با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۴۷ ق.ظ

بررسی حجاب در ادیان مختلف


                        

                                                          

همیشه دلم میخواست در باره حجاب مطلب بذارم اما این بحث چون خیلی تخصصیه جرات ورود بهش رو نداشتم اما یه اتفاقایی چند روز پیش افتاد که نظرم عوض شد برا همین شروع کردم به تحقیق چند روزه دارم تو نت میگردم از دوستام هم کمک میخوام تا یه مطلب خوب در باره حجاب بذارم و مطالب زیادی بدستم رسید که در یک پست نمیگنجه برا همین این بحث رو به چند موضوع تقسیم کردم از مخاطبین خواهش میکنم اگر اعتراضی دارن مستدل و علمی بیان کنن توهین ومسخره کردن هم نداریم

حجاب فقط مال اسلام نیست همه ادیان برا خودشون به نوعی حجاب داشتن :

                                                          


حجاب در ایین یهود
در کتاب مقدس یهود پوشاندن موی سر، لزوم پرهیز از زنان فریبکار و بیگانه، نهی از لمس و تماس و واژه چادر، نقاب و برقع آمده است. به عنوان نمونه در مورد عروس یهودا می خوانیم: پس رخت بیوکی را از خویشتن بیرون کرده، برقعی به رو کشیده و خود را در چادری پوشید و به دروازه عینایم که در اره تمنه است بنشست.

در (تلمود) اصلی ترین کتاب فقهی که به گفته ویل دورانت اساس تعلیم و تربیت یهود است نیز بر لزوم پوشاندن سر از نامحرمان، لزوم سکوت زن و پرهیز از هرگونه آرایش برای سایر مردها، پرهیز از نگاه زن به مردان بیگانه، اجتناب از نگاه مرد به زنان نامحرم و لزوم پرهیز از هر امر تحریک آمیز تأکید شده است.

 
در مورد پوشش کامل در مقابل نامحرم در «سفر پیدایش» تورات چنین می خوانیم: و رفقه، چشمان خود را بلند کرد و اسحاق را دید و از شتر خود فرود آمد. زیرا که از خادم پرسید: این مرد کیست که در صحرا به استقبال ما می آید؟ و خادم گفت: آقای من است. پس برقع خود را گرفته، خود را پوشانید، (سفر پیدایش، باب24، فقره 64 و 65). و در مورد عدم تشبه مرد و زن به یکدیگر در «تورات» آمده است: «متاع مرد، بر زن روا نباشد و مرد، لباس زن نپوشد، زیرا هرکه این کند، مکروه یهود (خدای تو) است» (تورات، سفر تثنیه، باب 22، فقره5').
                                                                        

حجاب در آیین مسحیت

مسیحیت نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب را تغییر نداد، بلکه قوانین شدید آن را استمرار بخشید و در برخی موارد قدم را فراتر نهاد و با سختگیری بیشتر وجوب حجاب را مطرح ساخت، زیرا در شریعت یهود تشکیل خانواده و ازدواج امری مقدس می شد و طبق نوشته ویل دورانت در سن بیست سالگی اجباری بود، اما از دیدگاه مسیحیت قرون اولیه تجرد مقدس شمرده می شد.
در کتاب انجیل آمده است: پولس در رساله خود به قدنتیان تصریح مىکند: «اما مىخواهم شما بدانید که سر هر مرد، مسیح است و سر زن، مرد و سر مسیح، خدا
. هر مردى که سرپوشیده دعا یا نبوت کند سر خود را رسوا مىنماید. اما هر زنى که سربرهنه دعا کند، سر خود را رسوا مىسازد؛ زیرا این چنان است که تراشیده شود. زیرا اگر زن نمىپوشد، موى را نیز ببرد و اگر زن را موى بریدن یا تراشیدن قبیح است، باید بپوشد؛ زیرا که مرد را نباید سر خود را بپوشد چون که او صورت و جلال خداست، اما زن جلال مرد است؛ زیرا که مرد از زن نیست، بلکه زن از مرد است و نیز مرد به جهت زن آفریده نشده، بلکه زن براى مرد. از این جهت زن مىباید عزتى بر سر داشته باشد، به سبب فرشتگان.. . در دل خود انصاف دهید آیا شایسته است که زن ناپوشیده نزد خدا دعا کند. »( باب۱۱، آیه ۳تا۱۴)
پس در جایى که براى دعا باید سر زن پوشیده باشد، به هنگام روبه رو شدن با نامحرم پوشش سر لازمتر خواهد بود. نیز در انجیل، در رساله پولس، به تیموتاوءس مىگوید: «و همچنین زنان خود را بیارایند به لباس حیا و پرهیز، نه به زلفها و طلا و مروارید و رخت گرانبها، بلکه چنان که زنانى را شایسته است که دعواى دیندارى کنند به اعمال صالحه

در این ارتباط، در انجیل می خوانیم: «و همچنین زنان خویشتن را بیارایند به لباس مزین به حیا و پرهیز، نه به زلفها و طلا و مروارید و رخت گرانبها. بلکه چنان که زنانی را می شاید که دعوای دینداری می کند به اعمال صالحه....» (انجیل، رساله پولس به تیموناوس، باب دوم، فقره 9- 15). «همچنین ای زنان، شوهران خود را اطاعت نمایید تا اگر بعضی نیز مطیع کلام نشوند، سیرت زنان ایشان را بدون کلام دریابد. چون که سیرت طاهر و خدا ترس شما را ببینند. و شما را زینت ظاهری نباشد از بافتن موی و متحلی شدن به طلا و پوشیدن لباس. بلکه انسانیت باطنی قلبی در لباس غیر فاسد روح حلیم و آرام که نزد خدا گران بهاست. زیرا بدین گونه، زنان مقدسه در سابق نیز که متوکل به خدا بودند، خویشتن را زینت می نمودند و شوهران خود را اطاعت می کردند. مانند ساره که ابراهیم را مطیع بود و او را آقا می خواند و شما دختران او شده اید» (انجیل، رساله پطرس رسول، باب سوم، فقره 1- 6). همچنین درباره وقار و امین بودن زن می خوانیم: «و به همین گونه زنان نیز باید با وقار باشند و نه غیبتگو؛ بلکه هوشیار و در هر امری امین» (انجیل، رسوله پولس به تیموناوس، باب سوم، فقره 11).

حجاب دردین زردشت
در جلد اول تاریخ تمدن صفحه 552 راجع به ایرانیان قدیم می گوید:
«
در زمان زردشت زنان منزلتی عالی داشتند،با کمال آزادی و با روی گشاده درمیان مردم آمد و شد می کردند...»
آنگاه چنین می گوید:
«
پس از داریوش مقام زن مخصوصا در طبقه ثروتمندان تنزل پیدا کرد.زنان فقیرچون برای کار کردن ناچار از آمد و شد در میان مردم بودند آزادی خود را حفظکردند ولی در مورد زنان دیگر گوشه نشینی زمان حیض که برایشان واجب بودرفته رفته امتداد پیدا کرد و سراسر زندگی اجتماعی شان را فرا گرفت،و این امر خودمبنای پرده پوشی در میان مسلمانان به شمار می رود.زنان طبقات بالای اجتماع جرات آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگزبه آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان آمیزش کنند.زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرشان باشد ببینند.در نقشهایی که از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظرنمی رسد...»
چنانکه ملاحظه می فرمایید حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرمابوده،حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نامحرم شمرده می شده اند.
به عقیده ویل دورانت مقررات شدیدی که طبق رسوم و آئین کهن مجوسی درباره زن حائض اجرا می شده که در اتاقی محبوس بوده،همه از او در مدت عادت زنانگی دوری می جسته اند و از معاشرت با او پرهیز داشته اند،سبب اصلی پیدا شدن حجاب در ایران باستان بوده است.در میان یهودیان نیز چنین مقرراتی درباره زن حائض اجرامی شده است.

بر پایهٔ آنچه موبد «رستم شهرزادی» گفته‌است، پوشش زن باید به گونه‌ای باشد که حتا یک تار موی او نیز آشکار نگردد. در خرده اوستا، چنین آمده‌است: «همگان نامی ز تو بر گوییم و همگان سر خود را می‌پوشیم و آن گاه به درگاه دادار اهورمزدا نماز می‌کنیم (خرده اوستا، فصل آفرینگان دهمان).
کوروش نیکنام دارای دکترای فلسفه زرتشت از دانشکده هندوستان و نماینده سابق زرتشیان در مجلس چندین پرسش را پاسخ داده‌است( کوروش نیکنام پژوهشگر فرهنگ ایران باستان - پرسش و پاسخ)
آیا در اوستا قانون حجاب برای زن وجود دارد؟
زن و مرد در تاریخ ایران باستان همواره با پوشش مناسب و زیبا در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و این قانونی در اوستا نیست

در باور زرتشتی حجاب برای بانوان چگونه تعریف شده‌است؟
در ایران باستان زنان ومردان را هیچگاه برهنه نمی‌بینیم، نسبت به محل زندگی، آب وهوا وشیوه کار و زندگی هر شهر و روستا پوشش‌های گوناگونی وجود داشته که نمونه آن را هم اکنون در پوشش زنان گیلکی، مازندرانی، کرد، لر، بلوچ، بختیاری، اقوام دیگر و زرتشتیان مشاهده می‌کنیم. از ویژگی‌هایی که در اینگونه پوشش‌ها به شکل یکسان وجود دارد دو چیز است، نخست اینکه این پوشش‌ها با رنگ‌های طبیعت همگون است یعنی رنگ‌های سرخ، سبز، ارغوانی، زرد ودیگر زنگ‌ها در پوشش آنان بوده وکمتر از رنگ‌های تیره به ویژه سیاه استفاده می شده چون باور داشتند رنگ‌های کبود، افسردگی آور وغم انگیز است. دوم اینکه در همه پوشش‌ها دستان زن و مرد برای انجام کارها به ویژه برای کشاورزی آزاد بود، نمونه پوشش‌ها را در اقوام لر، کرد، بلوچ، گیلکی و... می توان یافت
.


برای اطلاع بیشتر به لینکهای زیر برید

http://www.rasekhoon.net/forum/thread/51217/page1/
http://www.sedayeshia.com/showdata.aspx?dataid=1019
http://www.tahoorkotob.com/page.php?pid=6627

تمام قسمتهای همین پست از اول تا اخر

نظرات  (۲۹)

سلام..

تشکر حضور...

آپم با...


رانندگی خانـم ها ! طنز ...آخر خنده
پرسش : اگر یک خانوم مشغول رانندگی باشد و ناگهان متوجه شود که ترمز خودرو اش بریده و نمی گیرد چکار می کند ؟!

الف ) قبل از اینکه هیچ حادثه ای روی دهد او پشت فرمان سکته کرده و راهی دیار باقی می شود
قاف ) سعی می کند یک ایستگاه اتوبوس پیدا کند و با زدن خودرو اش به مردم داخل ایستگاه آن را نگه دارد
ذال ) در همان حال با همسرش تماس می گیرد و از او کمک می خواهد
نون ) سفره ابوالفضل نذر می کند که زنده بماند



پرسش : هنگامی که یک خانم راهنمای سمت چپ خودرواش را می زند ، این به چه معناست ؟!


وچند سوال دیگه...
پاسخ:
باید بره بزنه به مرد تا حداقل یه مرد غر غرو از جامعه کم شه شما تفریح دیگه ای نداری؟؟؟؟ هههه
سلام دوست عزیز
ممنون از حضورت
وب زیبایی داری با مطالب مفید و جالب
اگه با تبادل لینک موافقی خبرم کن و بهم بگو که با چه اسمی لینکتون کنم
۲۳ مهر ۹۱ ، ۱۵:۰۱ اسرار عفاف- آزاده
سلام دوست عزیز
ممنون از حضورت
اگه با تبادل لینک موافقین خبرم کنین .....
پاسخ:
سلام با کمال میل عزیزم
سلامی به زیبایی موجها
............@@@
............@@@@@@@@@
...............@@@@@@@@@
....................................@@
....................@@
....................@@@
....................@@@
....................@@@
....................@@@
....................@@@
......................@@
..................................................
@@@...............................@@@
@@@................................@@@
@@@@@@@@@@@@@@@@@
...@@@@@@@@@@@@@@

..................@@...@@
..................@@...@@
......................@@
......................@@
............................
...............@@@@
.............@@.......@
................@@@@@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
............................@@
..............................@
..................................منتظرتم.........
۲۳ مهر ۹۱ ، ۱۵:۱۵ فرزانه-روی بنمای
سلام زهرای عزیز. وبلاگ خوبی دارید. مطالب مفیدی نوشتید. امیدوارم موفق باشید. از حضورتون هم سپاسگذارم. باز هم به ما سر بزنین. مانا باشید
پاسخ:
سلام قربونت برم فرزانه جون
سلام دوست عسیسم
به خاطر انتقادات و پیشنهادات مفید و سازنده شما دوستان گرامی تغییراتی در آدرس و محتوای وبلاگم دادم امیدوارم بازم منو همراهی کنی و با نظرات قشنگت منو خوشحال کنی
ممنون میشم آدرس جدیدمو جایگزین کنی
در ضمن دیشب من از قسمت "دیگر امکانات..." در قسمت کنترل پنل بلاگفا "تغییر آدرس وبلاگ" رو زدم که باعث میشه آدرس قبلی آزاد بشه و متاسفانه شخصی که وبلاگ منو زیر نظر داشته بلافاصله آدرس آزاد شده رو ثبت کرده و به دروغ مدعی هک شده!
پاسخ:
سلام از اینکه ترتیب اثر دادید ممنون واقعا خندم گرفت اون مطلب رو خوندم در مورد هک
سلام و درود
ممنون.
متأسفانه ادیان الهی مسیحیت و یهودیت به شدت تحریف شده اند و حالا این است که داریم میبینیم. انشاالله که قدمی برای ظهور و مقدمه سازی ظهور حضرت برداریم. همین که بایستیم و از ارزشها کوتاه نیاییم ظهور را نزدیک می کند. انشاالله...
پاسخ:
سلام ممنون انشالله
سلام ، ممنونم از حضورتون و لطفتون، اگه ممکنه من رو به اسم " تنهای اول...هیچکس همراه نیست!!!‏ " لینک کنید و بگید شما رو به چه اسمی لینک کنم؟ التماس دعا
پاسخ:
سلام چشم
دکتر عباسی - زندگی دوم در فضای مجازی
http://www.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=7122
پاسخ:
اوکی
۲۳ مهر ۹۱ ، ۲۱:۱۶ کنیزحضرت زهرا
سلام
ماشاءالله به این همت با این پست عالی و پر از مطلب
و ماشاءآلله به این تواضع که با این دقت پست زدی و باز شکسته نفسی می کنی که قبلا وارد نمی شدی در مورد مساله حجاب
به نظر من مهمترین فایده پست شما برای کسانی که امروز بی حجاب هستن این است که حداقل از نظر علمی برایشان ثابت می کند که بی حجابشان را نمی توانند منتسب به دینی کنند و باید بدانند که بی حجابی زن با آن همه ضررهایش جز به هوای نفس نمی تواند منتسب شود
باشد که از مرحله علم بگذزند و به این باور هم برسن که منشا تغییر رویه شان شود
بسیار زیبا بود
پاسخ:
سلام ممنون از تحلیل زیباتون
سلام-
لطفاٌ در ابتدای پست به دوستان یاداوری کنید که این مطلب در آینده ادامه دارد و پاسخگوی سایر شبهات در خصوص حجاب خواهد بود.
از زحمتی که در راه رضای خدا کی کشید ممونیم. خدا قوت...
پاسخ:
سلام عرض کردم مطلب در چند پست تهیه شده چشم واضح تر اشاره خواهم کرد
از می خدا جهان را خلق کرد/وبعد اومد تماشا کرد
که خمره ی می حیدر/همه رو کلب زهرا کرد
دعوتید به محفل شمع زینب(س)
www.rende69.persianblog.ir
پاسخ:
چشم میام
سلام بر زهرا ی عزیز شما از جنس سوخته دلان دهه 60هستید که دل پاک و قلب مهربان و اراده پولادین دارید و من افتخار میکنم با چنین دوستانی اشنا شدم که مظهر عشق و محبت و ایثار و از جان گذشته هستند کسانی که سوختن و ساختن تا نسل بعدی یه حیات خود ادامه دهند و باید یک دست مرریزاد به شما گفت موفق و موید و سرافراز باشید
پاسخ:
سلام ممنون نه من این همه نیستم من خیلی کوچیکتر از اینم
سلام آکام ولیعهد ماست وآموز ش مخصوص دربار را می بیند.
پاسخ:
سلام ای واااااای اراس چی شده بذار اون گندم خانوم رو ببینم یه اشی بپزم دو وجب روغن داشته باشه
saalam zahra
khoobi?!
vaghean kheili badbakhtie hesabesho bokon dirooz ye saat dar bare chizi ke besh aghide nadaram ro serfan bara nomre konferans dadam!!!
dirooz vaghean az khodam badam omad hata ba inke nomre kamelo bem dad goft tahghighet jame boood!!!!!!!!!
پاسخ:
سلام من تا حالا چیزی که بهش اعتقاد ندارم دربارش کار نکردم اما یه سئوال برام پیش اومد که میام ازت میپرسم
ای زهرای آزاده حمایتت می کنیم!!!!!!!!!سلاااااااااام...........ارادت همچنان باقیست...
پاسخ:
ههههههههه از دست تووووو سلام قربونت برم چاکرییییییم
salam bodo bia ke upam
پاسخ:
اوکی
شهادت جانسوز دردانه ئ شاه طوس،فرزند خلف و رعنای حضرت

علی بنموسی الرضا(ع)،حضرت جواد الائمه(ع) بر تمام عاشقان

و ارادتمندان اهل بیت و محضر شریف حضرت صاحب الامر (عج)

تسلیت باد.
شهادت جانسوز دردانه ئ شاه طوس،فرزند خلف و رعنای حضرت

علی بن موسی الرضا(ع)،حضرت جواد الائمه(ع) بر تمام عاشقان

و ارادتمندان اهل بیت و محضر شریف حضرت صاحب الامر (عج)

تسلیت باد.
پاسخ:
منم تسلیت میگم
باعرض سلام و ادب و احترام خدمت خواهر گرامیم ...
حجاب خوبه و بهتره که ماانسانها برای هر چیزی حد و حدودی قائل باشیم وگرنه در کنترل زندگی و همه امور با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد...
برایتان آرامش خاطر آرزو می کنم تا در پناه خداوند مهربان وبا همسر گرامیتان آینده خوبی را بسازید ...
.....................ارادتمند...................
پاسخ:
سلام بله درسته
سلام...به روزم...خوشحال میشم بیاید.
پاسخ:
سلام چشم
۲۴ مهر ۹۱ ، ۲۰:۱۷ شهیدبی پلاک
سلام -
شهادت جوادالائمه، حضرت ممحمد تقی(ع) را به امام زمان(عج)، آقا علی ابن موسی الرضا(ع)- به شما و همه عاشقان حضرت تسلیت عرض میکنم. امید که از رهروان راستینش باشیم.
پاسخ:
سلام منم تسلیت میگم امیدوارم در پناهش باشیم
۲۴ مهر ۹۱ ، ۲۰:۴۳ خسرو زارعی
آیا زن می تواند «ولی فقیه» شود؟
وظیفه اصلی زنان و بانوان هر جامعه تربیت و پرورش نسل جدید آن جامعه و گرم نگه داشتن کانون خانواده است.
منتظر نظرات شما عزیز می باشم
پاسخ:
از این زنا هر کاری بر میاد
مظلوم تر از جواد، بغداد نداشت
آن مظهر داد، تاب بیداد نداشت
می خواست که فریاد کند تشنه لبم
از سوز عطش، طاقت فریاد نداشت
پاسخ:
السلام علیک یا جوادالائمه
سرزمیــטּ وحے ، ◄

کنعــاטּ اهــل دل اســت

منــا و عرفاتــ َش،

بقیــع و مسجــد نبــوے َش

و سعے و طوافــ َش یوســف ایــטּ دیــار❀ ❀

انچــ ه از بنــده َش بــوده طلــب حلالیــ َت و بیــاטּ عــذر تقصیــر است(!)

دعاگویتــاטּ هستــم کــ ه دعایتــاטּ نیــز همسفــر مــטּ اســت❀ ❀

❤الــتــماســ دعــا...یــامــهــدے❤

سلام...
عازم سفر نورم...نمیاین بدرقم؟


پاسخ:
خوشبحالت منم میخوام بیااااام
گشته عالم غرق ماتم در عزاى جوادالائمه

کرده زهرا ناله بر پا از براى جوادالائمه

یوسف زهرا به سن نوجوانى گشته مسموم

مى‏ دهد جان در میان حجره ‏ى در بسته مظلوم
سلام. التماس دعا...
akhe tgo ke midoni man az i chiza badam miad chera davat mikoni!
donbale bahsi?!
hala soalet chi hast?!
پاسخ:
هههههههههه مگه نمیدونی من دنبال دردسرم تا جایی که یادمه تو از دردسر فرار میکردی
سلام
با 10 تا پست جدید آپم و منتظرتم
حتما بیا.اگه عشقت کشید نظرم بده

عزیز وقتی آپ میکنی خبرم کن که بیام
پاسخ:
سلام چشم
سلام
دیگه به ما سر نمیزنی ؟؟
خوشحالم که در مورد حجاب کار کردی
کاش خبر میدادی میامدیم میخوندیم البته الان هم دیر نیست
یاعلی
پاسخ:
سلام شرمنده شدم ببخشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی