با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۱، ۰۱:۰۰ ب.ظ

حدید واشک

                              


"حدید و اشک ، این منم، چه معجون عجیبی! طبع لطیف، قلب حساس، چشم اشک آلود، وجودی که تار و پودش با عشق و محبت سرشته شده است. آنگاه حدید تر از حدید، سخت تر از خارا، محکم تر از کوه، عجبا اشک و آهن چگونه با هم جمع شده است؟

راستی که جز انسان مرموز قادر به جمع چنین اضدادی نیست! و راستی که خدا با خلق چنین موجودی خلاقیت و صنعت خود را به کمال رسانده است.

مرگ به سراغم می آید، آنقدر آرام و مطمئن به او نگاه می کنم که گویی خضر پیغمبرم، رگبار گلوله به سویم جاری می شود، آنقدر خونسرد و محکم می گذرم که گویی رویین تنم. مردان جنگنده در برابرم به خاک و خون می غلتند، آن قدر عادی تلقی می کنم که گویی قلبم از سنگ است. کودکان تیر خورده از درد ضجه می کنند، مادران داغ دیده فریاد می کشند، زنان بیوه شیون می کنند، اما من گویی احساس ندارم و رحم و شفقت در من وجود ندارد.

در عین حال نمی توانم مورچه ای را بیازارم، نمی خواهم دشمنی را که قصد حیات من کرده است از پای در آورم. در برابر  لرزش یک برگ دلم می لرزد، در مقابل اشک چشم آب می شوم، چشمک یک ستاره مرا به خود جذب می کند، نسیم سحری روحم را به آسمان ها می برد...

خدایا، این لطافت با آن صلابت چگونه جمع شده است؟ خودم در تعجبم!"


امروز عصر روایت فتح رو میدیدم باموضوع چمران توش غاده خانوم چمران یه چیزی

 گفتکه خیلی دلمو لرزوند گفتش اقا مصطفی به من گفته من مث شمعم ومیسوزم


وبا نورم فرق ظلمت وروشنی معلوم شه بعد من ( غاده) بهش گفتم : مصطفی دلم

میخواد مث پروانه گرد وجودت بچرخم با سوختن تو بسوزم و وقتی تو خاموش شدی

منم بمیرم بعد اون گفت : نه تو باید مث طائر قدس باشی وبعد خاموشی من به سوی

نور پربکشی شمع در طوفان محکومه به خاموشی اما طائر قدس پرواز میکنه وبه

 سوی نور حرکت میکنه
کاش میدیدمت غاده کاش میتونستم سئوالام رو ازت

بپرسم
واقعا بعد از چمران تو چه کردی ؟ کاش بودی سرم رو میذاشتم رو پات وتو

 برام از این عشق با شکوه میگفتی کااااااااااش

اخخخخخخخخخ که چقدر دلم برات تنگههههه


شنیدم همسر جانباز اعتدالی کلیه شو گذاشته برا فروش

باید بگم خوش به غیرت بعضیا دلم میخواد فریاااد بزنم


در ضمن دیروز شهادت شهید دکتر علی شریعتی بود

ادامه مطلب رو هم بخونید حتماامروز بهش یه مطلب اضافه کردم

«… ای علی! همیشه فکر می‌کردم که تو بر مرگ من مرثیه خواهی گفت و چقدر متأثرم که اکنون

من بر تو مرثیه می‌خوانم!


ای علی! من آمده‌ام که بر حال زار خود گریه کنم، زیرا تو بزرگتر از آنی که به گریه و لابه ما احتیاج


داشته باشی


تو ‌ای شمع زیبای من! چه خوب سوختی و چه زیبا نور تاباندی، و چه باشکوه، هستی خود را در

قربانگاه عشق، فدای حق کردی.


فریاد ضجه‌آسای ابوذر را از حلقوم تو می‌شنوم و در برق چشمانت، خشم او را می‌بینم، در سوز


و گداز تو، بیابان سوزان «ربذه» را می‌یابم که ابوذر قهرمان، بر شن‌های داغ افتاده، در تنهایی و فقر


جان می‌دهد ... .


قسم به شهادت، که تا وقتی که فدائیان از جان گذشته، حیات و هستی خود را در قربانگاه عشق

فدا می‌کنند، تو بر شهادت پاک آنها شاهدی و شهیدی!


ای علی! دینداران متعصّب و جاهل، تو را به حربه تکفیر کوفتند و از هیچ دشمنی و تهمت


  فروگذارنکردند و غربزدگان نیز که خود را به دروغ، «روشنفکر» می‌نامیدند، تو را به تهمت

ارتجاع کوبیدند و اهانت‌ها کردند. رژیم شاه نیز که نمی‌توانست وجود تو را تحمّل کند و


روشنگری تو را مخالف مصالحخود می‌دید، تو را به زنجیر کشید و بالاخره «شهید» کرد.


قسم به غم، که تا روزگاری که دریای غم بر دلم موج می‌زند، ‌ای علی، تو در قلب من زنده و جاویدی... .

قسم به شهادت، که تا وقتی که فدائیان از جان گذشته، حیات و هستی خود را در قربانگاه عشق فدا


می‌کنند، تو بر شهادت پاک آنها شاهدی و شهیدی!


اینا جملات شهید چمران در زمان خاکسپاری شهید دکتر شریعتی است وقتی خوندم برا

مظلومیت این انسان بزرگ گریستم



توضیحات تکمیلی: اینم یه صحبتایی ازامام خامنه ایه ببینید:

آیت الله خامنه ای در مصاحبه‌ای با روزنامه کیهان که در پنجمین سال درگذشت مرحوم شریعتی

 انجام شده است، می‌ گویند:
به‌خلاف آنچه گفته می‌شود، شریعتی نه فقط ضد روحانی نبود،

بلکه عمیقاً مؤمن و معتقد به رسالت روحانیت بود، او می‌گفت که روحانیت یک ضرورت است.

به نظر من شریعتی به‌خلاف آنچه که همگان تصور می‌کنند، چهره‌ای همچنان مظلوم است

 و این به‌دلیل طرفداران و مخالفان اوست؛ یعنی از شگفتی‌های زمان و شاید از شگفتی‌های

 شریعتی این است که هم طرفداران و هم مخالفانش نوعی هم‌دستی با هم کرده‌اند

 تا این انسان دردمند و پرشور را ناشناخته نگهدارند و این ظلمی به اوست

بنابراین، من امروز می‌بینم کسانی که به نام شریعتی و به‌عنوان دفاع از او درباره شریعتی

 حرف می‌زنند، کمک می‌کنند تا شریعتی را هرچه بیشتر منزوی کنند. متأسفانه به نام رساندن

 اندیشه‌های او یا به نام نشر آثار او یا به عنوان پیگیری خط و راه او ،فجایعی در کشور صورت

 می‌گیرد. فراموش نکرده‌ایم که یک مشت قاتل و تروریست به نام «فرقان‌ها» خودشان را

 دنباله‌روی خط شریعتی می‌دانستند.
آیا شریعتی به‌راستی کسی بود که طرفدار ترور شخصیتی مثل شهید مطهری باشد؟ او

 که خودش را همواره علاقه‌مند به مرحوم مطهری و بلکه مرید او معرفی می‌کرد. من خودم

 از او این مطلب را شنیده‌ام. در یک سطح دیگر، کسانی که امروز در جنبه‌های سیاسی و مقابل

 یک قشری یا جریانی قرار گرفته‌اند، خودشان را به شریعتی منتسب می‌کنند از آن جمله هستند

 بعضی افراد خانواده شریعتی. این‌ها در حقیقت از نام و از عنوان و از آبروی قیمتی شریعتی دارند

 سوءاستفاده می‌کنند برای مقاصد سیاسی و این طرفداری و جانبداری است که یقیناً ضربه‌اش

 به شخصیت شریعتی کمتر از ضربه مخالفان شریعتی نیست.

ـ البته من تصدیق می‌کنم که بخشی از شخصیت شریعتی مبالغه‌آمیز و افسانه‌آمیز جلوه می‌کند

 درمیان قشری از مردم، اما متقابلاً بخش‌های ناشناخته‌ای از شخصیت شریعتی هم وجود دارد.

 شریعتی را ممکن است به عنوان یک فیلسوف، یک متفکر بزرگ، یک بنیانگذار جریان اندیشه

 مترقی اسلام، معرفی کنند. این‌ها همان‌طور که اشاره کردید، افسانه‌آمیز و مبالغه‌آمیز است

جلسه‌ای داشتیم همان روزها با دکتر شریعتی من برای او نقل کردم که من در جلسه درسمان

 این مطلب را بیان می‌کردم، با علاقه فراوانی گوش می‌داد. من برایش گفتم. گفتم بله، یکی اینکه

 نفی روحانیت به‌کلی، که گفت این غلط است. دوم اثبات همین روحانیت موجود به کلی، که

 هیچ تغییری در او وارد نکنیم. گفت: این هم که غلط است.

سوم اینکه تبدیل کنیم روحانیت را باز به کلی، یعنی این روحانیت را کلاً برداریم یک روحانیت دیگر

 جای او بگذاریم، با شرایط لازم. تا این قسمت سوم را گفتم شریعتی ناگهان گفت: اوه، اوه، این

 از همه بدتر است. توجه می‌کنید! گفت این از همه بدتر است. از همه خطرناک‌تر است، این

از همه استعماری‌تر است و رسیدیم به نظر چهارم که آن اصلاح روحانیت موجود بود گفت بله

 این نظر خوبی است.

گروه‌های چپ و شبه‌چپ امروز سعی می‌کنند؛ شریعتی را قطب و پیشوای خود معرفی کنند،

از طرفی گروه‌های سیاسیون غربگرا و یا به اصطلاح رایج «لیبرال» نیز شریعتی را ملک مطلق

 خود می‌دانند. آیا شما می‌توانید مشکلی که از این دو ادعا حاصل می‌شود را حل کنید.

ـ مشکل را خود این دو ادعا حل می‌کند زیرا که هر کدام دیگری را تخطئه می‌کند و بنابراین

 نتیجه می‌گیریم نه ملک طلق لیبرال‌هاست و نه قطب و محور چپ‌ها و شبه‌چپ‌ها، اما درمورد
 
چپی‌ها باید بگویم صریحاً و قاطعاً شریعتی جزو شدیدترین و قاطع ترین عناصر ضدچپ و ضد

 مارکسیسم بود. آن روزی که مجاهدین تغییر ایدئولوژی دادند و کتاب مواضع ایدئولوژیک تازه‌شان
 
چاپ شد و در اختیار این و آن قرار گرفت، که هم من دیده بودم و هم مرحوم دکتر جلسه‌ای داشتیم

 در مشهد یک نفری از مواضع جدید مجاهدین که مارکسیستی بود دفاع می‌کرد.

شریعتی آن شخص را چنان کوبید در آن جلسه‌ای که برای من حتی تعجب‌آور بوده که شریعتی
 
اینقدر ضد چپ است و شما آثارش را بخوانید، مقابله و مخالفت او را با اندیشه چپ و مارکسیستی

 و اصول تعلیمات مارکسیستی به روشنی درمی‌یابید. بنابراین هرکس و هر چپ‌گرایی

(اگرچه زیر نام اسلام) اگر امروز شریعتی را از خودش بداند، یقیناً گزافه‌ای بیش نگفته است.

 همچنین مجاهدی که امروز شریعتی را از خودش بداند یقیناً گزافه‌ای بیش نگفته است.
 
همین مجاهدین که امروز طرفداری از دکتر شریعتی می‌کنند. اینها در سال ۵۱ و ۵۲ جزو سخت‌ترین

 مخالفین شریعتی بودند. خوب امروز چطور می‌توانند شریعتی را قطب خودشان بدانند. اما لیبرال‌ها،

البته عده‌ای از عناصر وابسته به نهضت آزادی یا عناصر سیاسی میانه، که خیلی اهل خطرکردن

 و در مبارزات جدی واردشدن، نبودند، این‌ها به خاطر امکاناتی که داشتند خانه‌ای داشتند، باغ

 بیرون شهری داشتند ،تشکیلاتی داشتند و شریعتی را دعوت می‌کردند و عده‌ای را هم با او دعوت می‌کردند.

اما به‌معنای درست کلمه، شریعتی یک مرحله بود، مرحله بعدی این است که بیاییم آن مسائلی

 را که شریعتی با استفاده از آشنایی‌های خودش با فرهنگ اسلام فهمیده و ارائه داده بود با اصول

 اساسی فلسفی مکتب اسلام بیامیزیم و منطبق کنیم.

آنچه به‌دست خواهد آمد به نظر من مرحله جدیدی است که می‌تواند برای نسل ما مفید باشد، به

 تعبیر بهتر بیاییم شریعتی را با مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم. ترکیبی

از زیبایی‌های شریعتی با بتون‌آرمه اندیشه اسلامی مطهری به‌وجود بیاوریم، آن به‌نظر من همان

 مرحله نوینی است که نسل ما به آن نیاز دارد.


نظرات  (۲۵)

ܓ☀
اے «راز رشـــــیـــــد» ام‏البـــــنیـــــטּ!

عشـــــق در تـــــو بـــــه بـــــلـــــوغ رســـــیـــــد، آטּ هـــــنگـــــام ڪــــه زاده شـــــدے...
و خـــــاڪ از آטּ روز ڪــــه خـــــوטּ تـــــو را مـــــڪیـــــد، تبـــــدار اســـــت . . .

الـــســـلام علیـــڪ یـــا ابـــاالـــعـــشـــاق...ܓ☀


❤الــتــماســ دعــا...یــامــهــدے❤

دوبـــاره 4 شـــعبـــان نـــزدیـــکـــه...دوبـــاره تـــولـــد اربـــاب....مـــســـت مـــســـتـــم...
اقـــا...▓اربـــاب....▓ابـــاالـــعـــشـــاق...▓حـــضـــرت عـــشـــق...▓

ادرکــــــــــــنــــــــــــے....


پاسخ:
ادرکنی
با سلام
الهی!گرگ و پلنگ را رام توان کرد، با نفس سرکش چه باید کرد؟ (علامه حسن زاده آملی)
پیامبر اکرم(ص)فرمودند:از نشانه های کامل بودن ایمان بنده،این است که در هر کاری ان شاءالله بگوید.(کنزالعمال ح 5469)
نه زهرا خانم اهل مشهد نیستم،و این شعر هم به لطف یکی از معلمان عزیزم به دستم رسید.
زنده و پاینده باشید.یاعلی...
پاسخ:
سلام عزیزم خوبی ممنون چه جمله های قشنگی برام نوشتی تو هم پایدار باشی عزیزم
سلام علیکم
واقعا نمیدانم فردای روز قیامت چطور جوابشان خواهیم گفت!!؟؟؟
شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
عطر نفس بقیه الله آمد
با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین
یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد
خجسته باد آمدن سومین بهار ولایت و مبارک باد این طلوع سبز بی پایان
پاسخ:
سلام منم نمیدونم خدا به هممون رحم کنه ممنون منم تبریک میگم
۰۲ تیر ۹۱ ، ۰۰:۴۸ زهراسادات
سلام علیکم
پاسخ:
سلاااااااام ابجی گلم خوبی نازنینم؟

هر جمعه یک پیام به امید ظهور


ای کاش که انتظار معنی می‌شد

بی‌تـابی جــویبـــار معنی می‌شـد

وقتیکه سحر شکوفه ی صبح دمید

بــا آمــدنت بهــار معنی می شـد


اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج
۰۲ تیر ۹۱ ، ۰۹:۳۸ بی رودروایسی-مهرداد
سلام

زهرا؟!!
میدونی چی جالبه!!
اینکه هرکسی یه هر کدوم از آدمها مسئول نظام گیر میده و از بی عرضه گیش! میگه تو میگی قبول دارم ولی قرار نیست چون اون یک نفر بی عرضه است بگیم کل نظام اینجوریه!!

این نظام تو از چی تشکیل شده که شامل افراد درونش نمیشه!؟!؟!؟
پاسخ:
سلام مهرداد سئوالت فوق العادست میدونی برا اولین بار جیگرم حال اومد .بالاخره یکی یه سئوال درست حسابی پرسید ببین اقا مهرداد میشه برا جواب این سئوال تو یک کتاب نوشت بلکه چند جلد کتاب این سئوال تو دو جور جواب داره یه جواب سطحی که اینه: تو این مملکت فقط ادمای بی عرضه مسئول نیستم خیلی از مسئولین ما هستند که ادمهای اگاه وکاردان و پر کاری هستند منتها ببین ما که نمیریم امار بگیریم درصدشون رو در بیاریم این حکومت یه حکومت مردمیه خود مردم اوردنش وخودشونم همه جوره پشتشن ودیر یا زود اون ادمای نخاله ای که دارن کار شکنی میکنن خود بخود حذف میشن نشونش ریزش مهره های کلیدی از اول انقلاب تا الانه مهرداد جان ظلم هیچ وقت پایدار نمیمونه برادرم این سنت خداست وهیچ وقت تغییر نمیکنه واما جواب عمیقتر این جواب خیلی طولانیه اما من خیلی خیلی خلاصش میکنم واگه بازم سئوالی موند جواب میدم ببین خدا از خلقتش یه هدفی داشته که تمام اتفاقات این عالم در راستای اون هدف داره جلو میره اگه ما این دنیا رو بدون این هدف در نظر بگیریم هیچ وقت پاسخی برای خیلی چیزا پیدا نمیکنیم چون این هدف یه حقیقته وبا نادیده گرفتن ما از بین نمیره فقط این ما هستیم که ضرر میکنیم اون هدف سطحیش تکامله یعنی انسان کامل اما چی انسان رو به تکامل میرسونه دین وچه دینی کاملتره اسلام اگه این چیزا رو نپذیری وبگی از کجا معلوم اونوقت تازه باید اثبات بشه چرا دین اسلام کاملتره که اینجا جاش نیست پس فرض رو بر این میگیرم تو قبول داری این دین کاملتره خب دقت کردی ائمه ما هر جا اسلام رو در خطر دیدن از هیچ کاری فرو گذار نکردند از مولامون علی که که اجازه میده ناموسش تو کوچه ها سیلی بخوره وسکوت بیستو چند ساله وصلح امام حسن با معاویه وقیام امام حسین واسارت ناموس نبوت وامامت اینا پیام داره اون پیام اینه که وقتی پای دین وسط میاد انسانها وهرچی که متعلق به اوناست جا داره که فدا بشه حتی حسین هم باید فدا شه وناموسش به خطر بیفته مهرداد با پیروزی انقلاب یه بار دیگه حکومت اسلامی بعد هزار وچند سال دوباره تشکیل شده همه ما تک تک ما موظفیم از حکومت اسلامی دفاع کنیم اصالت این حکومت از انسانها نیست از اسلامه حتی اگه مسئولی دزدی کرد حتی اگه کم کاری کرد نباید نظام خطر بیفته بلکه تا جایی که میشه باید این مسئولین پاکسازی بشن این بحث خیلی پیچیدست وابعاد متنوعی داره درسته الان تو کشور ما اسلام به شکل درستش اجرا نمیشه خبما باید به اون سمت پیش بریم نه اینکه همینی هم داریم از دست بدیم همه ما باید تلاش کنیم تا به اون هدف نزدیک شیم والا یه روز چشم باز میکنیم میبینیم همه عمرمون شده چراگاه شیطان میمیریم و وبخاطر این چند سال دنیا باید تا بینهایت درد بکشیم واین یعنی خسران
..|\
.(,"c

_\/_ ســــلام دوست عزیزم
.
.
.ll
../|\
.(,"c

_\/_ مـن آپـــــــم
.
.
.
.
./|\
.(,"c

_\/_ و منتظر حضورت .

دیــر نـکنی هـــااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ:
سلام چشم
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۳:۴۴ بی رودروایسی-مهرداد
سلام
حتمن میدونی قیاس توی فرقه امامیه جایی نداره!
با با این حال تو اصلن قیاس خوبی نکردی!!!
اون بزرگواران از وجود خودشون و خونوادشون و حقشون مایه گذاشتن
ولی حالایی ها چی؟؟! از کی و چیشون مایه گذاشتن؟!!
بخاط از دست ندادن قدرت و رفاه سکوت میکنن یا بخاطر اسلام؟!!!!!!!
مگر اینکه اسلام همون اسلام سهل و آسانگیریست که میگه :بیخیال! خودتو عشق است!!!!

پاسخ:
ببین مهرداد اون ادمای مفت خور جنایتکار رو با انقلابیون واقعی جمع نزن اصلا خاصیت این راه اینه که اونقدر امتحان میگیره تا واقعا ادمای ناب بمونن فقط میدونی چه خونهای پاکی برا این انقلاب رفته ؟ میدونی چه انسانهای بزرگکی جانبازی کردند والان دارند در گمنامی مطلق زندگی میکنن؟ مهرداد خدا همیشه همینجوری عمل کرده نگاه کن کنار پیغمبر کیا دارن شمشیر میزنن؟ببین بعد پیغمبر چجوری ازش جدا شدن؟ بعد ببین همونایی که در رکاب علی جنگیدند مث شمر اومد سر حسین رو جدا کرد اما اگه شمر راه رو بد بره دلیل نمیشه بگیم هر کی با علی بود همه برا جیب خودشون کار کردن که تو سپاه امیرامومنین هم همه جورش بود اما اینا دلیل نمیشه بگیم چون مثلا شمر یا اشعث یا ابو موسی اشعری با علی هستند پس همه یاران علی شکمباره هستند طلحه وزبیر از یاران علی بودند اما اما بعد روبروش وایساتدن اما جریان اسلامگرای واقعی راه خودش رو رفته همیشه حتی اگه به تعداد انگشتای یک دست باشه راهش رو پیش میبره منتها در مظلومیت با خون دل خوردن امروز تعداد انسانهای خوب تو کشور ما خیلی زیاده اونقدر که تونستیم همه دنیا رو به خودمون مشغول کنیم ویک تنه همه جلو تو طئه هاشون وایسیم چمرانها همتها باکریها وقتی شهید شدند شناخته شدند قبل مرگشون اونا هم محکوم میشدند به اونا هم تهمت زده میشد نمونش شهید بهشتی نمونش شهید چمران الانم به خیلی از مخلصها تهمت میزنن وخیلی از شکمباره ها هم دارن اقایی میکنن اره داداش همه جورش هست این وسط خودتو دریاب وهر کاری که از دستت برمیاد برا نظام بکن تا از غافله مهدویت عقب نمونی حرفمو جدی بگیر مهرداد والا خیلی ضرر میکنی ...خیلی
سلام زهرا جان!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام خنده نداره اسمت خنده داره!!!!!!!!!!!!یعنی آخه مگه میشه تو اسمت زهرا باشه؟؟؟؟؟/
بعله من بدبخت بیچاره هی ازین آقای شریعتی دفاع میکردم و شما هم که مرغ یه پا داره.....خوب شد....راحت شدی همه فهمیدن مرغت یه پا داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عیدت پیش پیش مبارک زهرا جوووووووووووووون!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام من که نفهمیدم ت چی میگی ابجی حالا برو عقب ببینم چه زود دختر خاله میشه من الانم میگم اقای دکتر بعضی از حرفاشون درست نیست اما درکل ایشون مبارز فداکار و انسان بزرگی بود خدا رحمتش کنه نمیدونم شاید واقعا بعضی چیزا رو قراره اون دهیا بفهمم عید تو هم مبارک خیلی سرخوشی ولیییییییییی هههههههههههههههههه
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۵:۲۷ آزاد اندیش
سلام زهرا خانوم خوبی؟ فک نمیکنی اشتباه گرفتی ؟ تشابه اسمی داریم من " آزاد اندیشم " وب دوست عزیزم"آزاد" دو تا خونه اونورتره اصلن صبر کن ببینم مثل اینکه آدرس رو چپه گرفتی تو دستت ! خواهر جان حواست کجاست پلاک من 77 پلاک اون 88 !! عیدات هم مبارک خیلی
پاسخ:
ههههههههههههههههه واقعاااااااااااا ؟من همیشه ازاد و ازادی و ازاد اندیشو با هم اشتباه میگرم ههههههههههه
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۵:۴۳ آزاد اندیش
پ نه پ مسدسم ! مونثم خوشگلم کشتی ما رو با این حافظه
دعام کن زیاد
پاسخ:
مگه نمیدوووونی من الزایمر دارم هاااااااکیهههههههه
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۶:۲۱ جوان شیعه
سلام


حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه رو به شما دوست عزیز تبریک عرض میکنم


امام صادق (ع) فرمود : روزه ماه رمضان ذخیره بنده برای روز قیامت است ، هیچ بنده ای در ماه شعبان روزه زیاد نمی گیرد مگر اینکه خداوند امور معیشتی اش را اصلاح میگرداند و شر دشمنش را بر طرف می نماید ، هرکس یک روز از ماه شعبان را روزه بگیرد کمترین پاداشش این است که بهشت بر او واجب میگردد




پاسخ:
سلام به شما هم مبارک باشه از این حدیث قشنگتون هم ممنون
سلام

با داستان کوتاهی به روزم و منتظر انتقاد های سازنده تان.

لحظه های کاغذی
http://chador1.blogfa.com/

پیشاپیش اعیاد شعبانیه هم مبارک خواهر جان.
صلوات
پاسخ:
سلام چشم الان میام به شما هم تبریک میگم
سلام زهرا

منم موزیک اروم دوست دارم
اما صدای دف خیلی شور و هیجان بوجود میاره.
پاسخ:
اره موافقم
۰۲ تیر ۹۱ ، ۱۹:۵۹ بی رودروایسی-مهرداد
سلام

ببین!!
اول بین دولتمردان و صاحب مملکتان تمایز قائل بشیم بهتره!

دولتمردان هر 4سال میان و میرن و برهه ای هستن!
ولی صاحب مملکتان 33 ساله هستن و ثابت !

شما اگه الان کیف میکنی که ایران جزو معادلات جهان حساب میشه و وزنه ی سنگینی هم هست از صدقه سر دکتر احمدی نژاد و شجاعت ایشونه. / اگر نه چرا تا 7سال پیش تو سری خور بودیمو منتظر تصمیم خارجیها که برای ایران گرفته میشد؟!!!؟ / انصاف داشته باشیم شجاعت و درایت و تدبیر دکتر رو به کل نظام نچسبونیم و برعکس سنگ اندازی بچه شیطانها که تلاش میکنن جو رو خراب کنن رو به اسم دکتر بدونیم. /البته احمدی نژاد هم آدم و اشتباه داره ولی خوبی و بدیش رو باید توی ترازوی عدل گذاشت/

اینی که من میگم مربوط به 7سال نیست! بلکه برمیگرده به اوایل انقلاب و تاسیس بنیاد شهید و جانباز و مستضعف . / مناظره دکتر و افشاگریش با کروبی که رئیس یکی از این بنیادها بود یادته که! / اگر نظارتی بر این ارگانها و امثالهم بود! الان شما نمینوشتی همسر جانباز اعتدالی کلیه میفروشه! .

این سهم و حق جانبازهای ما نیست

توی این 30-35 سال چرا مسئولین و دلسوزین مد نظر شما این نخاله های رسوخ کرده توی نظام رو نتونستن بیرون بندازن!؟!؟
حتمن جواب من رو میخای با کلمه تقیه! وبدلیل حفظ نظام بدی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
پاسخ:
سلام اشتباه بزرگیه اگه فک کنی که ما فقط تو این هفت سال پیشرفت داشتیم من خودم هر دو دوره به احمدی نژاد رای دادم و هر جور هزینه ای که در توانم بود کردم بطوریکه الان همه منو سخن گوی دولت میدونن هههههههههههههه هرچی از این طرح یارانه ها عقده دارن میشکنن سر من بدبخت من هی میگم بابا این طرح تو دراز مدت به نفع خودمونه میگن بابا نخواستیم گرونی بیداد میکنه و... خلاصه میخوام بگم فک نکن من با احمدی نژاد مشکلی دارم راستش اگه زمان به عقب برگرده من بازم به همین اقا رای میدم چون اون از بقیه گزینه ها بهتر بود ببین مهرداد حساب اون هشت سال خاتمی رو پای رهبرمون ننویس اون زمان شرایط خیلی سخت بود حتی قبلش زمان هاشمی مردم افکارشون مث الان نبود بیست میلیون رای خاتمی قدرت زیادی بهش داده بود تو دانشگاه ما یه عکس از رهبری رو دیوار نمیموند مدام دانشگاه التهاب داشت یا تریبون ازاد یا تظاهرات در سطح دانشگاه شعار میدادند علیه نظام در حد تیم ملی هههههههه باورت نمیشه بسیجیا گاهی امنیت جونی نداشتن جو خیلی خراب بود خیلی تو اون شرایط که مردم به خاتمی اعتماد داشتن درگیر شدن با خاتمی وهاشمی یعنی درگیر شدن با مردم خیلی شرایط سختی بود اما رهبرمون با تدبیر اون سختی ها رو به امتیاز تبدیل کرد ببین مهرداد همه چی برمیگرده به مردم که تا چه حد پذیرش قاطعیت حکومت رو دارن تو فک کردی همه مث تو فک میکنن گاهی بعضیا میگن رهبری زیادی تند رفته در برابر اونا باید صبر بیشتری میکرد وا عجبا که من نفهمیدم بالاخره رهبری باید چیکار میکرد اقا مهرداد احمدی نژاد هم اشتباه داره ومتاسفانه شجاعت پذیر ش اشتباهاتش رو نداره یکی از اشتباهات احمدی حلقه دورشه که داره هزینه اونا رو میپردازه ببین بیرون انداختن بعضیا الان هزینش بیشتر از هزینه نگهداشتنشونه زمانش که برسه همچین همشون به درک واصل شن که ابم از اب تکون نخوره الان جامعه ما فقط به ارامش نیاز داره دشمنای ما منتظرن کوچکترین التهاب تو جامعه ایجاد بشه تا دوباره خاطرات فتنه 88 رو زنده کنن و لشکر کشی راه بندازن و چیزی شبیه سوریه بوجود بیارن هنوز این اقایون بینعده ای از مردم جایگاه دارن باید صبر کرد اره صبر برا حجوونی مث تو سخت تره چون دلت میخواد فک مک براشون جا نذاری اما واقعا چاره ای نیست تقیه وحفظ نظام هههههههههه مهرداد تکرار یه چیز باعث نشه اصالتش جلو چشمت کم بشه داداش حفظ نظام از اوجب واجبات است این جمله امامه اره داداش مهمتر از همه حفظ نظامه همینطور که تاحالا مهره های فاسد دونه دونه ریزش کردن بعدا هم همینطوره فقط کاش اون عده از دور این اقایون میرفتن کنار همینه داداش بصیرت ...باید بصیرت کافی تو جامعه باشه تا بشه باهاشون جنگید یه چیزیم بگما فک نکنی منظور من فقط فتنه 88 بودا منظورم همه اوناییه که دارن سوءاستفاده میکنن بعضی از اصولگراها هم هستن اخخخخخخخخ دلم میخواد با مشت بکوبم زیر چشمشون
۰۲ تیر ۹۱ ، ۲۱:۰۹ نجم الثاقب
احسنت
باز
عکسه این پهلون
باز یه مطلب
باز یه دل خوشی
پاسخ:
بازم ممنون ...بازم لطف دارید
سلام...

به روزم
پاسخ:
سلام ...چشم
۰۲ تیر ۹۱ ، ۲۳:۵۱ هفت آسمانه
دلبر به ما رسید و جفا را بهانه کرد...
افکند سر به زیر و حیا را بهانه کرد...
آمد به بزم دید من تیره روز را...
ننشست رفت و تنگی جا را بهانه کرد...
رفتم به مسجد از پی نظاره رخش ...
بر رو گرفت دست و دعا را بهانه کرد...
آغشته بود پنجه اش ز خون عاشقان...
بستن به دست خویش حنا را بهانه کرد

(عباس قمی)

چه معادله ی نابرابری!
وقتی که من برای دیدنت چشم هایم را می بندم و تو برای ندیدم...!


سلام مهربان
حالتون خوبه ؟؟

همیشه خوشحالی اطرافیانم بهم احساس امنیت میده ، بی اونکه بخوام ببینم که چه چیز این خوشحالی ها به نفع منه ، فقط میدونم که جای امن احساسه ...
و همین برام کافیه ...
امیدوارم همیشه خوشحال و سرزنده باشی ...
جز اینم آرزویی نیست ...


مسرورم از بودنتون در کنارم ...

+ بروزم انگار ...

پاسخ:
سلام شما خوبید؟ ممنون لطف دارید شما چشم حتما میام
۰۲ تیر ۹۱ ، ۲۳:۵۵ خادم الشهدا
این پیام مال من نیست ولی بخونش:





ولی بخونش





تو رو به امام زمان قسم می دم این پیام رو بخون.دختری از خوزستانم که پزشکان از علاجم نا امید شدند.شبی خواب حضرت زینب (س)را دیدم در گلوم اب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست-





اینو به بیست نفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اتقاد نداشت کارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت 20 میلیون به دست اورد. به دست کس دیگری رسید





عمل نکرد پسرشو را از دست داد.اگه به حضرت زینب اعتقاد داری این پیامو واسه 20 نفر بفرست............




20 روز دیگه منتظر معجزه باش.
پاسخ:
ههههههههههههههه با مزه بود باعث انبساط خاطر شد
این مطلبتون خیلی عالی بود این رو قبلا ندیده بودم واقغا استفاده کردم مخصوصا این جاست کلی فکر جدید برام ایجاد کرد
به

تعبیر بهتر بیاییم شریعتی را با مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم. ترکیبی

از زیبایی‌های شریعتی با بتون‌آرمه اندیشه اسلامی مطهری به‌وجود بیاوریم،
پاسخ:
بله این اقای ماست دیگه نگاهش با همه متفاوته
من عاشقه چمرانم!
من عاشقه شریعتی ام!
اما چه فایده کاش میتونستم شبیه شون باشم!
پاسخ:
ههههههههههههه این مشکل خیلیاست نگران نباش ابجی تو تنها نیستی
eshgh yani zob shodan
pas vaghty nemitooni mesesh bashi
asheghesham nisty
be vazhe doos dashtan kefayat konim behtare
پاسخ:
حق با شماست
دکتر شریعتی با شوری که خود داشت و شوری که ایجاد کرد در آن مقطع توانست تاثیر زیادی بگذارد.(البته در آن مقطع)
من کتابهای دکتر را مطالعه کردم،تک نگارشهای دکتر خیلی زیبا و پرمغز است ولی سخنرانی های ایشان در مورد اسلام که بعد به شکل کتاب درآمد اشکالات زیادی دارد.ایشان درد دین داشت اما در اسلام شناسی،ایراد داشت.ایشان در اواخر عمر خود اذعان به اشتباهات خود داشت و قرار شد تا شهیدمطهری و آقای محمدرضاحکیمی برای اصلاح مطالب اشتباه خود معرفی کند که در نهایت فقط آقای حکیمی را معرفی کرد که بازم تغییری تغییری در مطالب ایشان صورت نگرفت.
اگرعلم شهید مطهری با بیان دکتر شریعتی آمیخته می شد آنوقت تاثیر بشتری داشت.
عبارت شهید برای ایشان واژه درست نیست هر چند که مرد بزرگی بود.
پاسخ:
حق با شماست اما من وقتی دیدم شهید چمران امام موسی صدر به ایشون میگن شهید این رو گفتم چی بگم.......
خوش به حال شهدا
که زمین دفتر نقاشی انها شده است

بهم سر بزن
پاسخ:
بله خوشبحالشون چشم
بعضی ها همیشه غصه می خورد که فردی چون چمران شهید شد،کسی که وقتی فضاپیمای ناسا به هوا می رفت یکی ازشاهدان علمی بود وآنرارصد میکرد اما چراغصه مگر هدف ازخلقت انسان دکترشدن ،مهندس شدن ،معلم شدن و...هست نه هدف به معرفت رسیدن بود که او واقعا رسید به عرفان رسید وبعد رفت/معلوم نیست انسانها کی وچگونه می روند ولی این مهم است آیا به معرفت رسیده اند یانه /داردنیا تا آنجایی مهم است که انسان هدایت یابد نه اینکه فلان جا خانه اش باشد وفلان اندازه درامدش باشد همه اینها زینت های دنیا هستند زنی که برایش بچه نمی شود زینتی ندارد اما درمقابلش اصل وجودیش می تواند طلا باشد خوشا به حال آنها/
پاسخ:
ازد ست دادن چنین انسان وارسته ای خیلی درد ناکه این ادم وجودش همیشه موثر بوده معلومه که باید برا از دست دادنش سوگواری کرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی