با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۰۵:۲۰ ب.ظ

بررسی حجاب در ایران وجهان قبل از انقلاب

همه میدونیم زنهای ایرانی حتی قبل اسلام پوشیده ترین پوششها رو داشتن اگه قبول ندارین بگین برم عکساش رو از تو وبلاگ مهتاب( مترسک ) کش برم بیام بذارم براتون بعد ظهور اسلام وقتی اسلام به ایران رسید همه زنهای ما پوشش حجاب رو انتخاب کردن در دوران قاجار چادر پوشیدند  حتی پوشیه هم میزدن وحجاب خیلی سفت وسخت رعایت میشد میدونید چرا؟ چون اولا مردم ایران کلا مذهبین وبه اسلام علاقه زیادی دارن بعدم هنوز غرب پی به قدرت اسلام نبرده بود وتلاش چندانی برای از بین بردن این فرهنگ نمیکرد وقتی مرجعیت در برابر منافع غرب قد علم کرد ومردم ازش حمایت کرد سر جریان فتوای میرزای شیرازی اونموقع غرب احساس خطر کرد اخه یه مرد که تو یه خونه کاهگلی زندگی میکنه اونم از نجف چطور چنین نفوذی داره بعد شروع کردند به بررسی کردند چطور میشه بین مردم ومرجعیت جدایی بندازن در واقع هر عملی که مردم رو از دین دور کنه باعث دوری اون از مرجعیت هم میشه




از نظر تاریخی، شکل نوین پوشش تحت عنوان بیحجابی از قرن نوزدهم آغاز شد. پس از رنسانس و انقلاب علمی صنعتی، به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، به تدریج زمینه لازم در اروپا فراهم گردید و با وقوع نهضت به اصطلاح آزادی زنان(!) کنار گذاشتن حجاب مورد تشویق و تکریم قرار گرفت.( باید بگم دلیل اصلی پیشرفت غرب بی حجابی نبود بلکه کار بی وقفه مردم غرب واستثمار کشورهای دیگر در طول صدها سال دلیل اصلیشه )
مهمترین موضوعی که ما را به نقش پوشش و حجاب در پیشرفت جوامع واقف می کند، تلاش بی وقفه استعمار برای نفی ارزشهای انسانی و خصوصا پوشش و حجاب است. چنانچه سیاست استعمار برای تجزیه الجزایر اولویت را به بی حجاب کردن زنان داد و تمامی تلاش خود را صرف این امر نمود.
حکومت های استعماری تمدن بزرگ اندلس را که یکی از مراکز فرهنگ و تمدن اسلام بود و در اروپا همچون الماس می درخشید، با حربه بی حجاب کردن زنان به سقوط کشاندند. دامنه این اقدامات کمکم کشورهای اسلامی را نیز فرا گرفت. نخستین کشور اسلامی که به صورت رسمی به کشف حجاب بانوان روی آوردافغانستان بود. دومین کشور ترکیه بود که پس از سقوط دولت عثمانی، در سال ۱۳۱۳ منع حجاب در آن رسمیت یافت. در ایران نیز رضاخان، در هفدهم دی ماه ۱۳۱۴، به صورت رسمی کشف حجاب را به ترتیب زیر اجرا کرد:
با روی کار آمدن رضاشاه کسانی که ترک سنت و اخذ فرهنگ غربی را مهمترین عامل پیشرفت می‌دانستند در پست های کلیدی کشور قرار گرفته و مسئولیت های حساسی را برعهده گرفتند.
در اولین مرحله سیاست نوسازی فرهنگی پوشاک مردان مورد توجه قرار گرفت و با وضع قانون ۱۳۰۷ش جز طبقه روحانیان، کلیه اتباع ذکور ایرانی موظف شدند به لباس متحدالشکل درآمده و کلاه خارجی با نام کلاه پهلوی بر سر بگذارند.
با اجرای این قانون به تدریج از تعداد افرادی که مجاز به استفاده از لباس روحانیون بودند کاسته شد. سفر رضاشاه به ترکیه در سال ۱۳۱۳ش اثر عمیقی بر نگرش او نسبت به میزان استفاده از پوشاک غربی و دیگر الگوهای غربی گذاشت. رضاشاه در فاصله سالهای ۱۳۱۳ش تا ۱۳۱۴ش به منظور آماده ساختن افکار عمومی جهت کشف حجاب اقدامات وسیع تبلیغاتی صورت داد و به مرور حجاب در مدارس و جشن های فرهنگیان ممنوع گشت.
بالاخره در روز ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ش در عمارت دانشسرای عالی تهران با حضور شاه و خانواده‌اش جشنی برپا شد تا دیپلم فارغ‌التحصیلان به آنها اعطا شود. در این مراسم رؤسای مدارس و همسران صاحب منصبان عالی رتبه و همسر و دختران شاه بدون حجاب ظاهر شدند و عملا دستور رفع حجاب را صادر کردند و این روز به نام روز “آزادی زن و کشف حجاب” نامگذاری شد. از سوی دیگر در یک اقدام خشن از سوی نیروی انتظامی در سراسر کشور حجاب زنان شامل چادر و چاقچور و روبنده از سر آنان به زور برداشته‌شد. پس از این تاریخ (مطابق با ۱۹۳۵٫ م) تبعیت از لباس های مد روز پیگری می شد.
اولین نوع لباس اروپایی زنان، لباس یک تکه بلند(میدی) بدون برش در کمر می باشد. همراه این لباس ها مصرف انواع کلاه های لبه دار کوچک و بزرگ عمومیت داشته و جزء قسمتی از پوشش جدا نشدنی خانم‌های این دوره محسوب می شد.




در زمان سلطنت محمد رضا شاه از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ ه. ش، به دلیل نفوذ بیشتر استعمار، ارتباطات با کشورهای غربی و امریکایی سیر تحول لباس و همگون شدن آن با البسه خارجی، همراه با کوتاه تر شدن دامن ها تا زیر زانو، بیشتر شد.
از سال ۱۳۲۶ ه. ش (۱۹۴۷٫ م) قد دامنها مجددا بلند شده و حالت میدی به خود می گیرد.
سال ۱۳۳۱ اوج لباسهای دکولته به شمار می آید، و پارچه ژرسه از این سال مد شده و قد آستینها ۴،۳ می شود و دامنهای راسته، تنگ، تازیر زانو با کت های چسبان و بلند، یقه انگلیسی و آرشال رایج می شود.
در سالهای ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۱، دامنهای فون یا چهار ترک با لباسهای یقه گرد ساده یا به صورت کشتی بسته و قد دامنها به روی زانو می رسد.
سال ۱۳۴۳، کت و شلوار با پاچه های گشاد، سال ۱۳۴۴، لباسهای بالاتنه کوتاه و قد ۱۰

۲۰ سانتی متری بالای زانو، پارچه های چارخانه، راه راه و نیز استفاده از پوست و به همین ترتیب طی سالهای آتی تا سال ۵۷، انواع مدهای سیاه و سفید، شنل، شال گردن، مد جیپسی ( با الهام از کولی ها)، دامن ترک میدی و شیوع مجدد لباسها و دامن های کوتاه و بالای زانو، شلوار کوتاه، لباس حاملگی برای غیر حامله ها، شلوار جین، انواع دامن شلواری، دامنهای تنگ با چکمه های کوتاه، یقه های عموما بسته بابرگردان لین، انواع تونیک و شلوار ادامه یافت.
( توجه کنید که کشف حجاب اگه پیشرفت براما میاورد باید درزمان رضا خان ومحمدرضا ایران دچار شکوفایی اقتصادی و و... میشد درحالی که غرب با تزریق فرهنگش فقط زمینه مصرف گرایی جامعه بوجود اورد وتنبلی رو در بین مردم رواج داد اونا نفت ما رو میبردند واجناس خودشون رو میدادند به ما وما باید برای پویایی جامعه اونا همچنان مصرف کننده باقی بمانیم وقتی جوان یک مملکت دنبال مد گرایی و ارایشهای مختلف رفت دیگه انگیزه کار علمی و اقتصادی ازش گرفته میشه  وسرگرم  میشه در نتیجه اونا اجناس و لباسها ولوازم ارایشیشون رو به ما میفروشند چرخ صنعت غرب با عقب نگه داشتن جوامع اسلامی وشرقی چرخید وچرخید تا رسید به انقلاب اسلامی اندیشه های امام خمینی عزیز بساط غرب وصهیونیزم رو بهم ریخت واین اغاز جنگ تمام عیار طاغوت مستکبر بود با همه قدرتش بایک ملت چند میلیونی که تنها صلاحش ایمان بود )

در قسمت بعد به بررسی حجاب بعد از انقلاب میرسیم الان فقط در مورد محتوای این پست نظر بدید


لینکهای مفید:  پوشش زنان در ایران  

نظرات  (۲۷)

خـــــــــدایا بـــــــاور کـــــــن ،

دیگــــــــه نــــه طــــــاقت دوبــــــاره شــــــکستن و دارم ،

نـــــه حــــــس دوبـــــــاره ســـــــاختن
پاسخ:
منم همینطور

گفتی که ترا شوم، مدار اندیشه دل خوش کن و بر صبر گمار اندیشه

کو صبر وچه دل، کانچه دلش می خوانند یک قطره خون است و هزار اندیشه


aziz-aghebati2010.blogfa.com
سلام عسل
اگه هستی بدو آنلاین شو
دلم برات تنگیده
پاسخ:
سلام مریم جان نتم قطعه عزیزم الانم دارم از خونه مامانم اینا جواب کامنت میدم فک کنم نفرین این بدحجاب باشه هههههههههههههه
۲۹ مهر ۹۱ ، ۱۱:۳۵ امیر علی خان
سلام.
ممنون از اینکه سر زدین و مکمنون از مطلب تحقیقانه تون.
ولی حجاب رو اصلا نمیشه زوری رواج داد و هرکی باید خودش بخواد
آپ کردم
منتظرم
بدرود
پاسخ:
سلام بله ترویج حجاب زوری نمیشه اما اثرات بدحجابی رو تو جامعه کم میکنه اون کسی که به حجاب اعتقاد نداره فقط خودش اسیب میبینه اما اگه بی حجاب تو جامعه بیاد به بقیه هم صدمه میزنه این جبر برای کاهش این صدماته متوجهی؟ برای ترویج حجاب باید از راه فرهنگ سازی کار کرد که مسئولین ما نمیدونم چه میکنن خدا خیرشون دهااااد
خیلی آهنگ با حالی برداشتی؟
پاسخ:
اره خودمم دوسش دارم
سلام
بقیش رو هم خوندم
هی بد نبود
البته اینا رو فکر کنم همه ایرانی ها می دونن ولی خب بعضی ها خودشون رو به خواب زدن
پاسخ:
سلام خدا رو شکر که بد نبود
اما درباره مطلب جدیدتون :
1- این عکس هایی را که گذاشتید ( طبق فتاوای مرجع خودتان ) صددرصد حرام است . پس خواهشا عکسها را حذف کنید چون مراجع شما عقیده دارند که نگاه به زن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است . 2- شما حق ندارید عکسهای کسی را بدون اجازه اش پخش کنیدحتی اگر آن عکسها را کسی نشناسد 3- نوع لباس خانم ها در این عکسها از نظر شرعی مشکلی ندارد بلکه نحوه استفاده آنهاست که اشکال شرعی را وارد می کند . 4- به نظرم منبع هر مطلبی را اگر ذکر می کردید بهتر بود . 5- مقاله جالبی بود ، انشالله موفق باشید
پاسخ:
چهره این ادمها معلوم نیست اگر چهره هاشون معلوم بود حق با شما بود بعدم این ادما دارن عکساس لخت خودشون رو مدن تو فیس بوک وافتخار هم میکنن کجای کاری برادر خب معلومه که مال نوع استفاده از لباسه وقتی شالش رو بندازه لای گردنش چه فرقی داره
kamel khondam vali khob in chio neshon mide alan?!yani vaghean benazare shoma to pishraft tasir dare!ya masalan balahaye asemoni miad!!!!!!!dar zemn badhejab rast mige bazi az amarat eshtebah bood
پاسخ:
کاش فارسی مینوشتی اون کلمه اخر چیه امارات؟؟؟؟ خب پس برم فاتحه متن رو بخونم کامل خوندی ولی نفهمیدی چی شد؟؟؟؟؟ من کجا نوشتم بلا میاد؟؟؟؟ البته اگه امر به معروف تعطیل بشه امکانش هست بیاد همین بی بند وباریها خودش بلاست برادر
یکی از روحانیون محترم گفتش بی حجابی باعث سیل میشه!!!!منظورش غرب بود درود خداینا بر ائ باد با این هوش سرشار ایشون
خدا سایشو بالا سر ما حفظ کنه!
و حقیر یه پشنهاد هم دارم بیایم با غرب تعامل کنیم!!!اونا یه سری بی بندوبارا رو بفرستن اینور!ما هم یه سری از خواهران بسیجی رو میفرستیم اونور!!اینکار باعث میشه که هم اونا از مشکل سیل رهایی پیدا کنن هم مشکل خشکسللیه ما حل میشه!!!فکرشو بکن اصن!راستی بدو بای آپم دوباره!
پاسخ:
از خودت مایه بذار با خواهرای بسیجی چیکار داری هههههه شما رو میفرستیم اونور هم شما صفایی کنین هم جامعه یه نفس راحت بکشه ههههه شوخی بود ناراحت نشیاخودت شروع کردی
سلام عزیز
ممنونم از حضور گرمتان
مطالب بسیار مفیدی بود باز هم برای خوانششان برمیگردم
موفق باشید
پاسخ:
سلام عزیزم قدم بر چشمم میذارید
۲۹ مهر ۹۱ ، ۲۰:۱۷ مدیر وبلاگ نشر افکار سید صادق شیرازی
بله درسته. غرب خیلی سعی کرد همون بلایی رو که سر کشور های اسلامی منطقه آورد رو سر ایران هم بیاره اما به دو دلیل در ایران موفق نشد 1- وجود مراجع تقلید شجاع و باغیرت در ایران مثل حضرت امام .نه مثل مفتی های بی غیرت عربستان و قطر و مصر و ... 2-جاری بودن مذهب شیعه در ایران چون فرهنگ شیعه فرهنگ جهاد و نرفتن زیر بار زور و فشاره و این فرهنگ سالانه در ایام محرم به مردم کشور تزریق میشه و لو کره المشرکون
پاسخ:
بله دقیقا فقط رابطه عمیق ولایت وملت این بزرگ رو باعث شده از شما خیلی ممنونم
سیلام.حال شوما؟؟؟
چکار مکنی؟
منم خوبم قربوست.
من نبودم متنات جالب شدن ولی هنوز طولانین تیترشو خوندن آورین آورین ادامه بده تو میتونی.
پاسخ:
سلااااااااااااام خوبی ابجی زهرااااا؟ کجاییی توووووو؟؟؟ بابا بیشتر بیا پیش ما بووووووس
ممنونم بهم خبر دادید سرم خیلی شلوغه /خیلی ازمطالبتون می شه استفاده کرده بخصوص اونهایی که قصذ تحقیقات علمی رو دارن اصلا فکر نمی کردم اینقدر عمیق وارد کار شوید درهر صورت ازاینکه این همه زحمت می کشید عوضش رو ازخدای منان خواهید گرفت /عرفه نزدیکه حتما ما رو دعا کن بدون تعارف التماس دعا دارم/
پاسخ:
ممنون لطف دارید من این روزها از هم محتاجترم برام دعا کنید خواهشا
سلام
موضوع حجاب بسیار مهمه و بسیار ظریفه
دقت کنید که سلسله مطالبتون به نتیجه گیری واحدی برسه و خدای نکرده از هدف اصلی دور بشه
عنواین مطالبتون خوبه و یکی از نیاز های جامعه هست که باید از طرق دیگر مطرح می شد
اما این مهم افتاد به دوش فعالان مجازی
سر فصرت حتما مضوعات مربوط به حجاب رو کاملا می خونم
در پایان خسته نباشید و در مسیر ولایت ثابت قدم بمونید
پاسخ:
سلام ممنون خیلی لطف دارید ما رو از نظرات سازندتون محروم نکنید
سلام
حالا که فکرشو می کنم عالیه
متن رو می گم
پاسخ:
سلام واقعا؟؟؟؟ چی شد نظرتون عوض شد؟؟؟؟
miam khastifosh bedi na!!!!!
rahat bash !
پاسخ:
از مادر زاییده نشده بی ادبی منو ببینه هههههه اگه میخواستم بهت فحش بدم میدادم برادر من کلا اهل این حرفا نیستم
۳۰ مهر ۹۱ ، ۱۶:۳۴ زهرا ( شراره های عشق )
از نـفـریــن ِ مـظـلــومــــ ، بـپــرهــیــز !

زیـرا وی به دعـا حـق خـویـش را از خـدا میـخواهـد ،

و خــ ــدا ، حـق را از حـقــ ـدار ، دریــغــــ نــمـیــدارد ...


ســـــــــــــــــلام ممنونم از کامنتون
پاسخ:
سلام خواهش عزیزم
سلام لینک شدید لطفا ما را بانام وبلاگ رسمی عشق علیه السلام لینک کنید
یا علی مدد
الهم عجل ولولیک الفرج
پاسخ:
سلام چشم
هان ای خواهر و ای هم وطن روی سخنم با تو است. تو که از پوشش اسلامی خود غفلت کرده‌ای. با تو که فرمان خدا را نادیده گرفته‌ای. با تو که از فرمان خدا و اهل بیت(ع) سرپیچی کرده‌ای و خودت را گم کرده‌ای. با تو که چادرت را کنار گذاشته‌ای و روسری‌ات را بالا برده‌ای و موهایت را نمایان کرده‌ای. با تو که با این مد لباس گشتن و با بالازدن پارچه‌های شلوارت و با مانتوهای تنگ و کوتاه چرا خودت را گول می‌زنی، آخر تا کی.

آیا می‌دانی که فطرت خدادادی و عقل سلیم همان امام درونت را سرکوب کرده‌ای؟
آیا می‌دانی که فرمان آفریدگارت را زیر پا گذارده‌ای؟
آیا می‌دانی که به تمدن ملی خود پشت کرده‌ای؟
آیا می‌دانی که پرچم اسلام را بر زمین گذاشته‌ای و به لباس بیگانگان درآمده‌ای؟
آیا می‌دانی که بنیان خانواده‌ات را سست و بیماری‌های جسمی و روانی بیشماری را برای خود و دیگران ایجاد کرده‌ای؟
آیا می‌دانی که اسیر مد لباس و نمایش تن گشته‌ای و آزادیت را فروخته‌ای؟
آیا می‌دانی که شخصیت خود را با چشم‌های هوس آلود و هرزه به مسخره گرفته‌ای؟
آیا می‌دانی که به رسالت تاریخی زن در طول تاریخ خیانت کرده‌ای؟
آیا می‌دانی که بیماری روانی خود را به این وسیله به نمایش گذارده‌ای؟
آیا می‌دانی که دشمنان همان را می‌خواهند که تو می‌خواهی؟
آیا می‌دانی که دل امام زمان(ع) را با این کارهایت خون کرده‌ای؟

پس بیدار شو و به اصالت خویش بازگرد. پوشش خود را کامل کن و خود و جامه‌ات را از فواید حجاب بهره‌مند گردان.

خواهرم؛ تقوای الهی پیشه کن، که تقوای الهی پادزهر بیماری دل‌هاست که حجاب‌های تاریک جان را غرق می‌کند و لانه‌های هوس را برمی‌اندازد. پس آن را به کام جان خود ریز تا عالم جانت گلستان گل‌های سالم و طاعت و تسلیم گردد. و خیمه حجابت را برافراشته دار تا حافظ گلستان ارزش‌هایت شود.
.................................
سلام خسته نباشید
وبتون زیباست وپرمحتوا
اگه فرصت داشتید 1سری به ما بزن
پاسخ:
سلام ممنون لطف دارید جملات مفیدی بود چشم حتما میام
سلام زهرا جونم مسی که اومدی و مسی از نظر قشنگت
منم موافقم همه باید به قوانین اجتماعی احترام بزارن در مورد ماهواره هم درست میگی خیلی آثارش وحشتناکه خدا بخیر کنه
پاسخ:
سلام خواهش عزیزم بله خدا بخیر کنه ومردم بفهمن اثرات این دهان شیطان رو
دست شما درد نکنه که در این زمینه فعالیت میکنید....

پاسخ:
خواهش لطف دارید
ای بابا کاش مشکلمون فقط بی حجابی زنها بود...

به نظر من چیزی که از اون خطرناک تره بی غیرتی مردامونه ....

اگه مردها بیغیرت نبودن زنهامون کی جرات میکردن چادر از سرشون بردارن؟

وقتی مردها خودشونو شبیه زنها میکنن دیگه چه انتظاری داری که بخواد جلوی ناموسشو بگیره ....؟

خدا بهمون رحم کنه....
پاسخ:
بله درسته بنظرم هر دوی این موضوعات یک خواستگاه داره اگه توفیق داشته باشم ادامه میدم این موضوع رو
متنهایتان خیلی طولانی میباشد...
پاسخ:
بله حق با شماست اخه چون مطلب زیاده تو این زمینه خودم حوصله ندارم زیاد به قسمتهای بحث اضافه کنم
سلام عید سعید قربان بر شما بزرگوار مبارک باد متشکرم از حضورتون منالله توفیق
پاسخ:
سلام ممنون عید شما هم مبارک
وب زیبایی داری لینکت کردم اگه خواستی مارو بلینک
وب سایت خوبی داری لینکت کردم اگه خواستی لینک کن
پاسخ:
ادرستون رو بد نوشتین اگه برگشتید کاملش کنید نتونستم بیام تو وبت
ببین دوست عزیز چرا توجه نمیکنی؟
کی گفته بی حجابی پیشرفت میاره؟ مردم همون اندازه که با حجاب اجباری مخالفن، با کشف حجاب اجباری هم مخالف هستند.
ما با اجبار مشکل داریم،‌ نه با حجاب...
نمیدونم شما چرا اینجوری هستید؟وقتی در مورد انسان حکم صادر می کنید، انگار با یه سری حیوان، صغیر، ناتوان، بیمار، دیوانه و روانی طرف هستید.
پاسخ:
من حکم صادر نمیکنم من فقط دارم از حکم صادر شده دفاع میکنم همین الان برو تو خیابون ببین از همین ازادی نسبی چطوری داره بهره برداری میشه ... واقعا فهمیدنش اینقد سخته؟؟؟؟ هر کی هر ازادی میخواد بره تو خونش ما کاریش نداریم حق ندارن فضای جامعه رو الوده کنن من دلم نمیخواد فرزندم همسرم برادرم مدام چشمشون بیفته به زنهای نیمه عریان اونا هم نمیخوان ای بابا مگه ادما سنگ و چوبن برادر من یه بار دو بار ده بار بیست بار چشمش رو میپوشونه بعدش چی؟؟ بعدش دوتا اتفاق میفته یا چشمش هرز میشه ودلش هرز تر ومیره دنبای هوس بازی یا براش دیدین زیبایی ها عادی میشه اونوقت حتی زن خودشم بهش مزه نمیده تو فک میکنی اگه زمان پیغمبر وضع مث الان بود یعنی دخترا برا حرف آمر به معروف تره هم خورد نمیکردن پیغمبر خیلی راحت از کنار این قضیه رد میشد؟؟؟؟ یعنی مثلا امام علی از کنار زنان نیمه عریان رد شه وبگه هر کی ازاده هر چی بخواد بپوشه به من چه؟؟؟؟ نه برادر من یکی از وظایف حکومت امر به معروفه این ایه قرانه به نظر میثم تو اخرین پست حجاب اون زمان اگه حجاب اجبار نداشته بعنوان حکم حکومتی دلیلش بحرانی نبودن این قضیه بوده زنها لباس گشاد داشتن دستار رو سرشون داشتن هیچکی نمیومد با لامبادا جلو رسول خدا ....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی