با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸ ق.ظ

چرا دیندار باشیم؟( قسمت دوم)

                             بسم الله الرحمن الرحیم

سلام
یکی از دوستان پرسید چرا خدار قادر مطلق با اینکه میتونه دعای ما رو مستجاب کنه این کار رو نمیکنه بعدم سفارش کردن نگی صلاح نیست واز این حرفا که تو کتم نمیره خب خیلی سئوالای دیگه هم هست مثل اینکه اصلا خدا چرا اینقد سخت میگیره ؟؟؟ چرا برا هر کاری که میخوای بکنی یه باید ویه نباید میاره؟؟ برای اینکه جواب این قبیل سئوالات رو شیرفهم شیم باید چند تا مسئله برامون حل شه 
اول: چرا خلق شدیم؟    
دوم: این دنیا چه جور جاییه؟ و ما اینجا چه میکنیم؟        
سوم: خودمون چه نیازهایی چه ضعفهایی وچه تواناییهایی داریم 

حالا چرا باید این چیزا رو بدونیم؟ چون وقتی نقشه راه برامون مشخص شه راحت تر پیش میریم وقتی هدف رو بدونیم خیلی چیزا حواسمون رو پرت نمیکنه  وقتی نیازها وتوانییها وضعفهامون رو بدونیم رعایت خیلی چیزا برامون راحت میشه در واقع اگر ما به این سه چیز توجه نکنیم اصلا کارای خدا رو نمیفهمیم دستوراتش رو درک نمیکنیم ودر نتیجه از هر فرصتی برا فرار کردن  از زیر این دستورات استفاده میکنیم  
 از اونجایی که ذات ایرانی ها تنبلهمن اگه بخوام هر سه رو یکجا بگم همه میگن اووووه چه طولانیه و نمیخونن برا همین هر کدوم رو میذارم تو یک پست جدا اما قبلش میخوام هر سئوالی در زمینه قسمت اول دارید مطرح کنید تا من با توجه به سئوالات شما پستم رو تنظیم کنم در واقع میخوام همین تعدادی که داریم در این باره حرف میزنیم تو این بحث سهیم باشیم میخوام خوب این مسئله فک کنیم هممون بعد نظراتمون رو بگیم 

پی نوشت: یلدای امسال وقتی دور خونوادم میشینم تا این سنت قدیمی رو گرامی بدارم دلم یه جای دیگست  زینب جان یلدای امسال به خرابه شام می آیم تا مایه شادی فرزندان مولایم را فراهم کنم دل غمدیده کودکان حسین که با قصه های من شاد نخواهد شد کاش میشد مرهمی بر زخمهای شما بگذارم ای عمه سادات آیا گناهکاری چون من را به کنیزی فرزاندان برادران انتخاب میکنید؟؟؟  
تو نظرسنجی شرکت کنین ببینم چی میشه

همه قسمتهای همین پست

نظرات  (۲۸)

نخیر بیکار که می گن یعنی همین:))))))
پاسخ:
هههههههه اره واقعا منم همینم
اتفاقا الان داشتم می خوندم.بذار کامل بخونم بعد اظهار فضل کنم :)
پاسخ:
اورین اورین که الکی نظر نمیدی..... فضلت تو حلقم هههههه
اها بعله.من خودم خیلی سر این قضیه غر می زنم مخصوصا از وقتی نماز خوندنو شروع کردم.وسواسی شدم و این وسواس رو از چشم خدا می بینم می گم اگه این همه سختگیری نمی کرد این جوری نمیشد.نماز بیشتر از این که باعث ارامش من بشه کشمکش درونیمو زیاد کرد دائما فک می کنم اگه نمازم قبول نشه چی؟
پاسخ:
ههههههههههه خدایا از این وسواسها نصیب ما هم بفرما عزیزدلم تو نماز رو صحیح بخون ونیتت این باشه که میخوای به حرف خدا گوش بدی بگو خدایا ببین چقد بچه حرف گوش کنی شدم دیگه اش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته هههههه قبوله ایشالله نترس عزیزم
سلام
مرسی
امین رستمی
پاسخ:
سلام ممنون نشنیدم اسمش رو
اره خدا ایشالا نصیب کنه بفهمی چی می کشم وا...
چند وقت پیش خالم خونه ما بود برگشت گفت تو خدا رو از نماز خوندنت پشیمون می کنی
پاسخ:
ههههههههههههه چه خاله باحالی داری نمازای من رو ببینه چی میگه پس ؟ هر بار نماز میخونی بهش بگو ببخشید ما نمیفهمیم چقد شما مشتاق مایین همینجوری کلاغ پر میزنیم میره ... من هر چند وقت یه بار از همه عبادتام توبه میکنم والااااا ..
۰۳ دی ۹۱ ، ۱۰:۵۹ محمدنجاردزفولی
السلام علیک ایها الشهدا و الصدیقین

باسلام
در روز دوشنبه 4/10/91 مراسم یادواره سردار سید جمشید صفویان فرمانده گردان بلال در سالن امفی تئاترمرکز فرهنگی دفاع مقدس (موزه دفاع مقدس) جنب شهدای گمنام دزفول باشاعر ومداح اهل بیت کربلایی ابراهیم نصراللهی (ابن حجت) وفرمانده هان گرادان بلال برگزار میکنیم از ساعت 19 الی 21




گفت : مادر جان بیا ناهار بخوریم
پرسید : ناهار چی داریم مادر ؟
گفت : باقالا پلو با ماهی
با خنده رو به مادر کرد و گفت : ما امروز این ماهی ها را میخوریم
و یه روزی این ماهی ها ما را می خورند
...
چند سال بعد ... والفجر 8 ... درون اروند گم شد ...
...
مادر تا آخر عمرش ماهی نخورد ...


یاد شهید ون اروند بخیر شو حمله وتش ، دی بخیر

یاد نفسا گرم شهید نفسا آخر مه دشت حمید

بیاد شهیدون ولفجرهشت بیاد شیرمردون شو گشت

بیاد شهیدون فتح المبین بیاد تفنگ و شو میدون مین

بیابون پرا ستاره و نورماه شو ناله و پر ا اشک و آه

قسم به شهیدون دشت کربلا عزیزون گلگون کفن دشت بلا
پاسخ:
سلام ممنون خیلی زیبا بود
اینترنت که دم دستته میتونی چک کنی!
آره مجازه آهنگ پیشواز ایرانسل و همراه اولم داره برا اطمینان بیشتر!
پاسخ:
اطمینان بیشتر نمیخواد برادر حرف شما قبوله
بگردی میبینی همه که غیرمجاز نیستن!
پاسخ:
قصد جسارت نداشتم بله خودم میدونم
منو ترش؟؟
نه بابا!
فقط خاستم بخندیم!!
پاسخ:
خب خدا رو شکر فک کردم ناخواسته جسارتی کرده باشم
این قبلیه خصوصی بود فکر کنم یادم رفت خصوصیش کنم ولی اینو تایید کن
در مورد نماز بحث شد به نظرم باید اول در مورد ماهیت نماز صحبت بکنیم ماهیت نماز چیه من به شخصه ماهیت نماز رو در یاد کزدن خدا میدونم همونجوری که شما در طول روز یاد خدا میکنی این نماز خوندنه هم همونه فرقی نداره بهنظرم هر کسی توی دنیا یه جوری یاد خدای خودش میکنه یکی با نماز خوندن یکی با مدرسه ساختی یکی با بیمارستان ساختن کمک کردن به بقیه
و اینا به نظرم هیچ فرقی باهم ندارن شما هر جوری که بخوای میتونی ارادت خودتو به خدای خودت اثبات کنی به نظرم نماز یه سمببله سمبل عشق به خدا ولی ایا این تنها راه هستش به نظرم هدف خدا از قرار دادن نماز این دولا راست شدن نیست هدف نماز یاد خدا بودن هستش که پیغمبر اسلام اومده اونو در قالب نماز پیاده کرده!به نظر من خدا سخت نمیگره ما داریم خودمونو اذیت میکنیم ما نیومدیم به اینجا که خدمت بکنیم به دین دین هست که باید به ما خدمت بکنه خدا دین رو برای این نذاشته که دست ما رو ببنده دین رو برا این گذاشته که گره ما باز بشه این یعنی دین در خدمت مردم
پاسخ:
اصل بحثت اشتباه نیست یعنی نماز اومده تا ما بطور مداوم به یاد خدا باشیم ببین اگه خدا میخواست ما اینجوری که تو می گی فک کنیم خیلی راحت میگفت روزی اینقد به یاد من باش حالا هر جوری عشقته اما خدا این کار رو نکرد نماز واجبه امیرحسین سعی کن بین احکام واجب ومستحب فرق بذاری ببین ممکنه یه عده نماز بخونن اما انفاق نکنن یا برعکس خدا به هر کدوم از اینا جداگانه رسیدگی میکنه باید یاد بگیریم اوامر خدا رو اونجوری که گفته عمل کنیم نه اونجوری که عشقمونه البتهذ این که خدا سخت نمیگیره رو هم خودش مشخص کرده میگه اگه روزه برا بدنت ضرر داره نگیر اگه نمیتونه ایستاده نماز بخونی بشین یا بخواب اما باید بخونی وازت توقع داره گوش کنی در مورد باز شدن گره ها هم همینه همه جا گفته واستقبال کرده که به خلق خدا کمک کنیم اما واقعا نباید فک کنیم که یه دستور خدا رو که عمل کنیم جای بقیه رو میگیره نماز روزه حج زکات و..... همش احکام خداست وهمه باید سرجاش عمل بشه
اما اینکه بحثا در مورد نماز که بخوری پاته نخوری پاته و از این جور حرفا دردی رو دوا نمیکنه از ما!
بیاین علمی در موردش بحث کنین
ایا میدونین خونه خدا در مرکز کره زمین قرار داره و وقتی ادان گفته میشه تمام انرژی های مثبت به سمت خونه خداست و اونجاسا که ما میتونیم تمام این انرزی های مثبت رو برداریم و ازشون به بهترین نحو استفاده کنیم باز میکم منظورم عبادت هستش حالا خود نماز منظورم نیست
من خودم به شخصه امتحان کردم توی نماز وقتی اول وقت باشه و تو بری به خدای خودت فکر بکنی واقعا یه حس عجیبی به ادم دست میده شعار نمیدو خدا شاهده ولی حتی شده بعضی موقع ها در این هنگام چیزایی به ذهنم اومده یا الهام شده که در طول روز گاها برام اتفاق افته اینو جدی میگم به نظرم به نماز به این دید نگاه کنیم نه اینکه بشینیم بگیم خدا ما رو رای چه اریفده امدیم چکار کنبم!!!!!مطمین باشین خدا ما رو اینجا اووررده که به بهترین نحو زندگی بکنیم باور کنین ما داریم الکی برا خودمون سختش میکنیم شما اگ نماز میخونی برای جمع اوری اون انرژی های مثبت در طول روز هستش برای ابراز محبتت به خدا
نه این چیزایی که شما فرمودین
خیلی حرف ردم!
بابای
پاسخ:
اون چیزی که به اون دوستم گفتم که جنبه شوخی داشت ویه چیز ذوقی بود اما در مورد حرفات درمورد انرژی واین جور چیزا هم خیلی زیبا بود ممنون یکی از دلایل اینکه میگن نماز رو اول وقت بخونین همینه اما اینکه میگی هر عبادت دیگری هم ممکنه تو اون ساعت همین اثر رو بده باید بگم نه ببین علم بشر تا اینجاش رسیده که چنین چیزی هست ومطمئن باش چند سال دیگه میگن دقیقا بهترین شکل دریافت انرژی مثلا همین جوریه که تو نمازه میخوام این نگاه زیبایی که به خدا داری وسعی میکنی بفهمی مغز دین چیه رو با یک اطاعت پذیری از خدا مخلوط کنی ببین اگه این فکر درست بود که هر جوری که دلمون میخواد خدا رو بپرستیم که خد ا اینقد به خودش زحمت نمیداد قران نازل کنه واون همه انسان شریف برا حفظ اسلام کشته نمیشدن که حقیقت قیام امام حسین همین بود دیگه
سلام مجدد
جواب زهرا خانم : این حدیث بیشتر در فلسفه استفاده میشه . به نظر من ما همون حیوان هستیم ولی با این تفاوت که پیشرفته تریم . این نظریه رو توی سایت آیت الله علوی سرشکی مفصل توضیح داده اند . رجوع کنید
جواب حدیث آقا : یعنی همه انسان ها مگر در موارد استثنایی با هم برابراند . مثلا دو فرد به وجود خداوند ایمان دارند ولی یکی قائل به کثرت است و دیگری قائل به وحدت . هر دو قائل به وجود خدایند ولی در مبانی اسلامی آن کسی که قائل به کثرت خداوند است کافر است . هردو براساس فطرت خود از قائل به خداوند هستند ولی یکی از مسیر فطرت الهی خارج شده است چون مسیر درست را درک نکرده است .یا مثلا شما دو آدم قوی و هیکلی را در نظر بگیر . اولی از این نیروی خدادادی برای پیشرفت خانواده اش استفاده می کند ولی دیگری برای ضربه زدن به افراد جامعه مانند شرارت . هردو یک نیرو دارند ولی نحوه استفاده از آنها تفاوت دارد یکی در راه خیر استفاده می کند و آن دیگری در راه شر . مثال ها زیاد
سلام
در مورد لطف خدا که گفتم بهش اعتقاد دارم ولی همون طوری که قبلا گفتم مثل خیلی چیزای دیگه بعضی موقع فراموش می شه

ببینیم می شه یه روزی ما هم متفکر بشیم .
پاسخ:
سلام بله فراموشی که درد مشترک همه ادماست خدا شفامون بده
زهرا من گفتم نماز یه سمبل هستش و مصداق های زیادی داره گفتم که خدا این دولا راست شدن رو واجب نکرده اینکه به یاد من باشین رو واجب کرده من منظورم ماهیت نماز هستش
خدا همه رو ازاد گذاشته تو طرز ارادت فرزندانش(منظور از فزردان ما هستیم به این معنی که خدا فرامادر هست و فراتر از یه مادر به فرزندانش عشق میورزه)
در عرفان مثنوی ماجرای چوپان رو داریم در ادیان دیگه همه و همه به نوعی داریم ارادت خودمون رو به خدا ثابت میکنم
من فرقی بین رفتن کلیسا خوندن نماز به صومعه رفتن کمک کردن به فقیر و اینا نمیبینم همه ی اینها مصداق یه چیز هستند و هیچ فرقی بین اونا وجود نداره به نظرم. به نظرم خیلی ساده نگاه کردن به قضیه هستش که ما بگیم نماز واجب هستش با این نوع نگرش که 4 رکعت و ..................
این ظاهر قضیه هستش به نظرم باید به عمق قضیه نگاه کنیم
پاسخ:
منم میگم این تفسیر توست که نماز سمبل یاد خداست فقط نماز اثار خیلی زیبادی داره ودلایل متنوعی ، یکی از دلایل نماز تمرین بندگی خداست نگو فرزندان ممکنه بهت تهمت بزنن من منظورت رو میفهمم خدا اگه میخواست اون ازادی مورد نظر تو رو به اون شکل بده تو متن قران نماز رو واجب نمیکرد ببین چرا حرف تو دهن خدا میذاری؟؟؟ خدا خودش میگه نماز واجبه ایا مگه تو مسلمون نیستی؟ مگه تو پیغمبر رو قبول نداری؟ یه بار یه عده جمع میشن از یه طایفه میان پیش پیغمبر میگن کل قبیله ما ایمان میاریم اما فقط یه روز اجازه بده ما بعد از اسلام اوردن نماز نخونیم دقت کن خوب پیغمبر میگن نه من چنیم اجازه ای ندارم حدود خدا باید اجرا بشه یعنی ایمان اوردن چند هزار نفر رو رد میکنه میگه اون ایمانی که توش ادم از زیر دستور خدا در بره بدرد نمیخوره ببین اقا امیر حسین تو در موارد عادی هر جوری دلت میخواد با خدا حرف بزن منم همینجورم من تو خلوتم برا خدا جوک هم تعریف میکنم کلی هم باهاش خودمونی هستم عباراتی که من با خدا میگم اگه اینجا بگم غش میکنی از خنده اما این دلیل نمیشه وقتی خدا میگه زهرا حی علی صلوه بگم خدایا من هر جور دلم بخواد باهات حرف میزنم بی خیال .... من میگم حرفت درسته ما نباید از نماز فقط دولا راست شدنش رو انجام بدیم باید وقتی نماز میخونیم این نماز تو جونمون بشینه اما نمیشه گفت چون به نظر میاد هدف نماز یاد خداست پس هر یادی میتونه جای نماز رو بگیره روشن شد؟؟؟
حرفی که به دوست عزیزم مهسا زدین کاملا واضح بود و شما شاید به شوخی گفته باشین ولی عین همین رو صدا سیما زیاد گفته
مثلا اقای پناهیان میگه نماز مثل احترام به بزرگتره شما باید اونو انجام بدی حتی اگر بر خلاف میل باطنی تو باشه!!!!!!تقریبا این همون چیزیه که شما به شوخی گفتی بخوری پاته نخوری پاته!از این دست خرفا زیاده تو زهنم بگذریم ولی ببینین به نظرم خود خدا با این مسله مشکلی نداره برای مثال خود خدا یه موقعی به طور همزمان چندین پیامبر رو به سراسر جهان فرستاد(توجه کنین همزمان بوده ونه متوالی نه بعد چند صد سال) هر کدوم از اونا به شیوه خاصی عبادت میکردن ولی همشون از سمت خدا بودن خدا اونجا میتونست بگه همه باید یه جور باشن ولی ازاد گذاشت این مساله رو یعنی به عبارتی اولین کسی که بذر تکثر در نوع عبادت رو گذاشت خود خدا بود با این حرکتی قشنگی که انجام داد
و به نظرم هیچکدوم از اینا مشکلی نداره و همشون به نوعی دارن یه کار میکنن فقط نوع و شیوه بیانشون فرق میکنه یا مثلا حضرت مولانا یه شعر داره با این مضمون که نتیجش اینه که همه ی ما داریم در عبادت یه کار رو انجام میدیم ولی خوب میایم هم دیگه رو زیر سوال میبریم صرفا بخاطر اینکه نوع بیانمون با هم فرق داره و این درست نیست به نطرم
زبان ادمث تناقض در رفتار اون میشه
پاسخ:
من کم کم دارم شک میکنم نکنه تو عاشق باشی؟؟؟ چرا اینقد سر به هوایی تو پسر اول برو یه بار دیگه مکالمه من ومهسا رو بخون .... مهسا نمیگه من حوصله نماز خوندن ندارم ..میگه من از وقتی نماز میخونم همش شک میکنم نمازم قبول میشه یا نه ... منم گفتم ایشالله قبوله بعد نماز به خدا بگو آش کشک خالته ...یعنی خدایا برا تو نماز خوندم قبول کنی یانکنی مال خودته...از روی شوخی گفتم ... اصلا ربطی به مباحثی که تو مطرح میکنی نداشت هاااا... بعدم صحبتای پناهیان رو هم دارم رو کامپیوترم اگه بخوای بارگذاریش میکنم تو سایت دانلود کن یه بار دیگه گوش کن میگه ازش پرسیدن نماز رو چطور عاشقانه بخونیم من گفتم شما تو گام اول نباید به فکر نماز عاشقانه باشید نماز رو با ادب تمام بخونید چون خدای قادر متعال ازت خواسته بخون با همه ادابی که معین کرده یه مدت که این کار رو کردی کم کم اثار نماز در جون وروحت میشینه وکم کم مهر این خدای بزرگ ورحمن ورحیم نمک گیرت میکنه دیگه تو اصلا نباید خودت رو وادار کنی به نماز خودت با علاقه میری سمتش ....این کجاش غلطه؟؟ ببین امیر حسین ما حق نداریم از اسلام یه شیر بی یال ودم واشکم بسازیم دستورات خدا رو باید طبق اون چیزی که گفته عمل کرد اون دینی که ما به رای خودمون عمل کنیم اسلام نیست یه دین دیگست اگه ما مسلمونیم باید تسلیم فرمان خدا باشیم والا نمیشه دستورات خدا رو به رای خودمون تفسیر کنیم بعد جور دیگه ای عمل کنیم خب درباره اون چیزی که درباره اون پیامبرا گفتی ببین بحث سر اینه که ما مسلمون هستیم وباید طبق دین خودمون عمل کنیم مگه میشه تو مسلمون باشی ولی طبق دین مسیح عبادت کنی!!!!! وقتی خدا خودش داره میگه نماز واجبه چرا اینقد اسمون رسیمون میبافی برادر من ببین امیر حسین مرد مردونه بگو حوصله ندارم بخونم گاهی ( نه به من به خدا) اما دستورات خدا رو عوض نکن برا کارت توجیه نیار من خودم اگه بخوام حکمی رو انجام ندم یا مرتکب گناهی شده باشم میرم راست حسینی میگم خدایا من کم اوردم ببخشید این کار بد روکردم دیگه نمیام دستورات خدا رو عوض کنم بگم نهههه خدا منظور تو از اینکه گفتی این کار و نکن این بوده پس من کار غلطی نکردم!!!!
۰۳ دی ۹۱ ، ۱۷:۳۲ حدیث آقا
باسلام خدمت برادراهل فضلم سید محمد /هیچ انسانی با همنوع خود دارای ظرفیت وجودی مشترکی نیستند زیرا 1- ازنظر فلسفی که خودتان اشاره ای به آن فرمودید هیچ دویی درجهان وجود ندارد وهمه چیز یک است (حتی درریاضیات)
2-طبق قاعده علیت برای شکل گیری یک معلول مشترک نیاز به علتهای مشترک می باشد /بنابر این محال است که انسانها ازیک علت واحدی شکل گرفته باشند توجه نمایید منظور خداوند سبحان نیست خداوند علت تامه بوده ولی پدر ومادر جزء علل اعدادی می باشند بنابر این چون تمامی پدر ها ازنطر استعداد ها باهم فرق دارند پس اولادشان هم باهم فرق دارند برای همین ممکن است یکی پیامبر بشود ودیگری یزید هرگز استعداد یزید با پیامبر یکی نیست البته باید توجه کنیم که باظرفیت کم واستعداد کم هم باید درمسیر بود (هرچند مرجون لامرلله واعراف و... داریم)// مثالهایتان استعداد های ذاتی راثابت نمی کند بلکه به نحوه استفاده ازاستعداد اشاره شده است.و.....
//طبق آیه (لایکلف الله نفسا الا وسعها ؛ ) هیچ کس را جز به اندازه توان او تکلیف نمی کنیم ».مبین همین امر بوده وبحث درذاتیات داد.طبق فرمایش شما اگر دو نفر با استعداد وظرفیت وجودی مشترک یکی یزید شود ودیگری پیامبر وعلل تشریعی درآن بی تاثیر باشد باید بر ظالم بودن خداون صحه گذاشت که این با اصول دین ما ناسازگار می باشد/
درضمن فطرت خداجویی با استعداد ذاتی فرق دارد همه موجودات به سمت خدا درحرکتند اگر مانعی نباشد که درتشریع این مسیر روشن می گردد.همه فطرتها به سوی خدا گرایش دارد ولی همه به یک اندازه خدا را نمی شناسند اگر همه هرچند موانعی برای هیچ کدامشان بوجود نیاید باز چون ظرف وطاقت همه یکی نیست نوع شناختهابا هم فرق دارد/یکی می شود ابراهیم یکی محمد ص/یکی محمد ص ویکی یونس و.....
سلام
جناب " حدیث آقا " برای دریافت جوابتان به وبلاگ الفرقان بیایید
۰۳ دی ۹۱ ، ۱۸:۲۶ حدیث اقا
ضمن پوزش اززهرا خانم که ازوبشان برای اطلاع رسانی استفاده می کنیم /چشم من هم اکنون دروبلاگ سید محمد هستم/
پاسخ:
خواهش وبلاگ خودتونه اشکالی نداره منم دارم استفاده میکنم
۰۳ دی ۹۱ ، ۱۸:۴۴ حدیث اقا
برادرم سید محمد چون دروبلاگ زهرا خانوم نظرات تایید نمی شود بهتر است دراین جا به گفنگو بنشینیم تا شاید جواب سوال ایشان هم برای خیلی ها روشن شود. ونیازی نیست دروبلاتان نظر بگذاریم هرچند برای ادب دروبلاکتان هم کامنت گذاشتم ولی تا تایید شود و... وقت می برد و...
۰۳ دی ۹۱ ، ۱۹:۳۳ خسرو زارعی
با سلام

گفتم که خدا مرا مرادی بفرست

طوفان زده ام، راه نجاتی بفرست

گفتند که با زمزمه ی “یا مهدی”‌

نذر گل نرگس صلواتی بفرست

با مطلب اعتقاد به انتظار و رجعت به روزم

منتظر نظرات شما عزیز می باشم

۰۳ دی ۹۱ ، ۲۰:۲۲ انتظارزیبا
http://www.kelishe.com/wp-content/uploads/2012/10/Rose10.jpg
سلام.
تقدیم به شما..
التماس دعا...
خداکنه عکس نشون بده...
پاسخ:
سلام بسیار زیبا بود ممنووووون لطف کردید
۰۳ دی ۹۱ ، ۲۳:۴۷ محمد حسان
حـــسـیـن که یـادت کند
اشــکـت جاریـــ میشود ...
ــخودمانیم ...
این روزها حـسین خیلی به یاد ماست ...
...
۰۶ دی ۹۱ ، ۱۷:۰۰ محمنجاردزفولی
سلام دوست عزیز بروز هستم
۰۶ دی ۹۱ ، ۱۷:۰۱ محمنجاردزفولی
سلام دوست عزیز بروز هستم
۰۶ دی ۹۱ ، ۱۷:۰۱ محمنجاردزفولی
سلام دوست عزیز بروز هستم
۰۸ دی ۹۱ ، ۰۸:۵۲ توهم خیال من
خیلی بحث خوبی رو باز کردی یه چیز متفاوت ممنون ازت خیلی خوبه ادامش بده
پاسخ:
ممنون لطف دارید ..چشم ادامه میدم
۰۸ دی ۹۱ ، ۲۲:۱۳ رهجوی ولایت
سلام اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
ممنون که به وبلاگ ناچیز من سرزدین.
شماطلبه یا کسی با اعتقادات قوی رو میشناسین که بتونه به من توی وبلاگنویسی کمک کنه و همکاری کنه؟
اگه پیدا کردین یا آدرس وبلاگ یا ایمیل مو بهش بدین.
ممنون میشم بخاطر امام زمان بهم کمک کنین.
ببخشید اگه دیر جواب دادم.
مطالب وبلاگتون خیلی خوبه ولی بهتر از این هم میشه اگه بیشتر تلاش کنین.
راستی ما با هم تبادل لینک کردیم؟!
حافظه م ضعیف شده!
اگه با هم تبادل لینک نکردیم بگین تبادل لینک کنیم
باعث افتخاره
یامهدی
رهجوی ولایت
Rahjoyan_v@ yahoo.com
www.Rahjoyanevelayat.mihanblog.com
۱۰ دی ۹۱ ، ۲۱:۱۵ محمنجاردزفولی
سلام دوست عزیز مثل همیشه دستانم برای کمک شما بالاست البته با انتقادات((نه پول ))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی