با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

شنبه, ۹ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۲ ب.ظ

چرادیندار باشیم ؟( قسمت چهارم)

  بسم الله الرحمن الرحیم

سلام توقسمت قبل گفتیم خدا دلش خواست موجودی رو خلق کنه که معنی عشقش رو بفهمه موجودی که خدا رو بشناسه برای همین ما خلق شدیم منتها درک عشق خداوند نیاز به ظرفیت داره و رد شدن از سختی ها وبندگی کردن خدا چنین ظرفیتی رو برای ما پدید میاره
ادامه اون حدیثی که داشتم توضیح میدادم تو پست قبلی:انسان ها را به اطاعت و عبادت خود موظف گرداند تا از این راه ، سزاوار و مستوجب رحمت و عنایت او گردند . در واقع این بندگی خداست که منجر به درک این عشق میشه ورحمت خدا رو شامل حال ما میکنه
ادامش خیلی جالبه:خداوند ، انسان را به خاطر کسب منفعت و سود و یا دور ساختن ضرر و خسارت نیافریده است . بلکه انسان را آفریده است تا او را به منفعت و نعمت و رحمت ابدی و اخروی در آورد  خیلی تکان دهندست دوستان دقت کنید ما تو زندگی خیلی وقتا حواسمون پرت میشه ما اصلا نیومدیم که اینجا که زندگی کنیم زندگی به همین فرمی که الان داریم منظوره هدف خونه نیست ماشین نیست رفاه نیست ببین میگه بلکه انسان را آفریده است تا او را به منفعت و نعمت و رحمت ابدی و اخروی در آورد   در واقع زندگی واقعی مال اون دنیاست اینجا فقط اومدیم تا کسب رحمت کنیم رحمتها رو جمع کنیم برای زندگی واقعی البته این معنیش این نیست که اینجا خونه ماشین و... نداشته باشیم چرا همه رو میشه داشت اما اینا وسیله باید باشه برا جلب رحمت خدا خونه خوب داشته باش اما نه از راهی و وقتی هم داشتی در جهت رضای خدا استفاده کن  وبقیه نعمتها هم همینطور نباید جوری بشه حواسمون پرت شه هممون این چیزا رو میدونیم اما چرا پس تا بخور بخور یه عده رو میبینیم بهم میریزیم چون هدف جلوی چشممون نیست در واقع کسی که گناه میکنه شبیه بیماریه که داره به مرگ ایمانی وروحی نزدیک میشه دیدن یه بیمار مثلا مرگ مغزی چه حسی به ما میده ایا چیزی جز ترحم واندوهه ؟؟ ایا یک لحظه دلت میخواد جای اون باشی؟ نههههه!!خب گناهان دیگران هم باید چنین حسی تو ما پدید بیاره نه هوس اون گناه رو بدلمون بندازه  مدام این چیزا رو باید برا خودمون تکرار کنیم تا دیدن دنیاطلبی دیگران ما رو از هدفمون باز نداره  ........

نمیخوام طولانی بشه بازم سخن کوتاه میکنم وبه نظرات شما گوش میدم اما این موضوع ادامه دارد.....

دلنوشت خطاب به عزیز دلم امام سید علی
: روزهای تلخی رو در سال هشتاد وهشت بعد رای گیری گذروندیم عملکرد یه عده خواص باعث شد مدتی آب این انقلاب گل الود شد وعده ای به ماهی گیری مشغول شدند وانگاه بود که دوباره از جان ناقابلت در برابرمولایت گفتی وجسم ناقصت انروز مجالی نبود که به قلبهای درهم شکسته ما بیندیشی فکر احساسات عمیق ما را به خودت نکردی؟؟؟ .....اما نه !! این جماعت کمر بسته بودند تا تو را در چشم این امت بشکنند آرزوی زنده زنده سوزاندن تو را  داشتند با همه بغضشان ادامه دادند ....وخواص همچنان نفهمیدند ...وقتی چنین شرایطی پیش می آید وقتی جسم ناقص تو هم خواب این جماعت غفلت زده را بیدار نمیکند تیرها بار دیگر بر سینه حسین مینشیند بار دیگر عاشورا میشود وعلمدار را نشانه میروند بار دیگر بیرق  حسین را به آتش میکشند نفرین بر دهانی که بی موقع باز شود ونفرین بر زبانی که نابه هنگام بسته بماند که این اغاز مظلومیت  امام هر امت خواهد بود ..  مولای من دیگر نخواهیم گذاشت از جان ناقابلت سخن بگویی جام زهر این جماعت را در کام خودشان خواهیم ریخت  وسینه خودمان را اماده تیرهایی میکنیم که هدفشان توست ... وتو خوب میدانی این محقق نخواهد شد جز با تقوا و تقوا وتقوا به عشق تو جلوی گناهام سدی خواهم ساخت تا جانم لیاقت پیدا کند تا فدای جانت شود که تو امیر سپاه اسلامی .....

همه قسمتهای همین پست

نظرات  (۲۳)

۱۲ دی ۹۱ ، ۱۸:۵۹ سید محمد
سلام
جواب زهرا خانم :
اشتباه نکنید . من نگفتم چرا می گید به رهبری امام - هرچند با این لفظ برای ایشان مخالف حتی اگر جنبه عاطفی داشته باشد - . شما به امیرحسین گفتید که « در ضمن ما هر کسی که در مقام ولایت فقیه قرار بگیره نائب امام زمان میدونیم » و من گفتم که «همه مراجع نائب عام امام زمان هستند نه فقط ولی فقیه و این در فقه یک مسئله اثبات شده است » و درجای دیگری غلوی درباره رهبری کردید که مردود است = « دشمنان ما نمی توانند در زندگی رهبری ذره ای خاکستری پیدا کنند » که البته توضیح نمیدم چون گذشته ها گذشته .
جواب حدیث آقا :
البته رفتار رهبری با علما جای بحث جداگانه ای دارد که فقط مختص مرحوم منتظری نیست .
حاج محمود هم که دیگه وضعیتش روشنه . شما برو قم پیش هر مرجعی که بری از ایشان ناراضی هستش . اصلا احمدی نژاد به کل مخالف مرجعیته به همین دلیل6ساله نرفته قم . حتی آقای جوادی آملی هم راش نداد . ولی مثلا یکی مثل آقای خاتمی که از سر بی انصافی فتنه گر خوانده میشه رو 90درصد مراجع قبول دارند مثل آقای وحید و آقای مظاهری و آقای گرامی و آقای صانعی و آقای مدنی و آقایان دیگر .
من بارها به کسانی که دولت خاتمی فسادگر می دونن گفتم که حاضرم اثبات کنم دولت احمدی نژاد فاسد ترین دولت هستش .
پاسخ:
سلام اینچیزی که دشمنان ایشون گفتن ......در مورد احمدی نژاد من خودم تا چیزی بهم ثابت نشه همچنان ازش حمایت میکنم به شما هم توصیه میکنم این بحثا رو بذارید بعد ریاست جمهوریش چند ماه بیشتر نمونده مطمئنا این دوره تموم بشه منتقدا قورتش خواهند داد واون باید جواب بده اما الان باید وقتش وانرژیش صرف کارش بشه امام سید علی گفتنکشور الان به ارامش نیاز داره اگر ادله دارید ارائه بدید به دادگاه نه در انذار عمومی ودر حالیکه خودش نیست از خودش دفاع کنه بیان کنید اصلا جوانمردانه نیست بعدم فسادهای دوره خاتمی هم اصلا بررسی نشده که حالا بخواین اثبات کنید من نمیدونم شما ها چطور جرات میکنید اینقد قاطع در مورد ادمها قضاوت کنید من بین یه زن وشوهر جرات نمیکنم قضاوت کنم این که یه مملکته با پیچیدگیهای خودش .....
امام هادی علیه السلام فرمودند:

من کان علی بینة من ربه هانت علیه مصائب الدنیا و لو قرض و نشر
هر که بر طریق خداپرستی محکم و استوار باشد، مصائب دنیا بر وی سبک آید، گر چه تکه تکه شود.

(تحف العقول ، ص 511)


پاسخ:
پس ما استوار نیستیم ...چقد سخته
چه رازیســــــت در پس واژه ـــــــــے غریب سکــــــوت ...؟؟!!

امـــروز ســکــــــوت را پیشه راه خـــــود مـــــــــے کنــــم

و فـــــردا حـــرف هاـــــــــے نگفته در سینه تنگــــــــم ،
مـــــــــے آزارد قلبــــــم را!

و میشکــنــــد قفــــل سکــــوتـــم را ...!

حکــــــم سکـــــــــوتـــــم،
صبــــورـــــــــے قلب مــــــن است !

اما !
صبــــــــر تا به کـــــــــــــے؟

انتظار پنهان در چشمانـــم را جستجـــو کـــــن...

در چشمانـــم بنگـــــــــر ،
غــــم نهفته در آن را مـــــــــے بینــــــــــے؟

سکـــوت قلبــــــــم را مـــــــــے شنوـــــــــے؟

هرکس گره اى از مشکلات مؤمنى باز کند و مشکلش را برطرف نماید، خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت او را اصلاح مى نماید
امام حسین (ع)
با بخش سوم اخرالزمان و دجال به روزم و منتظر حضور گرم و پر شور شما.
یا علی...

پاسخ:
چشم حتما
۱۲ دی ۹۱ ، ۲۳:۲۵ حدیث اقا
(خطاب به سید محمد)
حقیقتش رو بخواید چیزی دستگیرم نشد ومتوجه چیز مهمی نشدم/اگر ممکنه چند خطش رو مرقوم کنید /
شما نظرات امام رو تاکید داشتید که ناب هستند ولی به موزه رفته اند
سوال من این است :
1-مگرحضرت امام خمینی ـ قدس سره ـ در بحث ولایت فقیه تصریح نفرمودند که منظور از ولایت فقها در عصر غیبت, تمامی اختیارات پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلم ـ و ائمه اطهار ـ علیه السلام ـ که به حکومت و سیاست بر می گردد برای فقه عادل نیز ثابت است.

2- در باب حوزه اختیار حکومت هم فرمودند:بی گمان هر اندازه که پیامبر ـ صلّی الله علیه و اله و سلّم ـ و امامان معصوم ـ علیه السلام ـ در اداره جامعه اختیار داشته اند, ولی فقیه هم دارد.
3-مگر این جمله ازامام نیست :پیروولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد.......
4-ازقول سید حسن دارید:
(باید در نظرات رهبری فقید اجتهاد کرد ولی آقایان فعلا تفسیر به رأی می کنند . ) حالا حرف این است اقایانی که می دانند منظور امام همین مصداق ولایت فقیه هست چقدر ملتزم به رعایت تفکرات به قول شما ناب امام هستند/کدام اجتهاد منظور نظرتان است چرا جملات را غامض مطرح می کنید چرا اینقدر بازی با کلمات ،جالب است می بینم شما موافق را مجتهد می پندارید ومخالف را خود رای.
برادر من تا آنجایی که من می بینم شما تفکرات مرادتان را اجتهاد می دانید خب چیز بدی نیست خوب است شما معتقدید با اتصال به ایشان به معرفت می رسید خب چه اشکالی دارد برسید ما هم حسود نیستیم ولی باید ازمنطق دور نشویم حال که بیعت با رهبری مطرح است وامت شعار واحدی را می دهند /ایجاد شکاف دربین تفکرات جوانان نتیجه خوبی به همراه ندارد وچه بسا موجب انحراف گردد/ همه جهان می دانند که امام یک متجدد(با سخنان ناب به قول شما )بوده است
پس به تفکرات ایشان چنگ بزنید هرچند مورد قبولتان نباشد/ ازطرف دیگر هروقت مشکلا ت فقهی بین شیعه وسنی حل شد بحث های کلامی وفلسفی وفقهی اصل ولایت فقیه هم حل می شود/خب هرکس برموازین خود گام برداشته وعمل می نماید وهردو قصدشان برخیر است وکار من وشما جز برتبعیت نیست/
پاسخ:
درود بر شما واقعا عالی بود
۱۲ دی ۹۱ ، ۲۳:۴۴ حدیث اقا
خطاب به( سید محمد):
شما درجایی گفتید:(من رهبری رو قبول دارم ولی در مقایسه با حکومت اهل البیت محمدی علیهم السلام حال می خواید رهبری فعلی باشد یا رهبری فقید ) ازسیاق جمله شما بر می آید که منفی باشد دوست دارم درهمین کامنتها چیزی بنویسید تا برایم خوب روشن شود منظورتان چیست ومرا به این سمت وآن سمت حواله نفرمایید/
///
برادر عزیز شما گفته اید ((لفظ امام برای آیت الله خمینی ضرورتی ندارد ...)) خب قبول دارم ندارم زیرا اصلا وازه امام مقدس نیست زیرا هم درقرآن بر اولیاء الله تعلق می گیرد وهم بر شیطان وشرور/ بحث این است که شما برای اما ضرورت نمی بینید اما وازه دکتر را برای مرادتان ضروری می بینید /وازه آیت الله را برای سید حسن ضروری می بینید و... قص علی هذا/ پس قضیه عمیقتر از آن چیزیست که می گویید/
عزیزمن یه نگاهی خوب وتعمقی به آخرین کامنتتی که اینجا گذاشتید ومطالب وبلاکتان داشته باشید ببینید کجای جملاتتان حرفی ازاجتهاد تفکرات امام دارید /کجای نوشتارتان آنگونه که گفته اید من رهبری را قبول دارم مطلب اجتهاد فرموده اید و..../
راستش را بخواهید برادر من بحث بین منو شما عبث است وخود این را می دانستم زیرا تا کنون کوچکترین جواب مشخصی ندادید.
یک نگاهی به لینکهایتان بیندازید می دانم مختارید ولی با سخنانتان جور درنمی آید/ وشما خوب می دانید
اینکه دیگه خصوصی گفتن نداشت!
قشنگ اینارو عمومی بزار!
پاسخ:
اوکی
۱۳ دی ۹۱ ، ۱۶:۰۳ سید محمد
سلام علیکم
جواب به زهرا خانم و حدیث آقا :
1- بهتره این بحث نقاط خاکستری اشخاص رو بذاریم کنار چون برای گذشته است .
2- رهبری یکسری از ویژگی های خاصی دارند که مانند : هوش سیاسی - روشنفکری - خطابه - و ایشان یکی از6نفر اول تندخوان جهان هستند .
3- نظرات امام که همه اش ناب نیست . بلکه منظورم نظرات نام ایشان است که جای بحثش اینجا نیست .
4- بحث ولایت فقیه امام یک بحث علمی است که امام نظرشان در باب ولایت فقیه : 1- ولایت مطلقه2-انتصاب فقیه هستش که این مسئله رو اکثرعلما رد کرده اند .
5- گزینه شماره 2 همان شماره1است که توضیح داده شد .
6- گزینه3 درست است ولی این سخن ، یک سخن کلی است که برسرمصداقاتش اختلاف نظر هستش .
7- اجتهاد در نظرات آیت الله خمینی ممکن هستش . مثلا مرحوم آیت الله تهرانی به شیوه ای سنتی در نظرات امام راحل اجتهاد می کردند و آیت الله صانعی به شیوه پویا . که البته در مبانی اجتهادی آقای صانعی اشکالات فراوانی دیده می شود .
8- من نظرات دیگرآقایان را هم اجتهاد می دانم ولی نه آن اجتهاد اصیل موافق علوم اهل البیت که اگر بخواید حاضرم مفصل توضیح بدم که اجتهادات آقایان اکثرا خلاف قرآن و سنت قطعیه است .
9- من رهبری قبول دارم ولی خب انتقادات علمی هم دارم که در جای خودش بیان شده .
10- ایجاد شکاف درجایی حرام است هست که نظرات جوانان صحیح و مبتنی بر شرع باشد .
پاسخ:
باشه بگذریم اما گذشته ایشون کاملا مشخصه هیچ ترسی هم نیست اگه چیزی بود اونقد دشمن داره که تاحالا تو تنمام رسانه هاشون شانتاژمیکردن که بیا وببین!!!در ضمن ایشون خیلی ویژگیهای بیشتری هم دارن حافظه فوق العاده تو شناخت وبه خاطذ سپردن افراد ..بینش ودرک عمیق از وقایع نه تنها ایران بلکه جهان اطلاعات زیاد در زمینه های مختلف حتی علوم طبیعی ونظامی وصنعتی وده ها خصوصیت دیگه این امارای شما منو اخر میکشه بر عکس اکثرا قبول دارن ...ای خداااااا من از بحثای فقهی متنفرم ...به کی بگم اخه شما موضوع پست منو ببینید اصلا ربطی به این چیزایی که شما میگید نداره قبلا هم گفتم اگه بخوام سر این موضوعات بحث کنم یه پست جدا براش میذارم بعد شماها بیاین بحث کنید
۱۳ دی ۹۱ ، ۱۶:۳۲ سید محمد
11- یعنی اینکه افکار و افعال رهبری تا زمانی مورد قبول است که مورد تایید قرآن و اهل البیت باشد .
12- واژه امام برای آیت الله خمینی ضرورتی ندارد ولی بی احترامی به ایشان حرام است . لفظ دکتر هم ضرورتی ندارد ولی چون فقیه قرآنی دارای دکترا هستند لفظ دکتر را به کار میبریم و چون آیت الله خمینی مرجع تقلید لفظ آیت الله را برای ایشان به کار می بریم وگرنه لفظ امام هم برای سید خمینی جایز است و هم برای دکتر صادقی تهرانی

در آخر رحلت فقیه اخلاقی حضرت آیت الله مجتبی تهرانی را تسلیت عرض می کنم .
پاسخ:
چه حرفا میزنی ها خود ایشون میگن اگر رهبری یک گناه کبیره بکنه عزل میشه خود بخود اینا چیه میگی بنده خدا ایشون همیشه به شرع پایبند بوده ودر ضمن لفظ امام رو برای کسی بکار میبرن که رهبری یک گروه رو داره مث امام موسی صد امام خمینی فقط من نیستم به ایشون میگم امام خیلی ها میگن چرا با این لفظ مشکل دارین واقعا یه ملت ایشون رو قبول داره وهمیشه پشت ایشون بوده چرا نباید لفظ امام رو نسبت به ایشون بکار برد ...شما هم اگه خیلی دلتو میسوزه به ایت الله صادقی بگو امام اما گمون نکنم جز تو کسی این لفظ رو بکار ببره
۱۴ دی ۹۱ ، ۱۵:۰۰ فریاد بی صدا!
خوب نگاهشان کرد، خیره شد. وقتی عبور کردند
قیافه ی حق به جانب گرفت و گفت:
«اگر اینها مراعات می کردند، کارِ ما به گناه نمی کشید»
انگار نه انگار که همین چشمهای خیره مانده ی او و دوستانش،
دختران را به جلوه گری ترغیب کرده بود
پاسخ:
دقیقا بله کاملا قبول دارم توجه اقایون باعث شعله ور شدن این کار زشت شده
۱۴ دی ۹۱ ، ۱۸:۲۰ حدیث اقا
خطاب به سید محمد (1)/من شما رو منطقی می دانستم برادر عزیزم این چه جور علمی که داری نشر می دی /این چه استدلالاتی هست که داری میاری اگه جسارت نباشه می خوام بگم برادر من شما هنوز تو دودوتا چهارتاش موندی /حالا واقعا ایمان آوردم که خیلی ازچیز ها رو مطابق با همان احساسی که خودت معتقدی بکار می بری /راحت حرام وحلال می کنی (شما خلاء فکری جوانان رو داری با چی چیزایی پر می کنی؟؟؟/روی بدیهیات که نباید بحث کرد/خودتون می گید بعد خودتون برنظزات قبلی حاشیه می زنید/تایید قرآن واهل بیت رو بکار می برید /یه جا صحبت ازاجتهاد می کنید وهرکسی خلاف نظرتان یا نظرات مرادتان چیزی بگوید "خود رای "می دانید
راستی (اکثر علما) رو ازکجا آوردی که مخالف نطر امام هستند/چرا چیزایی می گی که نمی تونی ثابت کنی ؟؟؟؟
نکنه موافقان ایشون رو اصلا عالم نمی دونی/یه نگاهی به نویسندگان (ولابت فقیه ) بینداز/
شما گفتید که :
"""افکار و افعال رهبری تا زمانی مورد قبول است که مورد تایید قرآن و اهل البیت باشد "" خوب چه کسی مگه خلافش رو گفته همه همین رو می گویند (تعجب مب کنم)
شما می گویید ""منظورم نظر ناب امام بود""
بالاترین نظر امام درخصوص امر (ولایت مطلقه فقیه)هست -واگر ایشان را یک (متجدد) می دانند برای همین هست.
شما اجتهاد آیت الله صانعی را پویا می دانید خوب پویا تراز امر ولایت مطلفه فقیه را خود امام آورده است /
ازطرفی تمامی مجتهدین دراستنباط و...حالاچه اجتهاد سنتی وچه اجتهاد پویا (به قول شما) آزادند وشما چه راحت برهمه اشکال منصوب می فرمایید
خیلی خنده داراست شما گفتید""
( من نظرات دیگرآقایان را هم اجتهاد می دانم ولی نه آن اجتهاد اصیل موافق علوم اهل البیت که اگر بخواید حاضرم مفصل توضیح بدم که اجتهادات آقایان اکثرا خلاف قرآن و سنت قطعیه است .)) واقعا جالب است .....دنباله
۱۴ دی ۹۱ ، ۱۹:۱۱ حدیث اقا
.... دنباله //شما گفتید""
( من نظرات دیگرآقایان را هم اجتهاد می دانم ولی نه آن اجتهاد اصیل موافق علوم اهل البیت که اگر بخواید حاضرم مفصل توضیح بدم که اجتهادات آقایان اکثرا خلاف قرآن و سنت قطعیه است .)) واقعا جالب است که اجتهاد خودتان را اصیل وموافق با قرآن می دانید//
منابع فقه چهار تاست /قرآن /سنت/عقل /اجماع //
دین که منحصرا در قرآن و روایت (نقل) خلاصه نگردیده است /وما می دانیم که اجماع به سنت بر می گردد وچون همه مسایل در قرآن وسنت نیامده عقل استنتاج می نماید البته روشن است عقلى که بابراهین لفظى اصول را اثبات مى‏نماید.
واستنباط می نماید/وامام رحمه الله علیه چنین استنباطی داشته اند وانتشار داده اند/
شما صحبت از(علوم اهل بیت )کرده اید کدام علوم اهل بیت مد نظرتان است مگر شما واقف برعلوم اهل بیت هستید آیا جملات استنباطی صاحب جواهر و.... رحمه الله علیهما براساس علوم اهل بیت (به تعبیر شما)نیست.خب بحث استنباط هست اصلا کار استنباط همین است البته با رعایت موازین فقهی واصولی/
شما هی داری می ترسانی که می گویم ،خواهم گفت درکتابها توضیح داده ایم حالا هم می خواهی مفصلا بیان کنی برادر من بگو ما منتطریم ( بلا تشبه جهت مزاح عرض می کنم به دل نگیرید.حکایت شما حکایت همان مارگیر هایی هست که چندین ساعت مردم را معطل می کنند وهی می گویند می خواهم مار را بیرون بیاورم خوب مارت را بیرون بیاور تا ببینیم چه خبر است .
ازهمه اینها بگذریم گفتم بحثهای اجتهادی نه کار شماست ونه کار من ولی حالا باید چکارکرد (بهتر است ذهن جوانان را با این جملات غامض پر نکنیم )

ازطرفی احساس می کنم که زهرا خانوم ازاین بحث های زیاد خوششان نمی اید برای همین هر نظری داری تو ایمیل برام بذار (maya_1348@yahoo.com)چون هم فضاش بیشتره و..... وبعد نتیجه اگه داد رسانه ایش کن تو پستی بذار یا تو نظرات زهرا خانوم بگو.
دراینجا دیگر این بحث را خاتمه بدهیم
پاسخ:
دستتون درد نکنه بابت نظراتتون ...من اصلا با بحث کردن مشکلی ندارم فقط بحثای فقهی بهتره دور از چشم مردم باشه میدونید این اختلاف نظرات بین علما و.مراجع برا امثال ما وروحانیون عادیه اما مردم وقتی این اختلافات رو ببینن میگن برو بابا اینا هخودشون هنوز خودشون رو قبول ندارن من بارها از بعضی مردم عادی وقتی میبینم بین دو تا عالم اختلاف میفته میبین معمولا زیر اب جفتشون رو میزنن واصلا گوش نمیدن ببینن چی می گی کلا زیر اب مرجعیت رو میزنن برای همین چون دارم میبین اسیب بحث بیشتر شده از شما دو بزرگوار که خیلی بهتون ارادت دارم خواهش میکنم این بحث رو بصورت خصوصی در هر جایی که صلاح میدونید انجام بدید ...امیدوارم ناراحتتون نکرده باشم خیلی خیلی ازتون معذرت میخوام
سلام علیکم
جواب زهرا خانم :
اولا من جواب حدیث آقا رو دادم که شما بهش اجازه دادید توی وب شما بحث کنه . من چندبار به حدیث آقا گفتم بیاد وب خودمون ولی قبول نمی کنه
دوما لفظ امام برای رهبر امت فقط نیست بلکه برای مراجع تقلید هم استفاده میشه . مثلا در کشور عراق استفاده از لفظ امام برای یک مرجع تقلید کاملا عادی هستش . مثل امام سیستانی و امام سید صادق شیرازی و امام سید صادق روحانی و امام سید خوئی و.... . من مشکلی با لفظ امام ندارم ولی همانطور که مرجعیت صلاح رهبری نبود این لفظ امام هم صلاح ایشان نیست که دلایلم هم دارم
سوما من زیاد توی اینجا بحث فقهی نکردم با شما بلکه با دیگران بوده که خودشما اجازه می دید توی وبلاگتون بحث آزاد بشه .
بحث های فقهی جای خودش رو داره و علما هم اشتباه می کنن چه آیت الله صانعی باشه و چه آیت الله بهجت و چه آیت الله صادقی تهرانی بلکه درصد اشتباهات مهمه . مثلا به نظر من نظر فقیه قرآنی درباره بلوغ کلا غلطه که توضیحش رو توی وبم دادم
پاسخ:
سلام من مشکلی ببرا بحث ندارم اما بحث داریم تا بحث به نظر من این بحثا اصلا جاش انظار عمومی نیست من احترام زیادی برای حدیث اقا وشما قائلم ولی این بحثا در باره مرجعیت وفقه واین چیزاجاش تو حوزست من خودم یکی از دلایلی که حوزه نرفتم همین بحث فقه و فلسفه واین چیزاست اصلا علاقهخ ای به این مباحث ندارم من در حد سئوالات خودم وشبهاتی که تو جامعه مطرح میشد میرفتم مطالعه میکردم بررسی میکردم وسئوال میکردم واطلاعاتم هم در همون حد هست واگر بخوام وارد این مباحث بشم علم کافی ندارم برای همین درست نیست این کار رو بکنم در مورد لفظ امام ومرجعیت امام سید علی هم شما نظرذ خودتون رو دارید ومنم نظر خودم اینکه کی این لفظ امام فراگیر بشه یا نشه هم سر وقتش این کار انجام خواهد شد البته به شرط اینکه جامعه به این بصیرت برسه والا میبینی که حتی تو صدا سیما هم این لفظ امام برای ایشون بکار بزده نمیشه منم تو وب خودم دوست دارم ایشون رو با این لفظ صدا کنم حالا اگر اشتباه میکنم شما دعا کنید خدا ما رو هدایت کنه
سلام همسنگر
وب خوبی دارین
اگه خواستین
لینکم کنید و بگید با چه اسمی لینکتون کنم
با تشکر
به امید ظهور...
پاسخ:
سلام چشم با کمال میل لینکت میکنم
سلام آجی وبلاگ زیبایی دارید خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنی و در مورد مطالبش نظرت را بدونم
خیلی از جملاتتون خوشم اومد موفق باشی عزیز
پاسخ:
سلام ممنون لطف دارید چشم حتما میام
سلام
جواب زهرا خانم :
منم اینقدرها وقت ندارم که هرروز بحث کنم . مثلا نگاه کنید الان حدیث آقا پیام گذاشته و من نیام جواب بدم بعضی ها می گن فرار کرد و..... . شما از طرف من مجازید اگر بحثی صلاح نبود تایید نکنید . وب خودتونه اختیارش با شماست .
شما دوست داری به رهبری بگی امام اشکالی نداره . ولی فراگیری لفظ امام برای ایشان میتونه همون جنجالی رو به پا کنه که سر مرجعیت ایشان به پا کرد . مرجعیت ایشان و لفظ امام برای ایشان در کشور بحران آفرین است . من سر اصلش حرف ندارم سر فراگیر شدنش بحث دارم
در ضمن من که درس خارج فقه نذاشتم که عوام متوجه نشن . یک بحث فقهی عام البلوایی هستش که با دلیل ذکر می کنم
پاسخ:
سلام بحران؟؟؟؟؟ نه برادر مردم که پشت ایشون هستن اون عده معلوم الحالی هم که چشم دیدن ایشون رو ندارن شاید بتونن یه کمکی ازار دهنده باشن اما هیچ کاری نمیتونن از پیش ببرن اگه همه بکار ببرن این اقایون چاره ای جز تسلیم ندارن سر مرجعیت ایشونم بحرانی پیش نیومد ...مشکل مردم الان معیشتشونه ...هیچ چیز به اندازه گرونیها وتبعیض مردم رو ازار نمیده
جواب آخر به حدیث آقا :
1- بالاترین نظر امام درسته ولایت فقیه هستش ولی همین نظر معظم له کلی اشکال داره برادر . شما فقط دوست داری رو در رو بحث کنی . بهت گفتم که مقاله حکومت صالحان رو بخون که نخوندی . اونجا نظر رهبری فقید رو نقد کردم . ولایت فقیهی که آیت الله خمینی میگن برخلاف کتاب و سنت قطعیه است . من اجتهاد نکردم و نمی کنم بلکه دارم برمبنای فقیه و مرجع خودم استدلال می کنم و شما اگر کمی مطالعه داشته باشی از این حرفا نمی زنی . شما فقط می خوای صحبت کنی
2- نظرات آقایان اجتهاد هستش ولی اجتهاد غلط و بی مایه که مخالف کتاب و سنت قطعیه است .
3- اتفاقا من برخلاف شما فکر می کنم اونم اینه که دین فقط در قرآن و سنت قطعیه است . در ضمن منابع فقه اصیل فقط قرآن و سنت قطعیه است که آن را ثابت کردیم . می توانید مقاله - نقد کدیور/ قسمت اول - را مطالعه کنید . آنجا مفصل استدلال کرده ایم .
4- تا شما به خود زحمت مطالعه ندهی کار درست نمی شود . شما مقالات سایت من رو دانلود کن و بخون و بعد اگر نقدی داشتی بگو . من نمی گم بحث نمی کنم ولی اینکه من مطالب نوشته خودم رو دوباره براتون بفرستم اسراف وقته . شما این مطالب رو مطالعه کن :
1- نقد کدیور / قسمت اول
2- حکومت صالحان
3- نماز و روزه مسافر
4- بلوغ دختران
در ضمن از سایت دفتر فقیه قرآنی همه کتاب فقه گویا به صورت آنلاین هستش اونم مطالعه کنی خیلی خوبه . اونوقت اگه نقدی داشتی بگو یا من جواب میدم یا شاگردان فقیه قرآنی که مجتهد هم هستن
فقط مباحث رو بدون تعصب مطالعه کن
من نه اینکه نخوام بحث کنم نه ولی خداییش وقتش رو ندارم که مباحث مطرح شده رو دوباره برای شما مطرح کنم . امیدوارم درک کنید
سلام مجدد
حیف که قول دادم بحث نکنم................
ولی خب صددرصد بحران آفرین است
پاسخ:
سلام باشه منم بحث نمیکنم اما بحرانش تو حلقم
راستی این « بحرانش تو حلقم » یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من زیاد با طرز حرف زدن شهر شما آشنا نیستم
دیدم به بعضی ها هم گفتید
پاسخ:
سلام این یه اصطلاحه دیگه مال شهر ما نیست همه جا میگن البته یه جور شوخیه یه سرچ بکن تو نت موارد متعدد رو میبینی خودت متوجه میشی امان از رفیق ناباب ....
۱۹ دی ۹۱ ، ۱۵:۱۶ رضا (صبر و بصیرت)
سلام
احسنت به عقیدتون
شما هم لینک شدی
یاعلی
پاسخ:
سلام لطف دارید
۲۴ دی ۹۱ ، ۰۶:۴۱ ابراهیم دلشاد تنیانی منتظر الظهور
سلام خواهر بزگم چطوری؟؟

بشارت

ناآرامی­ هایی که در روزگار ما در سراسر عالم بروز نموده است حاوی بشارت بزرگی است. جهان از درد زایمان به خود می پیچد و عن قریب فرزندی را بیرون خواهد داد. سواری که از دور می آید پیش از آنکه خودش برسد و دیده شود گرد و غباری که از زیر پای اسبش برمی­ خیزد دیده میشود. گرد و غبارها و آشوب ها و نا آرامی های جهان در روزگار ما, خبر از نزدیک شدن فارس الحجاز یعنی امام زمان (عج) می دهد.

ای منتظر غمگین مشو، قدری تحمل بیشتر

گردی به پا شد در افق، گویا سواری می‌رسد ...
۲۶ دی ۹۱ ، ۰۹:۲۷ منتظرالمهدی
در غم کرب و بلایش دل و جان بی تاب است
بی حسین بن علی هستی ما بر آب است

در ازل حضرت حق بر بدنم حک بنمود
علت خلقت تو نوکری ارباب است
خیلی وبلاگ قشنگیه
پاسخ:
ممنون عزیزم لطف داری شمااا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی