدا کنم حالا هر وقت بخوام گوش کنم وبلاگتو باز می کنم یه وقت خندم نکنیا باشه
پاسخ:
سلام اختیار دارید .....پیش میاد گاهی ....
سلام

ممنون که سر زدی

آبجیه گلم
پاسخ:
سلام منم ممنون
۱۲ خرداد ۹۱ ، ۱۹:۳۸ زهرا محیایی
دیکتاتور کیست؟!
بچه ای است ۲ ساله،که ۲۰ نفر مجبورند به خاطر اون کارتون نگاه کنند!
پاسخ:
ههههههههههههههههه قبول دارم اخخخخخخخ چه ادم لجش میگیره
دلتنگ شدن حس نبودن کسی است که تمام وجودت یکباره تمنای بودنش را می کند .
ღ♥ღ
قدر یاران قدیمی را بدان ای نازنین، فرش های کهنه را مردم گران تر می خرند.
ღ♥ღ
بهترین لحظه ها وقتیست که بهترین ها به یادت باشند ، بهترین نیستم ولی بیادتم .
۱۳ خرداد ۹۱ ، ۰۱:۱۳ همسفر با قافله منتظران
سلام اگر هستی یا علی
پاسخ:
یا علی
خداد کمکمون کنه ...
میدونی ماها معمولا تو قیاسامون مغالطه داریم در حد وحشتناک ....
بعدم
پاسخ:
من اهل مغالطه نیستم هیچ رقم .....
۱۳ خرداد ۹۱ ، ۰۶:۱۷ ادریس دلشادتنیانی منتظر الظهور
سلام هم صراط

بیا بیا...بیا... بیا پست دوم مرا بخوان گریه کن داد بزن فریاد بزن تا صاحبمون بیاد به کجا داریم میرویم؟؟ وای بر ما (به خودم میگویم) باید خجالت بکشیم که نام مان را شیعه و منتظر گذاشتیم صدها وبلاگ وسایت به نام منتظر در اینترنت حک شده پس کجایند اون منتظران حقیقی؟؟

منتظرم
پاسخ:
سلام چشم
سلام

ممنون از تشریف فرمائی شما به خانه ی دل نوشته های به رنگ خدا.........

شرمنده اخلاق ورزشی ، من حوصله ی خوندن رمان رو ندارم .

اما در مورد این مطلبت می خوام بگم که به قول شما اونجا از روی اجبار هستش ، اما اینجا به خاطر نبودن وجدان کاری یا شایدم دور بودن از خدا ، به نظرم کسی که از خدا بترسه ، همه ی کاراش هم از روی نظم انجام میگیره.

یا علی مدد............

دست حق نگهدارتون.
پاسخ:
اقا سعید دو قسمت رو بخون بعد اگه خواستی نخون با اون نظرت هم تقریبا موافقم
سلام
راستش به نظر من یه کم زیادی مغلطه ای شده این پستتون !!!!
توی خوب و با نظم کار کردنشون هیچ شکی نیست همانطور که در آزاد بودنشون ؛ خصوصا این پاراگرافتون یه جورایی غیر قابل هضم هست !!!! ( حداقل من که باهاش مخالفم ) :
""وقتی دنیای پیشرفته تا اون حد مردم رو با اعمال قانون وسخت گیری کنترل
میکنه نتیجش نظم میشه اما انسانیت واختیار از انسان سلب میشه اونا قانونمند
زندگی میکنن چون چاره ای ندارن اگه نکنن خود به خود حذف میشن مث اینجا که نیست تا لنگ ظهر بخوابند بعد طلبکار دولتم باشنخلاصه اونجا کار میکنن چون چاره ای ندارن این اون چیزی نیست که خدا میخواد خدا میخواد ما خوب باشیم اما
اگاهانه وبا اراده خودمون""
پاسخ:
نه مغلطه نیست موضوع اینه که اونا نجبورن به این نظم اگه به موقع سر کار نیان اخراج میشن اگه حین انجام کار بدون مرخصی برن بیرون مواخذه میشن باید تن به قانون بدن ونتیجه این تن دادن پیشرفته اما این اون چیزی نیست که ارزش باشهخ ارزش اونه که طرف با یه کنترل معمولی از روی وظیفه شناسی کار کنه البته جامعه ما هم با این چیزی که میگم فاصله داره اما بعضیا میگن اونا با فرهنگن که اینجورین من میگم اونا مجبورن ...میفهمی مجبووووووور
۱۳ خرداد ۹۱ ، ۱۷:۳۳ پرسه زیر بارون
سلام
خوبی؟! آره نظر منم همینه...البته میدونی بعضی از ما مسلمونا آبروی مسلمونی رو بردیم وباعث میشیم ک امثال داداش شما مسلمونی اونارو به مسلمونی ما ترجیح بده...توی دین ما از نظم و خوش قولی و دوری از زشتی ها سفارش شده اما یه عده اونقدر سعی خودشون رو روی نظم میکنن و یا کارای دیگه ک ما مسلمونا می گیم اینا مسلمون واقعین...ک ایشالله هم باشن...امیدوارم شیعه مولام باشن!!!

اومدم بهت سر زدم و مزاحمت شدم
مسابقه پیامکی راه اندازی کردم...دلم میخواد شمام بیاد توی اون شرکت کنید...تا یکشنبه شب بیشتر فرصت نیستا...جایزه دارم هست...دیگه بگم...راستی میتونی یه متن"یاعلی"رو برای سامانه ام ارسال کنی تا اس.ام.اس های جالب هم برات ارسال بشه...دیرنکنی منتظرم...
پاسخ:
سلام ممنون از نظرت ...
دقیقا همین ...
منظورم این بود که بعضا ملت تو مقایسه هاشون مغالطه میکنند
اما متن شما نه ...
پاسخ:
اهاااان از اول بگو باباااااااااا
۱۳ خرداد ۹۱ ، ۱۸:۲۲ زهرا محیایی
عاشق شدن از نگاه افراد مختلف:

شکسپیر:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بزار بره،اگه برگشت که ماله توئه و اگر برنگشت، سَم که داری، خودتو بکش!
شخص خوشبین:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بذار بره،نگران نباش، حتماً بر می گرده
شخص شکاک:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بزار بره،اگه برگشت، ازش بپرس چرا؟؟؟!
شخص صبور:
اگه عاشق کسی شدی،
بهش نچسب، بذار بره،اگه برنگشت، اونقدر صبر کن تا برگرده!
شخص خوشگذران:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بزار بره،وقتی برگشت، اگه هنوز عاشقش هستی،دوباره ولش کن بره!
فعال دفاع از حقوق حیوانات :
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بذار بره،در واقع همه موجودات زنده حق دارن که آزاد باشن!
وکلا:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بذار بره،بند 1-a از پاراگراف 13a-1بند الحاقی دوم از" قانون آزادی ازدواج" به طور صریح می گوید که...

شخص زیست شناس:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بزار بره،حتما" تکامل پیدا میکنه !
آمارشناسان:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بزار بره،اگه اونم عاشق تو باشه، احتمال بازگشتش زیاده،اگر عاشق تو نباشه، به هر حال توزیع Weibull و رابطه شما غیر محتمله!
فروشنده:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بزار بره،اگه برگشت، قرارداد ببند، اگه برنگشت، چه خوب، "بعدی!"
نماینده بیمه:
اگه عاشق کسی شدی،بهش برنامه رو نشون بده،اگه برگشت، ثبت نامش کن،اگه برنگشت، پی گیرش شو و هیچ وقت بی خیال نشو!

فیزیکدان:
اگه عاشق کسی شدی،بهش نچسب، بزار بره،اگه برگشت، این قانون جاذبه است
اگه برنگشت، یا مقدار اصطکاک بیشتر از نیروی جاذبه است، یا زاویه برخورد بین دو جسم در زاویه مناسب تنظیم نشده است!
ریاضیدان:
اگه عاشق کسی شدی،
بهش نچسب، بزار بره...
اگه برگشت که 1+1 = 2 (خیلی ساده اس)
اگه بر نگشت،
Y=2X-log (0.46Y^2+(cos( 52/34X))x 5Y^(- 0.5)c)
که c مقدار ثابت زمان بی نهایت بازگشته.
افراد این دوره زمونه:

اگه عاشق کسی شدی،
بهش نچسب، بزار بره،اگه برگشت، که مال توئه،اگه برنگشت پیداش کن و بکشش،یا به اداره مهاجرت خبر بده که اون مهاجر غیر قانونیه


و اما در نهایت و در عین حال واقعیت

اگه عاشقه کسی شدی،برای چی اصلاً ولش می کنی بره ، خنگ خدا!
پاسخ:
هههههههههههههه ممنون بامزه بود
۱۴ خرداد ۹۱ ، ۱۳:۳۸ داود رحمانی
سلام . اگه نسبت با نظم هم بسنجید بازم ژاپن مثل غرب نیست ... چون بر اساس آمارهای جهانی کشورهای ژاپن و چین و کره منظم ترین کشورها هستند و ساعت کاری مفیدشون هم بیشتر از جاهای دیگه است . پس کلا این مطلب رو ....
پاسخ:
ای خدااااااااااااا ببین ملیت این ادم رو بی خیال شو بحث من خیلی مهمه اقا داوود کمپانی های صهینونیزم نظم جهان رو مطابق منافع خودشون شکل میدن جهانی سازی یعنی صهیونیستی کردن دنیا حتی در ژاپن افکار صهیونیستی نفوذ زیادی داره صهیونیزم به یه تفکر رایج فراتر از دین یهود بدل شده اونا انسانها رو به بردگان خودشون بدل کردند از اونا برا منافع خودشون بهره کشی میکنن چرا متوجه نیستی اینهمه اونا کار میکنن اما بیشتر ثروت میره تو جیب ی عده محدود متوجهیییییی؟
۱۴ خرداد ۹۱ ، ۱۴:۲۶ داود رحمانی
سلام ...
نشد دیگه بحث رو دارید به سمت و سوی امپریالیستی می کشونید و اصلا بحث سیاسی نیست ... بحث جغرافیایی بود ... من هم میدونم کهه دارن جهان رو به سمت دهکده واحد جهانی می کشونن و اون سمت سوق میدن ولی این چه ربطی به ژاپن داره ... یه دفعه بگید که .... تموم شه !!!!
پاسخ:
ژاپن یکی از همپیمانان مهم غربه من اگه فقط اسم غرب رو گفتم برای اینه که الان اونا شمشیرشون رو از رو بستند والا فرهنگ ژاپن هم مث اونا وقتی جامعه ای به شکلی باشه که به خاطر سه روز تاخیر یکی مجبور میشه خودش رو بکشه در انسانیت رو باید گل گرفت تو اون جامعه هدف از پیشرفت علم وتکنولوژی و توسعه باید رسیدن به کمال باشه باید تقویت انسانیت باشه نه اینکه جامعه برای ایجاد نظم انسانیت روفدا کنه
۱۴ خرداد ۹۱ ، ۱۴:۴۰ داود رحمانی
پس شما می فرمایید باید مثل جامعه ما باشه که یه آقا زاده ای بیاد و پنج بار بودجه متروی تهران رو برای ساخت بگیره و آخر سر هم ناتمام ولش کنه به امان خدا و خودش فرار کنه ؟؟!! من اون کار رو تایید نمی کنم ... من میگم حداقل چقدر خوبه که خودشون رو در مقابل جامعه مسئول میدونن و چقدر مسئولیت پذیرن که به خاطر سه روز تاخیر نمیتونن خودشون رو ببخشن ...!!!
پاسخ:
نه به هیچ وجه من معتقدم با جرایم کلان باید برخورد قابل توجه بشه من نمیگم جامعه ما ایده اله ببین حرف من اینه اگه غرب واون قسمت از شرق که توسعه یافته هست دارای نظمه دلیلش فرهنگ بالای اونا نیست دلیلش رشد عقلیشون نیست دلیلش اجباریه که تو اون جامعست ما باید کاری کنیم تا جامعه به رشد فکری برسه باید جوری بشه که همه بر اثر انسانیت وجدان کاری داشته باشن نه چون دوربین داره از اون فیلم میگیره حالا با یه عده باید درز حد معقول ومتناسب با جرم برخورد کرد اما اینطور خفه کردن انسانها با تبلیغات وقانون باعث میشه انسانها منفعل بشن والت دست سردمدارانشون قرار بگیرن متوجهی؟
تمام لذت عمرم همین است
که مولایم امیرالمومنین است
میلاد امام علی(ع) مبارک باد.
سلام خوشحال میشم باهم تبادل لینک کنیم البته اگه موافقی.
پاسخ:
بله
سلام با وجودیکه 2بار از شما تقاضا کردم که اون اشتباه را اصلاح کنید ولی به خواهشم اعتنا نکردی حالا خودت بگو من درموردت چی فکر کنم وچگونه قضاوت کنم
پاسخ:
قضاوت نکن برادر چشم الان اصلاحش میکنم
.
به مصداق عزیز بگو ما با اسلام ومبانی عمیق اسلام مشکل نداریم والا ماهم بچه مسلمونیم ما هم به همه چیزهایی که شما اعتقاد داریم اعتقاد داریم ما هم دلمون لک زده برای زیارت درست حسابی امام رضا(ع) ما هم دوست داریم یک دلسیر بر حسین ویارانش گریه کنیم ولی ما فقط می گوییم با مشکلات اجتماعی ورفتاری داخل ربطی به نفود دیگران نداره
پاسخ:
به همه چی ربط داره ساده نباش هم خودمون مقصریم هم اونا دارن هدف میگیرن مبانی فکری مارو اگه نه اینهمه بودجه صرف مسال فرهنگی نمیکردند چه پولایی دارن خرج میکنن دلشون برا چشم ابروی مانسوخته شبکه فارسی بزنن هدف دارن برادر من شک نکن
سلام من هم با افکار کردار ورفتار صهیونیزم مخالفم من هم از این صهیونیزمها متنفرم ولی آنچه ناپذیرفتنیه اینه که شما مردم غرب را با دولتمردان غرب اشتباه گرفتی بحث ما انسانیت ونظمه نه نوع حکومت وحکمرانان
می خواهم یک مصداق برات بیارم فرهنگ ترافیکی مردم خودمون را فرهنگ ترافیکی ضعیف ترین وفقیر ترین کشور غربی مقایسه کن
یا یک مصداق دیگه: هنوز تو انگلیس برای کشته شدگان جنگ جهانی دوم وخانواده هاشون احترام واقعی تاکید می کنم احترام واقعی قائلند ولی خدا وکیلی ما برای شهدا خانواده هاشون ایثارگران چکار کردیم
نه اینکه تو بوق وکرنا کردیم که به این عزیزان وام می دهیم خونه می دهیم تاکسی می دهیم سهمیه دانشگاه می دهیم و... وبا همین کارها این عزیزان را از ملت جدا کردیم وحسادت سایرین را برانگیختیم به نظر من این احترام به این عزیزان نیست میشد همه این کارها را کرد ولی تبلیغاتیش نکرد
یا یک مثتاق دیگه ما برای حجاب چکار کردیم آیا این پوشش زنان ودختران ما مناسب مملکت ماست مگر نه که حجاب از زمان هخامنشی جزءلاینفک پوشش زنان ما بوده پس الان کجای کاریم
خواهر خوبم فکر کنم شمادچارتوهم توطئه شدهاید من منکر نفوذ وتاثیر صهیونیزم نیستم ولی قبول هم ندارم که این بی نظمی(شعوراجتماعی) داخل کشور ریشه بیرونی داره من ریشه این مشکلات را در خودمون می بینم وپیشرفت آنها را نه از نظر اقتصادی بلکه از نظر شعور اجتماعی حاصل زحمت خودشون ما خودمحوریم ما واقعا برای خودمون هم ارزش قائل نیستیم ما فقط خودمون را با چشم بسته می بینیم ما دلمون نمیگم برای مملکتمون نمیسوزه ولی خیلی هم نمیسوزه اکثر مردم ما درد دین ندارند خیرین ما خیلی کم هستند ما مسلمانیم وچه بخواهیم چه نخواهیم درمورد دین همسایه اجتماع ولی امر همه وهمه تکلیف داریم ولی نمی دونم چرا نمی خواهیم خودمان را تغییر بدهیم
پاسخ:
بی حجابی ما ریشه در در زمان رضا خان داره برادرم تو که فک نمیکنی زنانی که سالهای سال به بی حجابی عادت کردند ومزه تبرج رفته تو دهنشون به این راحتی بذارنش کنار زنها اول انقلاب خیلی هاشون با اجبار روسی سر کردند و وقتی ازادی بی فکر زمان اصلاحات مطرح شد دوباره برگشتند عقب تازه تو که منکر این نیستی ماهواره تا چه حد داره هنجار شکنی میکنه وغیرت رو هم از مردای ما میگیره ریشه اینا کجاست؟ اره مردم ما هم تنبلند وهمش گردن غرب نیست غرب فقط افکارش رو ما ه ما عرضه میکنه مثل شیطون اما این ماییم که با ضعف مدریتی وتنبلی هامون طرح اونا رو اجرا میکنیم در باره خونواده شهدا هم باید بگم همین الانم خیلی ها اعتقاد دارن دولت بیش حد داره بهشون میرسه باورت میشه؟ همه مث تو فک نمیکنن برادر توجه تورو به نظرات قبلی من تو پست* رقص چنین میانه میدانم ارزوست *جلب میکنم برو بخون متوجه میشی
آپم´´´´´´´´´´´,;****,´´´´
´´´´´´´´´´´´,*¨¨,"¨¨*,´´´
´´´´´´´´´´´,**¨¨¨@";";;-…
´´´´´´´´´-,¨**¨¨¨¨")""-""""
´´´´´´´´//,***¨¨¨¨*
´´´´´´´(,(**/*"¨""¨¨*
´´´´´´((,*/*;);*)¨¨¨¨*
´´´´´((,**)*/**/¨¨¨"¨*
´´´´,(,****.:)*¨¨¨¨¨¨*
´´´((,*****)¨¨¨¨¨¨¨*
´´,(,***/*)¨*¨¨¨¨,¨*
´´,***/*)¨*¨¨,¨*
´)*/*)*)*¨¨*
/**)**¨¨"\\)\\)
*/*¨¨¨¨,...)!))!).....,(
",¨¨¨¨_)--"--"------/_.
این پرنده اومده شمارو به وبلاگم دعوت کنه!
منتظر حضورتونم
۰۸ تیر ۹۱ ، ۱۵:۵۵ سارا جونت
زهرا جون چقدر وبلاگت تغیر کرده به من هم سر بزن خوش حال میشم من سارا دختر خالتم شناختی که
پاسخ:
بله که شناختم قربون ادرس گذاشتنت هههههههههههههه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی