با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵ ق.ظ

مشکل کجاست؟

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز میخوام یه بحث جدید شروع کنم ریشه یابی بعضی مشکلات از زاویه نگاه خودم البته نگاه من مال خود خودم نیست محصول همه اطلاعات وافکاریه از جاهای مختلف شنیدم دیدم وبرا خودم فکر کردم وحلاجی کردم وبهش رسیدم شما میتونید اگر مشکل خالصی مورد نظرتون هست بگید با هم بشینیم بررسیش کنیم
خب بحثای سیاسی رو بذاریم نزدک انتخابات  الان بریم تو حوزه فرهنگ هر چند این دو به هم گره خورده اما من جدا جدا بهش میپردازم

خیلی ها میگن این فسادی که الان تو جامعه هست ریشه اش تو خانوماست یعنی زنهای ما بی حیا شدن وماهواره ها که صد در صد نقش بسیار مهمی دارن اما میخوام قبلش از شما بپرسم بنظرتون ریشه بی بند وباری چیه ؟ یکی دو روز صبر میکنم بعد نظر  خودم رو میگم

اولا از همتون تشکر میکنم بابت نظرات خوبتون دلم میخواست این قضیه بی بند وباری رو یه بار از یه زاویه دیگه ببینیم  اولا خیلی ساده لوحانست فک کنیم این مربوط میشه به این چندین سال اخیر منتها میترسم پست طولانی شه پس چند تا پستش میکنم بریم عقب اینکه ایا زنهای ما فقط با زور چماق چادرشون رو از دست دادن؟ من عقیدم اینه که نه عوامل بیگانه اومدن بررسی کردن  وچند چیز رو تو جامعه ما تشخیص دادن

1-غیرت بی جای بعضی اقایون ایرانی که اصلا اسلامی هم نبود

2- ظلمی که عده نه چندان کم مردان زورگو به خونوادشون می کنن

3-این اندیشه که غرب چون پیشرفت کرده پس هر چی میگه درسته ( یه گوساله سامری از علم وصنعت غرب ساختن )

4- به بازی گرفتن اعتقادات ( اینکه احکام جدی گرفته نمیشن انگار نه انگار از طرف خداست!!)

حالا تک تک توضیح میدم امروز :

غیرت چیه: ببینید اسلام دین اعتداله معنیش اینه که هر کی کمتر از اسلام عمل کنه تفریط کرده وهر کی سختگیری بیشتر کنه افراط کرده پس این فکر که میگن ما ادم معتدلی هستیم چون هم رقصمون سر جاشه هم مجلس دعا مون این غلطه اسلام خودش معتدل هست بی زحمت شما نمیخواد تعادل رو به خدا یاد بدید البته گلاب به روتون روم به دیوااار ببینید  یه عده اون زمانها زنها رو بیش از حد مجاز از جامعه دور کردند زن رو بکلی خونه نشین خواستن اجازه تحصیل نمیدادن در حالیکه اسلام میگه فقط باید حدود رو رعایت کنی مردهای جامعه ما یه سری گناهان رو برا خودشون عیب نمیدونن اما اگه یه زن اون کار رو انجام بده فاجعست چرا؟؟؟ یعنی اگه یه مرد مثلا رابطه نا مشروع داشته باشه عیبی نداره؟؟؟ در حالیکه خدا برای هر دو یک میزان حد جاری میکنه خدا عدالت رو رعایت میکنه ولی ما نه!!!یه عده اونقدر که از آبروشون میترسند از خدا نمیترسند این چه مدلشه آخه مگه معیار ما  رضای خدا نباید باشه؟؟ ببینید وقتی زیاد به یه قشری فشار آوردی مث فنر جمع میشه وبه هر بهانه ای اوضاع از دست  خارج میشه بعد غرب اومد این غیرت بی جا رو ملعبه کرد تا زیر آب غیرت مقدسی که هر مردی باید داشته باشه رو بزنه وچه خوبم زد!!! غیرت مجاز یعنی نظارت منطقی همراه با ملاطفت برای اجرای حدود خداست نه بیشتر دیگه چیکار به جزئیاتی داری که اصلا تو دین  ما بهش تاکید نشده تو رو خدا یکمی فکر کنیم ودینمون رو درست بشناسیم هر افراطی به دنبال تفریط داره.مردهای عزیز با دلسوزی واصولی غیرت داشته باشید نه جوری که خانوم فک کنه داری بهش زور میگی

ادامه داره....



نظرات  (۲۷)



دیروز یک پاکستانی پیام داد،

گفتم آقا ما لعن کنیم شماها اذیت میشید؟

گفت: ما مثل خودتون مراسم داریم و لعن میکنیم :)


-------------------------------------


به یک کارشناس شبکه های شیعه که افغانی هم بود گفتم :

آقا سید شما از صبح تا شب با وهابی ها سروکار دارید

به نظرتون چه کنیم؟ عیدالزهرا بگیریم یا نه؟

دیدم خودش برام ۲ بیتی برای عُمر فرستاد!

گفتم آخه نگرانم!!

برای افغان ها و همشهریان شما که زیر چنگال وهابیت هستن

گفت: اونا بی کَس نیستن .


دیدم راست میگه! :)

یا مهدی
پاسخ:
استدلال خوبی نیست بله معلومه اونا خدا دارن اما تو فک میکنی دلیل اینکه سالها ائمه ما تقیه کردن چی بود؟؟؟ ایا چیزی غیر از حفظ کردن جون همین تعدا د شیعه بود ؟؟؟ والا امام هم میگفتن شیعیان ما هم خدا دارن بعد میجنگیدن بعدم همه کلا قتل عام وخلااااص نه نباید احساساتی بود من وقتی روضه در ودیوار میشنوم از ته دل فریاد میزنم تو مدینه که رفته بودم جونمو جیگرم میسوخت اما با همه اهل تسنن که اونجا بودم مث برادا وخواهرای خودم رفتار میکردم اونا اصلا خیلی چیزا رو نمیدونن سنی بدنیا اومدن اگر رفتار دشمن مدارانه ما رو ببینن همه دروغای وهابیت وغرب رو درباره شیعه باور میکنن متوجهی؟ نقد علمی وعاقلانه بدور از توهین وخشونت این یادت باشه
با سلام خدمت شما دوست بزرگوار...
ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص)خدمت شما و دوستانتان...
شما را دعوت میکنم تا مطلبی را در مورد دشواری کار امام زمان(عج)
بخونید و نظر خوبتون رو ارائه کنید.
منتظر حضور گرمتون هستن.
یا علی.
پاسخ:
سلام چشم
۰۸ بهمن ۹۱ ، ۱۵:۳۴ سلحشوران اریا
من به چشمانم می آموزم که تنها زیبایی ها را ببیند .

من به زبانم می آموزم که فقط زمانی انتقاد کند که راهی دیگر برای اصلاح امور وجود نداشته باشد .

من به دستانم می آموزم تا نوازش بر سر انسانها ، حیوانات ، گیاهان و اشیاء را یاد بگیرند .

من به پاهایم می آموزم از جایی عبور کنند و به جایی بروند که شاهراهی برای سعادت و تکامل باشد .

من به قلبم می آموزم برای قلبی بتپد که لایق عشق من باشد .

من به گوشهایم می آموزم که تنها جملات مثبت را بشنوند تا از منفی بافی ها و کینه ها دور باشم .

من به خود می آموزم که خود می توانم معلم خود باشم ، به شرط آن که ، هر آنچه را که می آموزم به نفع خود تمام کنم .

من به دلم می آموزم که آرام و دریایی باشد تا بتوانم دیگران را در قطرات عشقم سهیم سازم .

من به روحم می آموزم که خدایی باشد تا بتوانم سخاوت ، صداقت ، ایمان ، عشق ، خلوص ، پاکی ، نجابت ، زیبایی ، و لطافت را به خود و دیگران تقدیم کنم
۰۸ بهمن ۹۱ ، ۱۶:۳۸ پــَـــــ★ریـ ـــ ـ♥ــآ
سلام
وبلاگ خوبی داری با افتخار لینک شدی زهراجان
پاسخ:
سلام پریا خانوم ..ممنون عزیزم لطف کردی
باسلام/البته این بحث خیلی گسترده هست ونیاز به تحقیق ومطالعه بنیادی داره /قبل ازهمه عرض کنم بعضی ازپیامهایی که دوستان گداشتند هیچ ربطی به موضوع پست نداره خوبه که منحرف کنیم بحث رو تقیه ووحدت ربطی به موضوع نداره/// اما قبول دارم ما مردها اکثرا براسلام ودستورات اسلامی سبقت می گیریم که کاملا اشتباه هست بدون تعارف عرض کنم ما یه مقدار بی فرهنگ تشریف داریم وفرهنگ اسلامی خودمان را اولا نمیشناسیم وثانیا درصورت شناخت عمل نمی کنیم زیزا تحت تاثیر عوامل خارجی قرار داریم/البته باید دقت کنیم که خانم ها ه علت نبودن زیاد درجامعه ونقش کمشان درتحولات اجتماعی بخصوص ازنوع بدش ازخیلی تاثرات ممکنه بی اطلاع باشند وبخاطر عواطف سرشارشان ممکنه مسیر رو خوب متوجه نشندویاتحمل فشار برایشان شکننده باشه برای همین مردها می تونند با خوب عمل کردن مسیر رو بهشون نشان بدند /البته می دونم درادامه به عوامل دیگری نیز خواهید پرداخت /مانند انحرافات جنسی خود زن که هیچ ربطی به شوهرش نداره/تربیت غلط درخانواده /دوستان ناباب ومفسده های این چنینی/لقمه های حرام دردوران بارداری ودوران رشد/ایجاد تحریکات جنسی (زیرا همه می دانیم عامل انحراف صرف منع نیست بلکه منع بعلاوه تحریک هست و.......
پاسخ:
سلام ممنون نقش زنها در تحولات اجتماعی اگه بیشتر از مردها نباشه کمتر نیست به نظر من این زنها هستن که فرهنگ یک مملکت رومیسازن پس اگه جایگاه اصلیشون رو بهشون ندن کار به طغیان میکشه واثرات مخرب داره اون مسائلی رو هم که گفتید در اخر نظرتون کاملا درسته منتهی من دارم از این زاویه بحث میکنم تو پست بعدی حتما توضیح تکمیلی رو میدم
۰۸ بهمن ۹۱ ، ۱۹:۴۰ حرف ناگفته...
سلامی دوباره...بحث بسیار عالی اما متاسفانه تبعیض جنسیتی در این پست بسیار غیر عادلانه است البته شاید در ادامه اتفاق دیگری بیفتد....به نظرم بهتر است که یک طرفه قضاوت نکنیم و همه ابعاد را برای یک بحثی که نتیجه ی مفیدی در جامعه ای ما داشته باشد را،رعایت کنیم....بنده در قسمت اول عرض کردم و شما هم در میان صحبتهایتان اشاره کردید و این عین جمله ی شماست:(خب بحثای سیاسی رو بذاریم نزدک انتخابات الان بریم تو حوزه فرهنگ هر چند این دو به هم گره خورده اما من جدا جدا بهش میپردازم)پس این دو به هم گره خوردن....درست...اینکه شما نمیخاهید این دو را نزدیک به هم کنید و برای نزدیک انتخابات بگذارید این یک استدلال غلط اندر غلط است...فرهنگ و سیاست مانند روح و جسمی هستند که از هم هرگز نمیتوانند جدا شوند و دوری یکی از آنها مشکلاتی اعم از بی غیرتی مردها،بی حجابی خانم ها و همینطور ادامه میدهد تا به جامعه ای که فقط روی آن اسلامی نوشته شده است تبدیل میشود،در حالی که اصلن اینگونه نیست...
پاسخ:
سلام چرا فک میکنی غیر عادلانست ببین من ضد مردا نیستم که بخوام عقده گشایی کنم این واقعیت جامعه ماست واگه اصلاح نشه ادامه پیدا میکنه ...اون موضوح سیاسی بحث اخه قبلا تا حدی بهش تو پستای حجاب پرداخته شده به فهرست موضوعی زیر ارشیو ماهانه نگاه کنید بحثای حجاب توش هست تو اون پستا خیلی زیاد با منتقدین بحث شده حوصله داشتی یه سر بزن ...درضمن اون بحثی که من میخوام بذارم نزدیک انتخابات کاملا سیاسی اعتقادیه قصد ندارم در باره حجاب در اون زمان حرفی بزنم ولی من تو پست اینده یه توضیحاتی اضافه میکنم تا بحجث حسابی روشن شه گمونم بخاطر کوتاه شدن پست توضیح کافی ندادم کلا کسی توجیه نشده به اون شکل ...
۰۸ بهمن ۹۱ ، ۲۰:۲۹ محمدنجاردزفولی
عرض تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد با سعادت بهانه هستی خاتم الانبیا حضرت محمد صل الله علیه و آله وسلم و همچنین میلاد فرخنده حضرت امام جعفر صادق علیه السلام خدمت آقا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف و شما دوست عزیز تبریک عرض میکنم




صدای بال و پر جبرئیل می آید

شب است و ماه به آغوش ایل می آید

لب کویر پس از این ترک نخواهد خورد

که ساقی از طرف سلسبیل می آید

لباس خاطره را از حریر عشق بدوز

حلیمه! نزد تو فردی اصیل می آید

نگاه آمنه از این به بعد می خندد

چرا که معجزه ای بی بدیل می آید

میلاد پیامبر رحمت، تاج آفرینش بر شما خجسته باد




میلاد جامع علم و عمل و عبادت ، پرچم دار شاهراه ولایت علوى، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام

گرامى باد!


بروز هستم
کاملادرسته.راستی لینک شدید.
پاسخ:
ممنون لطف داری منم میلینکمت
سلام.
فقر فرهنگی و اعتقادی ...
فقر ایمان...
عدم اعتماد به خدای حی و قیوم
عدم شناخت خدای عالمین در حد شعور یه انسان معمولی که لازم است به این درک و شناخت برسد.
عوامل فردی و شخصی
عوامل محیطی و جامعه
بسیاری از عوامل دست به دست هم می دهند تا انسان این موجود سرگردان(دور خودش بچرخد)همچنان سرگردان باقی بماند...
پاسخ:
همش درسته
سلام.
عجب حوصله ای به خرج می دهید و به کامنت ها در حد یه پست جواب می دهید..
راستی چرا شکلک هاعمل نمی کند!!!
پاسخ:
سلام از حوصله زیاد نیست خواهر دلم میسوزه همین شکلکا مشکلش از میهن بلاگب هر شکلکی خواستی بذاری اسمش رو بنویش وسط کلوشه فعال میشه مث[نیشخند]
۰۸ بهمن ۹۱ ، ۲۲:۵۹ زمزم اندیشه
باسلام
با مطلب: قسمت اول احکام سلامی- سوالات- اندیشه برتر آپم.
منتظر دیدگاههای خوبتان هستم
پاسخ:
سلام چشم
آن کس که مرا طلب کند می‌یابد، آن کس که مرا یافت می‌شناسد، آن کس که مرا شناخت دوستم می‌دارد، آن کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد، آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم، آن کس که به او عشق ورزیدم می‌کُشم او را و آن کس را که من بکُشم خون بهایش بر من واجب است و آن کس که خون بهایش بر من واجب است پس من خودم خون بهایش ه
به نظر من هر انسانی چه مرد وچه زن خود را بشناسد ووظیفه خود را در برابر خداوند بداند وانجام بدهد در برابر مشکلات پایداری میکند وبه ارزش وجودیش پی ببرد مشکلات در برابرش اسان میشود ..../
ان کس که تو را شناخت جان را چه کند
فرزندو عیال خانمان را چه کند
دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی
دیوانه تو هر دو جهان را چه کند
پاسخ:
اولین بار که این حدیث رو دیدم گریه م گرفته بود خیلی زیباست ...درسته تی تی جون وظیفه شناسی همه چیز رو درست میکنه اما واقعا چه انسانی وظیفه شناسه ؟؟ اول باید بفهمه تو این دنیا چه خبره چرا خلق شده چرا باید دیندار باشه باید درککنه خدا صلاحش رو میخواد بعد باید وظیفش رو بشناسه بعد باید ایمانش اونقدر قوی بشه تا بتونه به این وظیفه عمل کنه .... حالا این پروسه یه بستر لازم داره وقتی بستر فراهم نشه خیلی کار سخت میشه ویکی از بستر ها اینه که اول نیازهای روحی وجسمی ادم برطرف بشه من دارم به این موضوع میپردازم متوجهی؟
سلام
ضمن تبریک میلاد ریس کتب وریس مذهب یه عیدی دارم واستون از پیامبر :
سه گروه از خانمها فشار قبر ندارند وقیامت با فاطمه زهرا محشور میشوند
1:زنی که با شوهر بد اخلاق بسازد وگله نکند
2:زنی که به فقر شوهر بسازد وناشکری نکند
3:زنی که مهریه اش را به شوهرش ببخشد ومطالبه نکند
عید 17ربیع مبارک
پاسخ:
سلام بله گردنمون از مو باریکتررر
واقعا
مشکل ما از کجاست
من که نفهمیدم
منتظر ظهور سبزتون هستم
(برای تبادل لینک و لوگو هم اماده هستم)
پاسخ:
باشه شما دعا کن من تو وبلاگت ظهور میکنم....هههه ناراحت نشیدها منم خیلی غلط تایپی دارم
سلام.بیا تو وبم تو مسابقه شرکت کن...جایزه هم داره...
پاسخ:
سلام اوکیییییی
سلام وبلاگ عالی دارین من چند ساعتی در وبلاگ شما مهمان بودم به من هم سر بزنید و اگه با تبادل لینکی موافق بودین بگین لینک کنم
پاسخ:
سلام ممنون لطف دارید چشم لینکتون میکنم
سلام
اینکه ریشه بی بند وباری کجاست ...یک مورد خاص نیست که اگر کسی یه چیزی بگه بگی نه این نیست ...خیلی چیزها میتونه باشه مثلا یک عامل معنوی خالی شدن دلها از محبت الهی است
خدا به حضرت داوود فرمود خانه من قلب هر انسان است لذا وقتی به امام باقر گفتند جرا در بین جوانها روابط کذایی بوجود امده ؟حضرت فرمود دلهایشان لیاقت محبت الهی راندارند !!!!!!!
حالا چی میشه دلهایمان بی لیاقت میشود دیگه هم عوامل اجتماعی دخیل است هم معنوی وحتی اقتصادی
تا اینجا مقدمه بود حالا نظر شخصی بنده حقیر :
به نظر من ممهمترین عامل بی حیایی است
حیاء در جامعه کم شده است وطبق حدیث (من لاحیاء له لا عقل له)وقتی حیاءنباشد عقل نیست ودقیقا آنچه در جامعه آدم مشاهده میکند نماد بی عقلی است حالا یا کم عقلی ...اینکه دختر خانم تو سرمای زمستان حاضر هست سر و صورت و گردنش مثل چغندر سرخ بشود از سرما ولی پوشیده نباشد ....اینکه لباسهای دختر ها وپسر ها اینقدر تنگ و چسبناک بشه که خودشون به زحمت بشین و پاشو کنند ...اینکه دارند به چشم خودشان بی وفایی دنیا را میبینند ویقین دارند که مرگ در کمین است ولی از عاقبت کارشان وبی بندباریشان نمیترسند و عبرت نمیگیرند ...به نظر شما همان من لاعقل له ناشی از من لاحیاءله نیست؟؟؟؟؟
(حالا بحث اصلی عوامل بی حیایی است چرا بی حیاءشدیم وچرا روز به روز بی حیاءتر میشیم فردا مینویسم ..آخه الان ساعت 2ونیم شبه ...تازه یه خروار برگه که باید تصحیح کنم ......شب خوشششششششششششششششش سعی کنید موفق باشید التماس دعا....
پاسخ:
ممنون از توضیحات خوبتون شما هم موفق باشید
دیدی زمن صد غفلت و ، صدها محبت کرده ای
در من تو می جوشی نه من ، وین می تو مینوشی نه من
چون شکرت ای ساقی کنم از بس کرامت کرده ای
هرجا که افتادم زپا، ناگه ترا کردم صدا
غافل که آندم هم مرا نوعی هدایت کرده ای
تا آزم از نابخردی، چون کودکان چوبم زدی
دریای رحمت بود اگر ، گاهی عقوبت کرده ای
من چیستم من کیستم، این عاریت من نیستم
من هیچم ای بود ابد، با من مروت کرده ای
من در قفس دل در هوس ، ای با من اندر هر نفس
خاری از این گلزار را ، مشمول عزت کرده ای
بال و پرم را باز ده ، در من مرا پرواز ده
طبع هما را ای که خود، سلطان همت کرده ای
جز او چه در گیتی به پا؟ او مایه بند رنگ ها
دیدی به جز او هرچه را ، ای دیده غفلت کرده ای
..............................اپم
راستی دمت گرم جواب اونو که همش میخواد از راه عقل همه چیزرو ثابت کنه خوب میدی.
پاسخ:
میشه از راه عقل همه چیز رو ثابت کرد منتها به شرطی که عقلت به چشمت نباشه بعضیها تعریفشون از عقل اشتباهه
سلام ممنون از لینک با ارزش شما شما هم با افتخار لینک شدی این سایتمون هست اگه تو نستی به این هم سر بزت اگه با تبادل لینکیش موافق بودی از طریق تماس با ما اون سایت خبر کن تا لینکت کنم
http://peykehashtrood.ir/
پاسخ:
سلام خواهش چشم
سلام
امیرحسین باز اومدی شر درست کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی جات همایش خیلی خالی بود .
نگاه کن امیر حسین اگه بخوای اینطور بحث کنی پس باید اول بحث توحید و نبوت رو بررسی کنیم تا به قول خودت از این بی دینی دربیای !!!!!
دوم اینکه بعد از اثبات توحید و نبوت و دین به حق اسلام باید دید جای لعن و نفرین کجاست .
تو که میگی ریشه لعن و نفرین از لحاظ روانشناسی مشکل در ضعف اعصاب داره حتما یادته که برای هک وبلاگ قبلی ات چقدر به زمین و زمان فحش دادی و لعن نفرین کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لعن یک مسئله ای هست با ادله قرآنیه و سنت قطعیه و فطریه . چون لعن ظالم توسط مظلوم هیچ اشکالی نداره و البته باید لعن به حق باشه
پاسخ:
سلام ایشون میگن ادله قرانی رو قبول ندارن از عقل بگید
بی خود قبول نداره
مگه میشه مسلمان باشی و بعد منکر مبانی اسلام باشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط هم بحث ادله قرآنی نیست بلکه از لحاظ سنت قطعیه و ادله فطریه این مسئله ثابت شده است
پاسخ:
پس برو ببین تو وبش چه خبره
۱۱ بهمن ۹۱ ، ۲۱:۰۶ کبوتر حرم زهرا
همه چیز پیرامون لعن و جایگاه ان در اندیشه تشیع
www.akefin.ir
هیات مجازی محبان حضرت زهرا
دو جلد از کتاب بحار در مورد احادیث لعن است
الله اکبر
۱۱ بهمن ۹۱ ، ۲۱:۱۳ کبوتر حرم زهرا
یکی از دلالیل مهم در تغییر فرهنگ ما
دروغگویی های صدا و سیما است
وقتی من میبینم صدا و سیما اخبار دروغ تحویل من میده و درد و دل مردم رو نمیگه
اولین کاری که میکنم میرم یه ماهواره میخرم
اون طرف هم کارشناسان مختلف جمعن چه برنامه ای بدن برای تغییر فرهنگ
از روانشناسان تا زبان شناسات تا .....
دلیل بعدی گشت ارشاد است گشت ارشاد

دلیل بعدی
مشکلات اقتصادی و در نتیجه دوری مردم از روحانیت

دلیل بعدی
گسترش جمعیت شهری
قبلا همسایه ها همدیگه رو میشناختن الان نه
دلیل بعدی
دانشگاه ازاد ب هر شهری رفت اول حجاب ان شهر رخت بر بست
دلیل بعدی
ترس از تمسخر
دلیل بعدی
ناتوانی نه گفتن
دلیل بعدی
مهد کودک ها
دلیل بعدی
اسباب بازی ها و عروسکها
قطعا از دختری که تا 9 سالگی بی حجاب بوده و عروسکهای بی حجاب داشته نباید انتظار داشت یه شبه حجاب دار بشه
چطور ممکنه این
پاسخ:
کجا صدا سیما دروغ گفته ببین من میدونم صدا سیما سانسور زیاد میکنه اما دروغ خیلی کم شنیدم یکمی منصف باش با بقیه حرفات مشکل ندارم
سلام
یک بار روزنا مه ها نوشتند امام آمد ما نبودیم..........
کاش یک بار دیگر بنویسند امام آمد و ما زنده باشیم ............
اللهم اجل لولیک الفرج
سالروز 12 بهمن وآغاز دهه فجر مبارک
پاسخ:
سلام اخخخخخ گفتی هااا یعنی میشه؟؟؟ خستگی یه تاریخ از تن ادم میرههه
سلام عزیز دلم .خوبید شما .من علاقه زیادی به فلسفه دارم و اون موقعی که داشتم واحدهای مربی قران را پاس میکردم .مبحث خود شناسی و خدا شناسی بسیار جالب بود .و من مطالب را به طور کلی گفتم چون اساسی بود و میدونم شما به جزئیات ومعضل ها می پردازید ولی نظر من اساسی وکلی بود ..کامنت بالا واقعا زیباست و استفاده بردیم قربونت برم موفق باشید به خانواده گلت شلام برسون ...
.
پاسخ:
سلام قربونت برم خوبی؟ نظر لطفته بزرگیتو میرسونم ......کدوم کامنت منظورته؟
سلام ..میخواستم ببینم میتونم لینکتون کنم؟اگرخواستید تشریف بیارید وبفرمایید با چه اسمی لینک کنم..یا علی
پاسخ:
سلام چرا که نه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی