با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۴۲ ق.ظ

مشکل کجاست ؟(قسمت سوم)

بسم الله الرحمن الرحیم

ببینید من میدونم مطرح کردناین بحث ممکنه باعث سو استفاده یه عده بشه اما بزرگواران کی وکجا باید این مشکلات بررسی بشه چرا طاقت نداریم چرا عادت داریم هر صدای منتقدی رو در نطفه خفه کنیم همه بریزیم سرش وخفش کنیم .فک کردید اینجوری مشکلات حل میشه؟؟؟ نخیر فقط صورت مسئله پاک میشه ما اینجوری حتی یک قدم به ظهور نزدیک نمیشیم اگه بخوایم با زور کار کنیم فقط موضوع پیچیده تر میشه من یک زنم و یک زن مسلمان که معتقدم تنها کسی که مقام زن رو فهمید خدا ومعصوم واولیا هستند . اما بزرگواران میدونید کی مسئله حجاب تو جامعه ما حل میشه؟؟ وقتی زن قدر خودش رو بفهمه وقتی جامعه شان زن رو درک کنه کی زن شان خودش رو میفهمه ؟؟؟ بله اگه با زن مث یه حیوون رفتار کنیم توقع نداشته باشید منزلت خودش رو درک کنه شما الان توی یک پست نتونستید دو سه روز طاقت بیارید ومظلومیت رو بپذیرید چطوری میخواید مشکل یه نسل رو حل کنید؟؟ اسم خودتونو گذاشتید مرد؟؟؟
وقتی رفتارما با زنها جوری بوده که برای بدست اوردن موقعیت اجتماعی مجبور به طغیان میشن من چی باید بگم. اگه میبینید الان تو کلان شهرها زن ذلیلی مد شده دلیلش همون افراطهایی هست که اجداد مرد ایرانی در حق زنهاشون کردند ...البته من برای چندمین بار میگم این حرف من کلیت نداره ها یعنی من نمیگم همه مردای ما زورگو هستند اتفاقا الان خیلی وضع بهتر شده عده ای از اقایون واقعا مهربان با گذشت ومنطقی هستند ودر عین حال مقتدر. اما چیزی که من دارم تو خونواده های شهر خودم وشهرستانهای دیگه میبینم اکثریت زورگویی اقایون تو چشم میخوره من با نوجوونا و دخترای جوون که همکلام میشم این درد رو از ته دل دارن میگن اونا معتقدن که جامعه ما بین زن ومرد تبعیض میذاره این درد باید حل شه نه اینکه پنهان کنیم. با پنهان کردنش هیچ چیز حل نخواهد شد من چند تا مصداق میگم خواهش میکنم به جای جبهه گیری در برابر این بحث بیاین واکاوی کنیم من میدونم این تنها دلیل فساد نیست اما یه بخش مهمی از دلیل هست یعنی زن بدون اعتماد به نفسی که مرد بهش میده نمیتونه به اوج برسه زن بدون اینکه نیازش به معشوق بودن ارضا بشه نمیتونه مث کانون عشق وعاطفه نیاز مردش رو مرتفع کنه اگه یه مرد نیازش توسط زنش مرتفع نشد راه داره چاره داره هم شرعی هم قانونی اما اگه یه زن نیازش برطرف نشه چه خاکی باید تو سرش بریزه اصلا کجا میتونه حرفش رو بزنه؟؟ یا مجبوره شرم کنه وحرف نزنه وبسوزه وبسازه یا طغیان کنه یا طلاق ایا اینجوری مشکل حل میشه ؟؟؟ نخیر باید این مشکل رسیدگی بشه تا به مراحل بعدی نرسیده از همین الان جلوش منطقی گرفته بشه .
مصداقهای تبعیض
وقتی یه مرد یا یه پسر گناهی مرتکب میشه راحت جامعه ( نه اسلام) از کنارش رد میشه میگه جوونه دیگه حالا بعدا عقل میاد تو سرش بعدم بهش زن میدن انگار نه انگار اما اگه یه دختر چنین غلطی ازش سر بزنه تا خودشو نکشه جامعه اروم نمیگیره اگه به گناهه مرد و زن هیچ فرقی نداره خدا همون عقوبتی که برا مرد گناهکار در نظر داره برا زن گناهکار هم داره
وقتی یه مرد همسرش رو از دست میده به چهلم نرسیده میره ازدواج میکنه همه میگن حق داره مگه مرد میتونه ؟؟؟ بعد یه زن باید برای حقی که خدا براش ازاد گذاشته برسه باید کلی حرف و حدیث پشتش باشه یه زن بیوه شرایطش تو جامعه ما خیلی سخته( تو کلانشهرها وضع در این باره بهتره) متاسفانه اقایون تا یه زن بیوه میبینن نگاهشون عوض میشه چرا؟؟؟ من شرمم میاد بیشتر توضیح بدم
وقتی میریم مساجد میبینیم خیلی جاها  طرف خانوما فضا بسته تر  دلگیرتره در حالیکه بچه ها با خانوما هستن این بچه از کودکی داره تبعیض رو لمس میکنه درهای  بزرگ و چند لگه و روبرو مال اقایونه در یه لنگه ای وکوچیک اون پشت مشتا مال خانوماست با بچه ووسایل وچادر و این چیزا باید تو ازدحام از این در رد شن دستشویی خانوما بهش نمیرسن اخه بچه ها با خانوما میان گاهی کثیف میکنن .رسیدگی نمیکنن ولی به دستشویی اقایون میرسن تمیز باشه  تهویه قسمت خانوما اکثرا مشکل داره. خیلی جاها من دیدم تو مساجد برااقایون کولر میذارن برا خانوما پنکه با اینکه این خانوما هستن که حجاب دارن
زنها بخاطر شانی که دارن یه محدودیتهایی برا بازی دارن یه دختر جوون نیاز داره این هیجانات درونی خودش رو خالی کنه این اصلا درست نیست یه دختر خانوم بیاد جامپینگ بازی کنه جلو اقایون خب باید این پارکهای بانوان خیلی بیشتر بشه تا بهونه از دخترایی که میخوان هنجار شکنی کنن گرفته شه
خانوم نیلچی زاده یه بار اومد تو تلویزیون گفتن من تو حرم اما رضا تو ماه رمضون  دیدم که خانوما یه جای کم دارن تو خود رواق که سر پوشیدست واکثر خانوما مجبور بودن تو گرمای تابستون دهن روزه با بچه زیر افتاب بشینن ( طاقت زن رو دربرابر مرد رو هم در نظر بگیرید) بعداقایون تو رواق امام خمینی یه محل وسیع زیر سایه میشینن . من دیگه خانوم نیلچی زاده رو تو تلویزیون ندیدم با اینکه این زن به حدی زیبا وشیوا مشاوره میداد که من حیرت میکردم چرا واقعا ما اینجوری هستیم؟؟؟
بازم میگم نمیشه در عمل به شأن زن احترام نذاشت بعد توقع داشت اون ارزش خودش رو بفهمه باید از تو خونواده زن بفهمه چقدر ارزش داره برا همسرش برا بچه هاش بعد اگه اطاعت نکرد اب دهن بندازید تو صورت من
.
پیامبر اسلام برای اینکه سنتهای غلط رو تو جامعه از بین ببره کلی ازدواج مصلحتی داشت واین بهانه ای شد برا بعضیا تا نسبتهای شرم اور به پیامبر بدن اگه پیامبر از سرزنش کنندگان نترسید منم نمیترسم  .
*************************************************************************************
دهه فجر مبارک این انقلاب لطفای زیادی در حق خانومها کرده روند رشد فکری افراد توی جامعه ما به وضوح دیده میشه اگه من دارم این بحث رو اینجا میگم دلیلش اینه که باید با سرعت بیشتری پیش بریم باید شعور جامعه در حدی بالا بره که بفمه اسلام تنها راه رسیدن به ارزشهای انسانی وخوشبختی بشر هست واین بدست نمیاد مگه اینکه ما از خودمون شروع کنیم همه ما باید خودمون رو اصلاح کنیم اول ما مذهبیا باید شروع کنیم
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۲
درد سر

نظرات  (۲۶)

جانا سخن از زبان ما میگویی...
پاسخ:
قربون زبونت نازیییی جووون ....نازی همدم من ... ادرس بده مزاحم شیم ههههه
سلام.بعضی اوقات هم این آقایون زور گو خانم هاشون رو مجبور میکنن کشف حجاب کنن خودم چند نفر رو میشناسم قبل ازدواج خیلی باحجاب وچادری بودن اما بعد ازدواج به اصرار شوهرشون ....
پاسخ:
سلام اوووف اونکه دیگه فاجعست بی غیرتی الان داره به متمدن بودن تعبیر میشه نباید بذاریم این اتفاق نهادینه بشه اگه غیرتهای نابجا کنار بره زیبایی غیرت اسلامی وبجا نمایان میشه زنها عاشق مردی هستنکه بهشون غیرت داره هااا نباید ذائقه زنها بیش از این عوض بشه
حالاهرچی!!خب چراکدبهم نمیدی؟!!
پاسخ:
اوکی چشم یادم رفت چرا میزنی حالاااااا همه دارن میزنن تو مهربون باش دیگههههه
سلام زهرا جان . خیلی دوست دارم همین الآن این قسمت سوم را بخوانم امّا متاسفانه وقت ندارم .
انشاالله سرفرصت حتما میام مطلب مفیدتو می خوانم .
راستی دهه ی فجرت هم مبارک آبجی گلم .
پاسخ:
سلام عزیزم فدات شم منتظرت میمونم قربوووونت به تو هم مبارک
سلام
فکر نکنم همه جا این طور باشه؛در بسیج که خانوما احترامشان از ما بیشتره ‏!‏
رواق امام خمینی که امسال تابستان داده بودند به خانوما ‏!‏
پارک های اختصاصی خانم ها که شهردار ها برای پوز سیاسی میسازند ‏!‏ جان من یک پارک اختصاصی برای مرد هاست که از دست خانم های بدحجاب راحت باشن ؟ تازه اگر دختری به پسری تیکه بیاندازه ؛میان یقه پسرا را میگرن ؛ بازم بگم ؟
پاسخ:
سلام دم شما گرررم میخواستی تو بسیجم ارزش نذارن !!! اخوی مذهبی ها باید نماد ادب باشن البته من رو ان حرفتون حرف دارم هاااا الان اینجا جاش نیست شاید بعدا دربارش باهات حرفیدم ...دیگه اینکه امکانت تهران رو با شهرای دیگه مقایسه نکن اما همون تهران با اون جمعیت چند میلیونی چند تا پارک بانوان داره؟؟؟ یکی از فرهنگایی که باید جا بیفته اینه که خیرین ما فقط رو نیارن به ساخت مسجد من همین جمعه با دوستان رفته بودیم یه کوهستان یه دهات که شاید سیصد نفر جمعیت داره اونجا سه تا مسجد داره که هیچ یکی داره یه مسجد میسازه که تا الان یک میلیارد خرج کرده!!!!!!!! ببین چرا منظور منو نمیگید ای خدا ....من نمیگم همه تقصیرا مال پسراست ...ببین جامعه ما از یک سری نیازهای دختران ما غافله ...من میگم این چیزا باید بررسی شه وفرهنگهای غلط اصلاح شه مهمترین حامی زن مرده ..این مردان که باید کمک کنن این اتفاق بیفته اونوقت راحتتر کار پیش خواهد رفت
سلام علیکم
وبلاگ
خون بهای شهیدان=حفظ حجاب
از شما دوست عزیز جهت تشریف فرمایی و اعلام نظر خود پیرامون وبلاگ تازه تاسیس ما و تبادل لینک دعوت بعمل می آورد .
منتظر قدوم شما هستیم
اللهـــــم عجــــل لولــــیک الفـــــرج
پاسخ:
سلام با کمال میل
تورو خدا بیا در مسایل اجرایی این مشکلات مردم را حل کن
پاسخ:
الله یستهزئ بهم ویمدهم فی طغیانهم یعمهون .... منکه میدون دردتو از کجاست برو داداش من روحیه ام رو از کامنتام نمیگیرم هرچند ادمایی شبیه جنابعالی منو مصمم تر میکنه تا ادامه بدم
سلام/متاسفانه یه سری کج فهمی هایی درجامعه وجود داره که باید متفکرین ،متخصصین،فرهنگیان جامعه بشینند وبراش کاری بکنند /اصلاح این نوع کج فکریها به تنهایی اصلا میسر نیست وهرگز هم درست نمیشه/حداقلش اینه که سینما گران ما وفیلمسازان ما درصدا وسیما دست همت رو بکار ببندند وبه جای فیلمهایی که اصلا ارزش نگاه کردن نداره وبه تخریب خانواده ها می انجامه فرهنگ سازی کنند/قبوله که اگه انسان به شخصیت واقعی خودش پی ببره وارزش خودش رو پیدا کنه همه چیز حل می شه ولی مگه به همین راحتی میشه به ارزش انسانی پی برد/راهکار لازمه ،تلنگر لازمه،انذار وتبشیر ها لازمه که حتما باید درجامعه با دید کلان نگاه کرد/ باید فکر ها رو اصلاح کرد/شما خوتون دانشجو بودید چند تا ازاساتیدشما لااقل برای یه بارهم شده جرقه ای این چنینی ایجاد کردند/یا مرده افراط می کنند ویا زنها /بعضی ها زنان رو جز برای پخت وپز و..نمی خواهند ازطرفی هم بعضی زنها تا قهر می کنند وارد جرگه فیمینسم میشن/افکاری یه عمر درتمامی سلولهای جامعه جا گرفته وبه راحتی هم خارج نمی شه/و.....(مهمترین چیز اینه که ماازاسلام ودستورات آن فاصله گرفتیم به حدی که اگه نوع رفتار حضرت فاطمه رو باحضرت علی علیه السلام بخوانیم ویا بشنویم چون بافرهنگ کنونی ما سازاری نداره به راحتی خودمون رو تبرئه می کنیم ومی گیم بابا اون مال 14قرن پیش بود نه حالا/درصورتیکه اگه حالا هم انجام بشه کاملا جواب گو هست و...
پاسخ:
خدا امواتت رو بیامرزه هفت شب جمعه ههههه( این اصطلاح کرمونی بودا ) من دلم میخواد فریاد بزنم تا حضرات گوشه چشمشون رو باز کنن نگاهشون رو به این مقوله کاربردی کنن کار شوخی نیست تا الان میگفتیم ازدواج راه حل خوبیه برا درمان فساد اما الان یه پای فحشا رو متاهلین دارن تشکیل میدن .....جیگرم داره میسوزه میفهمی؟؟؟
بسم تعالی
سلام بر خواهر دلسوخته گرامی
خواهرم من نمیدونم شما چرا عادت داری انقدر پستاتو بلند بذاری!
اخه اگه ملت حوصله داشتن این همه متن رو بخونن ک انقلاب نمیکردن!!!
بعدشم من نفهمیدم دغدغه ای ک اینجا مطرح شد مستراح و وسرویس خنک کننده بود یا یا گذاشتن ی فضای سبز برای بانوان؟!
ب نظرم این دغدغه هاتون رو با برنامه در شهر مطرح کنین بهتر باشه!یاستون خوانندگان روزنامه کیهان!!!
راستی حرف از مستراح ب میان امد یادم افتاد ب ک ی سری انسان روشنفکر نما در اطراف شهر مقدس قم شهر دارالمومنین شهر دلسوخته های انقلاب شهر مدرسه مقدس فیضیه شهر خون وشهید اقدام ب ساخت توالت های غیر اسلامی کردن!لعنت خدا بر انان باد!
بیشتر از این مصدع(!)اوقات نمیشم خواهر گرامی
اجرتون قبول
و من الله توفیق
پاسخ:
سلام حضرت علامه ...اینکه توسط کسی که اعجاز قران رو زیر سئوال میبره مسخره بشم مایه خرسندیه ..البت دوستان شما در دوره اصلاحات هم با همین ادبیات مخالفین خودشون رو خفه میکردن ...پس خیالی نیست ....اگه تاحالا باهات بحث میکردم دلیلش این بود که فک میکردم اختلاف ما در فروع دینه بعد از اون حرفا اون پست فهمیده نعه اختلاف در اصول دینه شایدم عمیقتر بنابر این لزومی برا بحث با شما نمیبینم برادر
۱۳ بهمن ۹۱ ، ۲۰:۲۵ کاردستی خدا
سلام آبجی زهرای عزیز

ممنون که قابل دونسته و به وبلاگ دوست خودتون سر زده بودید.
این نظر لطف شما را میرسونه.
درباره پستت هم باید بگه که: به نظر من با خفه کردن صدای منتقد هیچ مشکلی حل نمیشه ولی همه مطالب شما هم درست نیست البته با عرض معذرت
خواستی بعدا میگم

بازم بیا حتما

موفق و سربلند باشی


پاسخ:
سلام بزرگوار خب اونایی که درست نیست بگو
سلام .


ممنون از حضور همیشگیتون . سرم شلوغه . سر فرصت مطالب جدید رو میخونم و در اسرع وقت نظر میدم . یا علی .............
پاسخ:
سلام ممنون پس منتظر میمونم
۱۳ بهمن ۹۱ ، ۲۰:۳۵ حیا در فضای مجازی
سلام

منتظر حضور شما و ارائه راهکارهاتون هستم



اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ‎
با سلامی دوباره
بله درسته
بنده تو پست اول این بحث مشکل کجاست اگه نظرم رو ببینید گفته بودم برای این که هرکس ارزش خودشو نمی دونه

ممنونم که به نظراتم اهمیت میدین و جواب میدین
نه تنها ابتدای نوشته ، بلکه یکم کل این نوشته شما احساسی نوشته شده بود
با احساس نمیشه یه بحث مهم رو پیش برد
به نظر من این بحث چند قسمت اولش اصلا نیاز به تفکیک جنسیتی نداره
شما بیا مشکلاتی که کل جوونا رو دامن گیر کرده بررسی کن
که چطور شد به این فساد اخلاقی منجر شد
بعدا در قسمت های بعدی می تونید بحثتون رو نصفه کنید
نصفی از دختران و مشکلاتشون و نصفی از پسران مشکلاتشون بنویسید
اینجوری گمون کنم بهتر باشه
توکل به خدا
یا مهدی
پاسخ:
سلام ببینید من نمیخوام همه مشکلات جوونا رو بحث کنم مگه میشه خیلی عمیقه من دارم از یک زاویه خاص که کمتر دیده شده مشکل زنان ودختران رو بررسی میکنم نمیدونم چند بار باید این موضوع رو تکرار کنم تا متوجه شین ....من میگ مشکل فحشا بخش اعظمش حجاب خانمهاست ومعتقدم قشر بد حجاب فقط وفقط برا شهوت به این روز نیفتاده همه میخوان به زنها بگن رعایت کنید چرا نمیشینن درد این جوون رو بشنون من با حذف کردن بدحجاب از جامعه مخالفم من میگم باید اصلاح بشه فکرش همونطور که رهبرمون گفتن تو اون جملات معروف که تو وبم زدم قبلا جوون یه عده امروز دارن چهره بدحجاب رو تطهیر میکنن یه عده دارن میزنن ویخ عده مظلوم نمایی میکنن ...من میگم دلس.زانه اول بشینیم حرفاشون رو گوش کنیم شما مرد هستین اما من توشون بودم باهاشون زندگی کردم دوست بودم الانم دوستای من بعضیشون حجاب درست حسابی ندارن من باهاشون سر این قضیه حرف میزنم این حسیه که اونا دارن از جامعه واین رو به نام اسلام میذارن خیلی هاشونم در یک جهل دارن دست وپا میزنن وهیچ درکی از زشتی کارشون ندارن گاهی باید فریاد زد اقا مرتضی گاهی باید با احساسات پیش رفت ممکنه شما با من اختلاف نظر داشته باشید اما دین ما سرتاسر از روشهای مختلف استفاده کرده گاهی از فریاد میزنه گاهی عاطفیه گاهی منطقیه وگاهی خشن این تشخیص من بود وفعلا قصد دارم ادامش بدم اون قسمتی رو هم که حذف کردم لزومی نداشت ممکن بود دوستانم سو برداشت کنن دوستانم بدوونن من تو خصوصی چند پیام تهدید امیز داشتم ومنظورم اون پیامهای عمومی که گذاشته بودید نبوده مشکل اقایونم اگه عمری بود با هم به بحث میذاریم
سلام .
ببین واقعا با همه این حرف ها موافقم حالا بگذریم از این که آیا دلیل فساد هستند یا خیر ، ولی تمام این بی انصافی هایی که در حق زنان جامعه ی به اصطلاح اسلامی ما می شود ، حقیقت کامل دارد و متاسفانه تعداد اندکی آنها را می بینند ، حتی خیلی از زنان خودمان نیز به این اوضاع عادت کرده اند که نتیجه اش هم میشود همان چیزی که میبینیم .
خدا قوّت زهرا خانوم .
پاسخ:
سلام به تنهایی دلیل فساد نمیشه عزیزم این رفتارا بستر رو برای دلسرد شدن نسل جوان اماده میکنه برای اینکه یه نسل باورش بشه ما دلسوزشیم باید توجه مارو ببینه حتی پذیرفتن عیبهای خودمون اگر نتونیم همش رو برطرف کنیم دلگرم کنندست برا جوونا میدونی چرا این تبعیض ها رو پذیرفتی زود عزیزم؟ چون خودت زنی و با چشم خودت دیدی این چیزا رو اما اقایون نه اینکه بخوان عمدا این کار رو بکنن اما از این موضوع غافلن متاسفانه بالاخره یکس باید این چیزا رو بگه دیگه
۱۴ بهمن ۹۱ ، ۱۱:۴۰ من یک مسافرم
من نظرات دیگران رو نخوندم
ولی حرف های شما برای من خیلی قابل قبوله
اصلا برای قبول کردنش لحظه های تامل نکردم
پاسخ:
خدا رو شکر واقعا خوشحالم من سر این پستا از طرف بعضی از دوستانم هم مورد انتقاد قرار گرفتم ممنون از حسن نظرتون
۱۴ بهمن ۹۱ ، ۱۱:۴۲ من یک مسافرم
منظورم قرار دادن لینک مطالب قبلی و بعدی در انتهای متن بود.
واسه اینکه بعضی ها مستقیما به متن مراجعه می کنند نه صفحه اصلی
مثلا به این لینک: http://kolbe-asheghi.mihanblog.com/post/94
اگر لینکهای قسمت اول و سوم رو هم توی این مطلب بذارید، مطالعه کل مطلب راحت تر میشه
پاسخ:
اها چشم باشه در اسرع وقت این کار رو میکنم چه پیشنهاد خوبی ممنون واقعا خیلی فکر خوبیه
۱۴ بهمن ۹۱ ، ۱۱:۴۳ من یک مسافرم
در وبلاگ من نوشته بودید که "ویه سئوال این امار خیلی عجیب بالاست دلیلش رو میشه بدونم؟"
منظورتون کدوم آماره؟
وای ... چرا میگی مردها از کاری که می کنند غافلند ؟
به نظر من اکثر مردانی که این رفتارهای ناشایست را در برابر همسران خود و یا حتی دخترانشان نشان می دهند ، به خوبی از دستورات دین اسلام در مورد زنان آگاهی دارند ولی سر مبارکشان را همچون کبک کردند زیر برف . و مطمئنا ارزش زنانشان را می دانند و دم نمی زنند . البته همانطور که گفتم اکثرشان .
پاسخ:
منظورم از غافل بودن اون جنبه کوتاهی نسبت به وضعیت امکانات مختلف برای خاومها در مساجد وسطح اجتماعه ...اون چیزی هم که میگید اصلا مردها نیاز خانومها رو جدی نمیگیرن چون متوجه تفاوت زن ومرد نیستن ....زن ومرد اشتباهی خودشون رو میذارن جای طرف مقابل در حالیکه در مورد نیازهای روحی وجسمی این دو تا کلی فرق دارن این اموزشها باید در دانشگاههای ما داده بشه ما خیلی تواین زمینه اموزش ضعیفیم خیلی
سلام
جاهلیت صدر اسلام حال به جاهلیت مدرن تبدیل شده . موضوع تغییر نکرده : ( ظلم به زن ) بلکه روشها تغییر پیدا کرده . اون زمان زن رو مانند یک حیوان می دانستند و این زمان زن را ابزاری برای هوس های خود . در این دوره زنانی جلوتر از حقوق خود هم حرکت کردند به دفاع از حقوق زن . حقوق زن در اسلام مشابه نیست بلکه مساوی است ولی این جمعیت فمنیست شعار تشابه را سر دادند و می دهند . مثل همسانی در دیه یا ارث و.... .
البته بعضی از حقوق زنان هم تغییر پیدا کرده است . مانند نفقه . یعنی اگر زنی شاغل باشد وجوب نفقه از شوهر می افتند . یعنی دیگر شوهر لازم نیست به زن شاغل خود نفقه بدهد .
به نظر من مهریه های سنگین امروزه به دلیل ظلم های قبل است . چون زنان یک نوع ترس در وجودشان هست از مردان که نکند یک موقع به ما زور بگوید . پس مهریه را سنگین می گیرند تا دست و پای مردان را ببندند .
البته در فقه اسلامی هم ظلم هایی به زن شده است که به سختی قابل جبران است . مثل : بلوغ دختران در9سالگی . حق طلاق . حق حضانت . حقوق هماهنگ زوجین و..... . در این مورد در فصل بعدی مختصرا توضیح خواهم داد
پاسخ:
الته شما درست میگید اما یه نکته رو در نظر بگیرید که این جاهلیت مدرن هم بازم نگاه ابزاری به زن داره یعنی کلا این نگاه هوسرانانه الان به مراتب بیشتر شده ودفاع اینجوری از حقوق زن برای استثمار بیشتر اونه ..... در مورد نفقه هم شما بازم نظر مرجع خودتونو گفتید که تو قانون الان وخیلی از مراجع نفقه به زن شاغل هم تعلق میگیره در مورد مهریه موافقم البته یه دلیل دیگه هم داره که اون مهمتره ومن بعدا تو یه پست دیگه میگم ببنید شما احکامی رو که مطرح میکنید از نظر مرجع خودتون میگید لطفا قید کنید .... بابت ایمیل هم ممنون
سلام...وبلاگ بسیارخوب ومفیدی دارین......به منم سربزنید منولینک کنیدولوگوی منوبذارین به وبلاگتون وخبربدین منم شمارولینک کنم...........حضورشمادروبلاگم افتخارست.......منتظرتم.......
پاسخ:
سلام ممنون ....چشم حتما لینکتون میکنم
سلام
یک تذکر :
من درباره نفقه نظر مرجع خودم رو نگفتم بلکه نتایج تحقیقاتم رو گفتم
پاسخ:
سلام بعد اونوقت به چه دلیل به این نتیجه رسیدی که زنی که کار میکنه نفقش واجب نیست؟؟ ببین احکام دین ما که با تحقیق شما تغییر نمیکنن ..در ضمن چون وبلاگت مال یه مرجع تقلیده وقتی با این ادرس میای حرفات به پای این مرجع نوشته میشه اگه چیزی نظر خودت بود خواهشا بگو نظر خودم اینه تا روشن باشه الته یه چیزم بگم اگه پاسخ سئوال منو میخوای با فقه واصول جواب بدی اصلا بی خیالش شو اصلا نه اطلاع کافی در این باب دارم نه علاقه ای به فقه وفلسفه ومنطق و.... اگه بحثش اجتماعیه بگو
الهی قربونت برم حرف دل منو زدی خدا کنه در بین مراجع و عالمان و سازندگان مساجد و حسینیه ها و حرم ائمه و امام زادگان چند گوش شنوا پیدا بشه که عدالت رو در مورد ما زنان رعایت کنند والا حسابشون با کرام الکاتبینه
پاسخ:
اوه اوه ببین کی اینجاست مامان گلم حتما پیدا میشه مامان باید این مطالبه به طور صحیح از طرف ما مطرح شه ایشالله گوش شنوا هم ایشالله پیدا خواهد شد
بخوام زیاد صحبت کنم فکر نکنم خوشت بیاد ولی جواب سوالاتو خیلی کوتاه میدم
قران ب این دلیل معجزه هست ک اولین کتب بشری هست ک در مورد تمامی موارد نظر داده ک اینو نمیشه گذاشت روی سواد پیغمبر
همین
راستی ی مطلب کاملا تخیلی رو گذاشتم توی وب مهسا میتونی بخونیش
البته تاکید میکنم کاملا تخیلی هستش!!!
http://yaddasht72.blogfa.com/
پاسخ:
سئوال من چیز دیگه بوداااا
آ سلامون علیکم هم قبول دارم هم قبول ندارم
پاسخ:
سلام دلایل قبول نداشتنتون رو بگید
سلام
درباره نفقه اطلاعات زیادی نمی خواد . فقط یک توضیح کوتاه میدم :
صریح ترین آیه ای که درباره نفقه بحث می کند این آیه است : الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَی النِّساءِ بِما فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلی‏ بَعْضٍ وَ بِما أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوالِهِمْ.... .
در این آیه مردان قوام و سرپرست زنان معرفی شدند و مطابق آن نفقه زنان بر مرد واجب است . ولی اگر شرایط یک جامعه تغییر کند و زنان هم پا به پای مردان کار و تلاش کنند ( که امروزه همینطور است ) آیا باز هم نفقه واجب است بر مرد؟ خیر . چون شرط اصلی نفقه قوام بودن مرد نسبت به زن است در حالی که با کارکردن زن قوامیت از مرد خارج می شود و به تعبیری دیگر : اگر علت رفت معلول هم می رود، در نتیجه حق مدیریت و قوامیت به این دو دلیل است که با سلب علت معلول هم که متوقف با آن است زایل و سلب مدیریت می شود و در نتیجه وجوب نفقه از مرد نسبت به زن می افتد .
در ضمن آیت الله العظمی علامه صادقی تهرانی این مسئله را در تفسیر ترجمان فرقان بیان کرده است .
در ضمن بر پایه آیه : فبشرعبادالذین یستمعون القول ویتبعون احسنه
همه افراد موظف اند که تنها از قول احسن پیروی کنند و پیروی بدون تعقل و همراه ظن حرام است : لا تقف ما لیس لک به علم .
پاسخ:
عجب فک میکردم ایشون فقط به نص صریح قران توجه میکنن ....نسبت به حرفای قبلیتون تناقض داشت اما بهر حال ممنون از توضیحتون
۲۸ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۳۲ رایحه ی نور
سلام
ممنون که سرزدین
عالی بود
یا علی سید علی
پاسخ:
سلام ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی