با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۵۷ ق.ظ

چرا دیندار باشیم؟( قسمت ششم)

                                                      بسم الله الرحمن الرحیم

سلام  خب سئوال بعدی این بود این دنیا چه جور جاییه؟ من کلا دوس دارم جملات رو ساده بیان کنم اما سادگی مطلب باعث نشه سر سری رد شین اگه تکراریه برا بعضیها ببخشید بضاعتم همین قده

گفتیم هدف خلقت عبودیت وشناخت خدا ودرک عشق خدا بود ولازمه این شناخت بزرگ شدن ما وظرفیت پیدا کردن برا فهمیدن عشق خدا خب  خدا برا اینکه این هدف محقق بشه این دنیا رو طراحی کرد این دنیا بستر ظرفیت پیدا کردن ما میشه

خب حالا ویژگیهای این دنیا چیه؟ اولا هیچ نعمتی  توش کامل نیست نعمتها افتهایی هم دارن که البته همه اینها خودش دلیل داره این دنیا ظرفیت پایینی برا پاداش دادن ومجازات کردن انسانها داره ممکنه یه ادم خوبی کنه بجاش بدی ببینه وبرعکس اینها هم همش دلیل داره در واقع اون سئوالا که دوستم یسنا و....پرسیدن جوابش میاد اینجا این دنیا جوری طراحی شده که ما در اون امتحان بشیم لذتها وسختی ها رنجها دردها ودرمانها نعمتها وافتها و بازیها همه در جهت رشد فکری وروحی ماست اگر ما این دنیا رو با بهشت اشتباه بگیریم میدونی چی میشه؟ هیچ وقت به آرامش نمیرسیم چون روح ما جوری خلق شده که خواهان  بهشته نعمتهای بهشت در کمال هست اما نعمتهای دنیا نه همیشه تو زندگی یه جای کار لنگه دقت کردین؟ اگه ما حواسمون نباشه که ما باید در جهت رشد توانایی هامون و کمالمون حرکت میکنیم این دنیا رو بیش از حد جدی میگیریم در حالی که اصلا خدا موقتی خلق کرده اینجا رو. برای همین که ما خیلی گیج نزنیم میاد قوانین حاکم بر این دنیا رو متناسب به روحیات ما توضیح میده ویه سری دستورات رو قرار میده تا ما با رعایت اونا هم تو دنیا یه زندگی نسبتا راحتی داشته باشیم هم رشدی که مد نظر خودش بوده حاصل بشه به این دستورات میگن دین در طول تاریخ پیامبران زیادی فرستاد تا ما رو هدایت کنه واین دستورات رو متناسب به فهم ودرک وشرایط ما یادمون بده اما بشر معمولا این دنیا رو با بهشت اشتباه میگیره وهمه بد بختیای ما از همینجا شروع میشه که میخوایم دنیایی که ظرفیت بهشت شدن رو نداره به زور اونجوری درست کنیم که دلمون میخواد ...نمیشه قربونت برم ....هرجاش رو که بگیری یه جای دیگش میمونه زمین .

بسه براامروز  در قسمت بعد قسمتی از قوانین حاکم بر این دنیا رو میگم تا بحث ریز تر وکاربردی تر بشه 

یه دستنوشته بسیار زیبا تو ادامه مطلب گذاشتم که نخونی بهتره بذار متوجه نشیم چقد سطحمون پایینه خوش باش عزیزم مث من


همه قسمتهای همین پست
                         
دست نوشته های شهید چمران:

دنیا میدان بزرگ آزمایش است که هدف آن جز عشق چیزی نیست. در این دنیا همه چیز در اختیار بشر گذاشته شده، وسایل و ابزار کار فراوان است، عالیترین نمونه های صنعت، زیباترین مظاهرخلقت، از سنگریزه ها تا ستارگان، از سنگدلان جنایتکار تا دلهای شکسته یتیمان، از نمونه های ظلم و جنایت تا فرشتگان حق و عدالت، همه چیز و همه چیز در این دنیای رنگارنگ خلق شده است. انسان را به این بازیچه های خلقت مشغول کرده اند. هر کسی به شأن خود به چیزی می پردازد، ولی کسانی یافت می شوند که سوزی در دل و شوری در سر دارند که به این بازیچه راضی نمی شوند. این نمونه های زیبای خلقت را دوست دارند و می پرستند.

خدایا تو مرا عشق کردی که در قلب عشاق بسوزم. تو مرا اشک کردی که در چشم یتیمان بجوشم. تو مرا آه کردی که از سینه بینوایان و دردمندان به آسمان صعود کنم تومرا فریاد کردی  که کلمه حق را هر چه رساتر برابر جباران اعلام نمایم. تو مرا در دریای مصیبت و بلا غرق کردی و در کویر فقر و حرمان تنهایی سوزاندی. خدایا تو پوچی لذات زودگذر را عیان نمودی، تو ناپایداری روزگار را نشان دادی. لذت مبارزه را چشاندی و  ارزش شهادت را آموختی.

نظرات  (۲۵)

۱۷ دی ۹۱ ، ۱۳:۳۷ شهیدبی پلاک
سلام-
دست نوشته ای از شهید چمران:

دنیا میدان بزرگ آزمایش است که هدف آن جز عشق چیزی نیست. در این دنیا همه چیز در اختیار بشر گذاشته شده، وسایل و ابزار کار فراوان است، عالیترین نمونه های صنعت، زیباترین مظاهرخلقت، از سنگریزه ها تا ستارگان، از سنگدلان جنایتکار تا دلهای شکسته یتیمان، از نمونه های ظلم و جنایت تا فرشتگان حق و عدالت، همه چیز و همه چیز در این دنیای رنگارنگ خلق شده است. انسان را به این بازیچه های خلقت مشغول کرده اند. هر کسی به شأن خود به چیزی می پردازد، ولی کسانی یافت می شوند که سوزی در دل و شوری در سر دارند که به این بازیچه راضی نمی شوند. این نمونه های زیبای خلقت را دوست دارند و می پرستند.

بهتر از این نمیشه در باره دنیا چیزی گفت و راهی برای رهایی از وابستگی به آن ارائه کرد.
پاسخ:
سلام اری اینچنین است برادر
سلام.زهرابیاعکسای حرم حضرت معصومه رونگاکن
پاسخ:
سلام اوکی اومدم
سلام بزرگوار
این چند روز شدیدا گرفتار بودم
باید مطالبتون رو دقیق بخونم
بعدش نظر میدم
فقط می خوام ی نکته بگم
تو سوره کوثر داریم
الا الذین آمنو و عملو الصالحات
توجه داشته باشید همه در خسران هسند جز کسانی که ایمان آوردند سپس عمل صالح
اینجا یه مطلب پیش میاد
ایمان چیه و عمل چیه
یه عده میگن ما نماز می ونیم روزه می گیریم بسه دیگه
حسن و حسین و مهدی پس چی؟
در آیات بسیاری داریم که ایمان شامل توحید و نبوت و امامت هست
که هرکدومو نداشته باشی عملت هم بی فایده است
پس حالا این وسط نماز خوندی و بی خیال امام زمانت بودی ................
زنده باد
با عرض پوزش از تاخیر در دعوت با مطلب "اربعین و تجدید بیعت" و نوای گرم مداحی "بی قرارم ای نگارم" به روزم
ممنون میشم با نظرات سازنده خود کمکم کنید
علی یارتان
یا مهدی
پاسخ:
بسیار عالی بهره بردم ممنون
۱۸ دی ۹۱ ، ۰۰:۲۷ یه مرد پر از احساس
سلام خدمت دوستان عزیزم میخواستم ازتون یه خواهشی بکنم برید تو آدرس وبلاگی که میزارم هر چی از دهنتون میاد بهش بگید این پسره کارش مزاحمت به نوامیس مردمه و کارش مردم آذاریه خواهش میکنم تو کلیه وبلاگها آدرسشو پخش کنید تا درس عبرتی بشه برای بقیه

http://sarabesakhtegi.blogfa.com/

پاسخ:
سلام مگه من مفتش محلم؟؟؟؟؟؟
سلام
ناراحت شدید ؟ شرمنده
استاد شوخی کردم یه وقت ناراحت نشید.شما برا ما استادید چه بخواهید چه نخواهید.
من نگفتم که شما از چیزی می ترسید منظورم این بود که بهتون نمیاد وقتتون رو با فیلم ترسناک پر کنید.!!!
در مورد حواسمم که درسته کلا پرته خودمم نمی دونم چرا؟
شما برامون دعا کنید بلکه حواسم بیاد سر جاش و فکرم راه بیفته
پاسخ:
سلام نه بابا ناراحتی چیه؟ بنده کیم که ناراحت بشم؟؟؟ نگفتم وقتمو با فیلم ترسناک پر میکنم هههه دقتت منو کشتههههه یعنی ...گفتم از فیلمای ترسناک خوشم میاد ..یعنی اگه بخوام ببینم ترسناک میبینم ...من الان سریالای تلویزیون رو به زور میبینم بابا ...البته گاهی فیلم دیدن ثوابش از بعضی کارای دیگه بیشتر میشه مثلا خونوادت ازت بخوان بیای پیششون بشینی با هم باشین حالا یه فیلم خوبم ببینید دیگه مگه چه عیبی داره؟؟ من دعا کنم برات؟؟؟ هه کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی برادر شما دعا کن خدا شفامون بده
۱۸ دی ۹۱ ، ۱۲:۴۷ علی فلاح
دل ، بی قرار نیست ادا در می آوریم
چشم انتظارنیست ادا در می آوریم
عمریست درتلاطم دنیا ولذّت است
وقف نگار نیست ادا در می آوریم
مرغی که هر زمان سر یک بام می پرد
دنبال یار نیست ادا در می آوریم
قلبی که دل به صحبت سرما سپرده است
فکر بهار نیست ادا در می آوریم
اصلاً دلی که مست ریا و ربا شود
گوشش به کار نیست ادا در می آوریم
برلب دعای ندبه و دل غرق شهوت است
این انتظار نیست ادا در می آوریم
آقا محبّ واقعی ات در میان ما
یک از هزار نیست ادا در می آوریم
۱۸ دی ۹۱ ، ۲۳:۰۹ رضا (صبر و بصیرت)
زنده نگه داشتن یاد شهــدا کمتر از شــهادت نیست
امام خامنه ای
سلام
هر روز بامطالب جالبی بروز هستم
با تشریف فرمایی و ارائه ی نظر خود ما رو خوشحال کنید
موافق تبادل لینک هستید ؟؟
یاعلی
پاسخ:
سلام بله حتما لینکتون میکنم
باسلام.وبلاگ خیلی زیبایی دارید.ممنون میشم اگه به وبلاگ من هم یه سر بزنید.
پاسخ:
سلام چشم ...
سلام خوبی زهرا جان؟
شما یادت نمیاد؟ از دوستایه قدیممون بودیدا...
من به اسم عاشق کامنت میدادم...
اون بنده خدا هم باعث خیر شدن...!!!
پاسخ:
سلام بله کاملا یادمه ....
میتونه بهتر از این باشه
پاسخ:
چی بهتر از این باشه؟؟؟ پست من یا دنیا؟؟؟
سلام . دنیا ، میشه گفت همان چیزیست که گفتی .
درسته ، اصلا این امتحانات را توی دنیا پس میدیم برای اینکه ارزشمون سنجیده شه و کم کم تاتی کنیم و راه بیفتیم به سمت عاشقی .

پاسخ:
سلام بله دقیقا ممنون ازت عزیزم
سلام
ممنونم اومدید
بله درسته
انشالله فرج حضرت
اتفاقا خودم قصد داشتم پست های ثابت را بردارم
ولی خب از دوستان سوال کردم گفتند بهتره باشه
چون کسی که وب منو میشناسه می دونه دو تا پست اولی ثابته
کسی هم که برای اولین بار میاد خب بهتره اون مقدمه ای که نوشتم رو یه بار بخونه تا اینکه بیاد آخرین مطلبم که در مورد مطلبی خاص هست رو ببینه
ضمن اینکه مطالب تاریخ داره دیگه
و اینکه من کسانی که در لینک هستن رو با اسم عنوان مطلب جدیدم دعوت می کنم
بازم ممنون از دقت و تذکرتون
یا مهدی
پاسخ:
سلام بله درسته صلاح مملکت خویش خسروان دانند
سلام
اره دیگه ایام ایام ملکوتی امتحانات هستش و ما هم مشغول درس نه که خیلی درس خونم
هی چپ و راست امتحان!!!
پاسخ:
سلام اصطلاحت درست بودا ایام ملکوتی ...به همین واژه فک کن واقعا چه عبادتی بالاتر از تحصیل علم در راه خدا ریاضتی که ادم تو این ایام میکشه اگه برای خدا باشه چند سال نوری ادم رو به خدا نزدیک میکنه حواست باشه هااااااا ...ما که حواسمون نبود این ایام ملکوتی از دستمون پرید .....
سلام.
ممنون.
ولی نمیدونین وقتی ادم به این کدها میرسه و تفسیسشون میکنه هم سخن جذاب تر میشه و هم خیلی نفوذ میکنه تو اذهان.
باور کنید هیچ کار ائمه ما بی حکمت نیست.
کلا کدی صحبت کردن از راههای هدایت به راه مستقیم هست که فرد باید خودش بگرده تا پیدا کنه راز ای حرفارو و اون وقت هست که چه شود...
ممنون از شما.
پاسخ:
سلام اره درسته این یه روش تربیتیه البته خیلی صبوری میخواد هااااا
۱۹ دی ۹۱ ، ۱۸:۵۳ حدیث اقا
باسلام /خیلی کامل بود به قول /معروف درخانه اگر کس است یک حرف بس است/
ولی متاسفنه خیلی ازآدمهایی مثل ما حقیقت رو می دونند ولی همیشه دنبال توجیهات عمر تلف کن هستند/به قول معروف خوشون رو به خواب زدند/
دنبال راهکارهایی می گردند تا فقط جمله برجمله گداشته شود درحالی که درهمان جملات نخست جوابشان را گرفته اند/ التماس دعا
پاسخ:
سلام لطف دارید ...اری اینچنین است برادر
بارالها...............برایم بالا رفتن از پله های ایمان را با عنایتت اسان کناز گناهم در ارام پیمودنشان بگذرگر هنگام امدن بسویت لغزشی داشتمتو دستم گیر که انسانمو لغزش پذیربارالها...فانوسروشنت را در مسیرم همواره روشن نگه دارکه بی نور ایمانت من در تاریکی و در ماندگیم




پاسخ:
بسیار زیبا بود ممنون
زهرااااااااااااااااا...کمکککککککککککککککککککک........................................من ......من میخوام پسسوردایمیل یکی روهک کنم..هرکاری میکنم نمیشه!!!!!!توروخدااگه بلدی یادم بده..............
پاسخ:
جااااان؟ واقعا قیافم به هکرا میخوره؟؟؟؟؟اما یه راهی هست ها صب کن میامک بهت میگم
سلام
این متن ها رو حسین پناهی گفته....

من میشناختمتون ولی یه مدت دیگه نیومدید منم نیومدم!!!
خوب این بنده خدا مسبب خیر شد پیش هم اومدیم!
پاسخ:
سلام جدی؟ واقعا متن قشنگی بود ...
۲۰ دی ۹۱ ، ۰۰:۲۵ خسرو زارعی
با سلام
با مطلب ضرورت عقلی ایجاد حکومت اسلامی از منظر امام خمینی (ره)به روزم
منتظر نظرات شما عزیز می باشم
پاسخ:
سلام ..چشم
سلام
ممنونم
پاسخ:
سلام خواهش
سلام به روزم و منتظر نظر سازندتون ابجی.
یا علی.
پاسخ:
سلام چشم
سلام ممنون خیلی خوب گفتین راستش دیشب به سخنان اقا گوش دادم در مورد انتخابات و شناخت دشمن کاش میتونستم اون رو هم بذارم تا دوستان ببینن خیلی عالی بود سخنانشون.
ممنون از شما.
پاسخ:
سلام همیشه صحبتای ایشون همینجوره شجاعانه متعادل دشمن شکن خالی از شبهه و دو پهلو بودن ساده وروان وقابل فهم برا همه بعد توقع دارن ادم عاشق این ادم نشه مگه میشهههههه
سلام
فرهنگ پرواز بروز شد!
با عنوان : چرا انتخابات در ایران بروز نیست؟
منتظر نظرات شما....
در ضمن جای شما خالی! در اربعین عزاداری در کنار رهبرمان بودیم ولی 19 دی نشد برم!
یاعلی
پاسخ:
سلام خوشششششبحااالت .....هر کس به طریقی دل ما میشکند.........
۲۶ دی ۹۱ ، ۱۷:۰۵ رایحه ی نور
سلام دوست عزیز وبلاگ محشری دارین
در لینک ما قرار دارین
بهتون سر زدم بهم سر بزنین
منتظرتونم
پاسخ:
سلام ممنون چشم حتما
سلام میشه کد لوگومو هم بذاری


پاسخ:
سلام حتما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی