با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

با من حرف بزن

در کوی نیک نامان مارا گذر ندادند .... گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

سلام من یه انسان آزادم .آزاد از قید و بند احزاب گروهها ..نه ببخشید من یه اسیرم ..اسیرعشق مولام امام سید علی همه دنیا رو به شوخی میگیرم چیزی زیبا تر از عشق ندیدم. این وبلاگ وبلاگ دلدادگیست .جایی برای بیان بی قراریهای من .

دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۴۴ ق.ظ

مشکل کجاست ؟(قسمت هفتم)

بسم الله الرحمن الرحیم

یه چیز دیگه که کمک میکنه به دامن زدن به فساد عدم نهی از  منکر هست والبته درست انجام ندادنش ... درست نفهمیدن دستور دین باعث میشه ما چیزای کوچیک رو بزرگ وچیزای مهم رو نادیده بگیریم باید بدونیم حدود خدا چیه؟ چه حدی مجازه چه حدی گناههسختگیری بی خود  خودش دلزدگی میاره ...کی میدونه چقدر دشمنان ما از درست انجام ندادن نهی از منکر بهره بردند واین عمل واجب رو تخطئه کردن؟ طوری که الان نهی از منکر تو جامعه ما فضولی محسوب میشه واین خیلیییی بده
خب حالا میخوام بی خیال این چیزا شیم  میخوام اینجا دوباره از شما کمک بگیرم بنظرتون چجوری میشه تو این شرایط به بهترین شکل نهی از منکر کرد؟ میخوایم راهکار بدیم نظر شما چیه؟




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۷
درد سر

نظرات  (۲۵)

۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۴۴ محمد از لارستان
سلام شما نظر آقایان انجوی نژاد و نبویان رو در مورد مشایی دانلود کن گوش بده اگه میخای رای بدی باید از الان بصیرت خودت رو بالا ببری
در ضمن مردم ما اینقدر ... نیستند که به مشایی رای بدن
ارادت یاعلی
مسئله خوبی اشاره کردین
امر به معروف و نهی از منکر
که شرایط و حدود داره

که همه ما حتما این شرایط و حدود رو شنیدیم
و بهش واقف هستیم که اول باید اصلا بدونیم منکر چیه و معروف چیه...
این معزل ما هست
مثلا طرف اصلا حجاب درستی نداره با وضع فجیع
اجبارش می کنیم به چادر..........
خب این کار اشتباهیه
اول یه حجاب مناسب رو بهش نشون بدیم و بگیم چه خوبی هایی داره
بعدش تو مرحله بعد میشه چادر

و مهمترین چیز اخلاق هست
اگه یه روحانی یا من یا شما
خودمون اخلاق درست داشته باشیم و بتونیم با مهربونی همه چیز رو شرح بدیم اون موقع است که در طرف مقابل تاثیر می ذاریم
خدایی نکرده نگیم دروغ بده و بعدش جلو همون طرف خودمون دروغ بگیم....
و امثال این
ما باید اعمال خودمون کاملا مناسب باشه
اگه کسی رو امر به نماز اول وقت می کنیم و اون ببینه خودمون اهمیتی قائل نیستیم برای نماز
بدتر زده میشه
چیزی که متاسفانه داریم میبینیم الان

ضمنا ما نیازی نیست هر کسی رو امر به معروف کنیم
لازمش اینه اون تا حدی از ما شناخت داشته باشه
من می تونم کسایی که دور و بر من هستن و منو میشناسن به نیکی نهی از منکر کنم
شما هم دور و بری های خودت

مثلا اگه یه پسری که دوست دختر داره رو می خوایم امر به معروف کنیم ، راهش اینه اول باهاش دوست بشیم و صمیمی بشیم و بفهمه قصدمون خیره و بعدش شروع کنیم عملیات رو
نه این که متاسفانه کاری که بعضی روحانیون می کنن و یا گاهی خودمون
هم اولی که یه دختر و یا پسر بد حجاب رو می بینیم یه پوس خند بهش می زنیم
که اونو بدتر جعلی می کنیم و یا بهش تیکه می ندازیم
و یا با اخلاق بد نهی می کنیم
اینا همه اشتباهه
باید از دل روایات اهل بیت این چیزا رو بکشیم بیرون و یاد بگیریم نوع امر به معروف و نهی از منکر رو

زنده باد
یا مهدی
پاسخ:
بله کاملا باهاتون موافقم اما یه چیزی اینکه میگی اگه بخوایم یکی رو نهی کنیم باید اول دوست بشیم این مخصوص هر کسی نیست ها چون ممکنه اگه زیاد قوی نباشیم بجای اینکه ما اونو نجات بدیم خودمون گرفتار شیم وظیفه ما در حد توان خودمونه امر به معروف کلا تذکره که شکلهای مختلف داره اما مطمئنا همنشینی با افرادی که میگی تاثیرات خودش رو میذاره خیلی در این باره که میگی باید محتاط بود خود ادم مهمتره ها
عرض سلام و احترام خدمت شما مهدی یاور گرامی
خدا قوت و خسته نباشید

با مطلبی جالب تحت عنوان ( ازدواج امام عسگری با مادر امام زمان ) و نوای دل نشین مداحی (در مورد ولادت امام عسگری) که بسیار دلنشین است ، به روزم
خیلی ممنون و سپاسگزارم که با نظرات ارزشمند خود بنده را در جهت بهبود مطالب یاری و دلگرم می کنید
در پناه حضرت حق ، زیر سایه امام زمان ، دست علی یارتان
یا مهدی
پاسخ:
سلام ممنون از دعوتت چشم
کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ
سلام
جالب اینجاست که خداوند هم امتیاز امت اسلام را بر امم دیگه در این بیان میفرماید که امت اسلام اهل امر به معروف و نهی از منکر هستن...!!!!!!!!
وخداوند هم به حضرت شعیب فرمود 100 نفر از قومت هلاک میشوند 40 نفر گناه کردند و 60 نفر گناه را دیدند و نهی از منکر نکردند
به نظر من موثر ترین راه امر به معروف و نهی از منکر ...شیوه عملی آن است
مثلا صدا و سیما خیلی میتونه تاثیر گذار باشه
چه اشکالی داره در سریالهای غیر ماه رمضان هم نماز خواندن یک کاراکتر رو نشون بدن....
یا یک نوع پوشش اسلامی رو نشون بدن ...البته نه اینکه اون بازیگر بعد از سریال عکسهای بد حجابی اش رو در سایتهاو مجله ها منتشر کند!!!وسریعا بخواد نشون بده که من اونی که تو فیلم دیدید نیستم من اینجوری هستم !!!!
چقدر خوب بود زمانی که شورای حل اختلاف درست میکردند یه شورای جلوگیری از اختلاف هم درست میکردند که همان شورای امر به معروف و نهی از منکر است....
چه خوب بود وقتی اون طلبه رو در تهران چاقو زدن به جرم نهی از منکر با این مساله یه جوری برخورد میکردند که مردم تشویق بشوند به نهی از منکر ...
مچقدر خوب بود های دیگر...
ولی در کل باید فرهنگ سازی شود.....تا امر به معروف به عنوان یک فریضه جا بیفته....هر کس از محیط خانواده خودش شروع کند
مثلا من از خانمم ..خواهرم ...هر کس قوانفسکم واهلیکم.....

پاسخ:
سلام ممنون اما اون ایه اول خیلی تکان دهندست یعنی ما دلیل بهترین بودنمون رو گذاشتیم کنار و چه هلاکتی بالاتر از اینکه الان فساد قرین خونه ها شده بچه های خودمون به دلیل ترک این فعل در معرض خطر قرار گرفتن بلا از این بالاتر
الحمدلله که موافقید
باید خودمون رو قوی کنیم و دست به امر به معروف و نهی از منکر بزنیم
اگه حتی خیللی ساده یه نفر رو از یه چیزی نهی کنیم
اونم یه جوابی بده که خودمون اعتقاداتمون به هم بریزه
امر به معروف واجب نیست
در هر صورت من شیوه های زیادی رو امتحان کردم
اون حرفای که زدم تجربیاتم بود
زنده باد
نمی دونم مطلب رو هم خوندید یا نه
یا مهدی
پاسخ:
ممنون ازتون معلومه بچه قوی هستی موفق باشی متنش طولانی بود برادر طول میکشد دیگه
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام علیکم

-------- *♥*♥*♥* --------
-------- *♥*♥*♥* --------
-------- *♥*♥*♥* --------
-------- *♥*♥*♥* --------
------*♥*♥*♥*♥*♥*-----
-------- *♥*♥*♥* --------
----------- *♥* -----------

┐─────────────────────────────────────────────────────┌
حضرت امیرالمؤمنین امام علی(درود خداوند تبارک و تعالی بر او) فرمودند:
بُخل ننگ، و ترس نقصان است. و تهیدستى مرد زیرک را در برهان کُند مى سازد و انسان تهدیست در شهر خویش نیز بیگانه است.
نهج البلاغه - حکمت 2
┘─────────────────────────────────────────────────────└
پاسخ:
واقعا کی میتونه عمق این حرف رو بفهمه؟ تهیدستی مرد زیرک را در برهان کُند مى سازد یعنی چی ؟ کسی میدونه؟
زهرا خانوم .از دامن زن مرد به معراج میره
اون فقط یه طنزه همین.شما ناراحت نشین
پاسخ:
بله میدونم خودم که گفتم متوجه شدم اما اونی که من گفتم شوخی نبودا البته کلیت هم نداره
سلام خوبی هیچی خواستم همه بدونن چ خبره درباره وب من مطلب کم پیدا میشه مزلب زیاده ولی قدیمی هستن منم خوباشو میزارم همین بای
هیچ چیز در این جهان چون آب، نرم و انعطاف پذیر نیست.
با این حال برای حل کردن آنچه سخت است، چیز دیگری ‌یارای مقابله با آب را ندارد.
نرمی بر سختی غلبه می کند و لطافت بر خشونت.
همه این را می دانند ولی کمتر کسی به آن عمل می کند.
انسان، نرم و لطیف زاده می شود و به هنگام مرگ خشک و سخت می شود.
گیاهان هنگامی که سر از خاک بیرون می آورند نرم و انعطاف پذیرند
و به هنگام مرگ خشک و شکننده.
پس هر که سخت و خشک است، مرگش نزدیک شده
و هر که نرم و انعطاف پذیر، سرشار از زندگی است.
آرام زندگی کن!
هرگز با طبیعت‌ یا همجنسان خود ستیزه مکن و گزند را با مهربانی تلافی کن
سلام زهرا خانم وبلاگتون عالی بود
هیچ چیز در این جهان چون آب، نرم و انعطاف پذیر نیست.
با این حال برای حل کردن آنچه سخت است، چیز دیگری ‌یارای مقابله با آب را ندارد.
نرمی بر سختی غلبه می کند و لطافت بر خشونت.
همه این را می دانند ولی کمتر کسی به آن عمل می کند.
انسان، نرم و لطیف زاده می شود و به هنگام مرگ خشک و سخت می شود.
گیاهان هنگامی که سر از خاک بیرون می آورند نرم و انعطاف پذیرند
و به هنگام مرگ خشک و شکننده.
پس هر که سخت و خشک است، مرگش نزدیک شده
و هر که نرم و انعطاف پذیر، سرشار از زندگی است.
آرام زندگی کن!
هرگز با طبیعت‌ یا همجنسان خود ستیزه مکن و گزند را با مهربانی تلافی کن
سلام زهرا خانم وبلاگتون عالی بود
پاسخ:
سلام منون واقعا واااای خیلی این چیزی که نوشتید عالیه بله یکی از راهای امر به معروف اینه که مث اب باشیم ...خیلی عالی بود واقعا ...ببینید هنر چه جوری روح انسان رو به موج میندازه
هوالحق
ممنون از حضور زیبای شما.
لینک شما در وب روشنگر قرار گرفت.
یازهرا
پاسخ:
ممنون ..لطف دارید
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۳۴ رفاقت برای همیشه تعطیل
شنیده ام که تو عکس شکسته می کشی با رنگ
اگر حقیقت است بیا من شکسته ام بی سنگ
مرا تو ساده بکش با تمام سادگی ام
و تلخ و تلخ و تکیده ولی کمی پر رنگ
مرا به رنگ روشن صد التماس تیره بکش
کنار کوچه بن بست و خالی از آهنگ
اگر تو معنی پرپر زدن ندانستی
پرنده ای بکش و یک قفس ولی دل تنگ
قرار هر دوی ما بر مدار ماندن بود
ببین که بی قرار توام هنوز بی نیرنگ
مرا تو خسته بکش، پاره کن شکسته بکش
شکسته از دل سنگی و خسته از دل تنگ
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۳۶ رفاقت برای همیشه تعطیل
شما به من لطف داری
پاسخ:
نه خواهش میکنم
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۳۶ رفاقت برای همیشه تعطیل
سلام خوبی ممنونم که اومدی بهم سر زدی
ممنونم بابت شعر بسیار زیبات
پاسخ:
سلام خواهش شما خوبید؟
۰۸ اسفند ۹۱ ، ۱۷:۵۹ بروز ترین مداحی های شیراز
صوت مراسم شهادت حضرت معصومه/کربلایی بهنام زارع/هیئت مصباح الهدی شیراز/حتما ببینید. heyat57sowtmadahansh.blogfa.com
سلام خوب از بس فحشمون میدن ماهم عادت کردیم من این وب و برا سرگرمی زدم الان دیگه وقتش و ندارم با کسی پدر کشتگی ندارم
دوتا سایت زدم سرم بااونا گرمه
سلام علیک .
نهی از منکر و امر به معروف شرایط داره . مثلا اگه موثر بود باید انجام بشه و در ابتدا اصلا نباید با قهر و خشم باشه و غیره ...
حالا اگه بخواهیم از این حرفا بگذریم ، به نظر بنده ی حقیر ، خیلی از افرادی که در این امّت اسلامی قوانین دین و اصلا قوانین کشورشان را رعایت نمی کنند ، اشخاصی بی منطق و بی ادب هستند و در مورد اینا کار از موعظه ی مادرانه گذشته و به نظر من باید به محکمی با اونا برخورد کرد ، چون اونا حالا دارن قانون اساسی کشور رو زیر پا می ذارن و بایستی طبق قوانین مجازات بشن . دیگه روی بعضی ها زیاد شده .
ولی در مورد بعضی های دیگرشون باید بگم که اون بنده های خدا یا از خیلی چیزا بی خبرن و یا قصد توهین ندارن و یک عادت خانوادگی است .
خب دیگه ، بنده فعلا عرضی ندارم ، تا ببینم بعدا حس نوشتنم می آید یا نه ؟
یا علی گلم .

پاسخ:
سلام عزیزم بله حساب این دو گروه از هم جداست ممنون خیلی لطف کردی حالا ما دعا میکنیم حس شما هم بیاااد ههههه
سلام خوبی؟
چن وقتی میشه از هم خبری نداریما
دلم برات تنگ شده بود [بوسه]
فک کنم داری خونه تکونی میکنی
وقت کردی یه سر برو وبلاگ حاجی...
یه روز اس میدم اگه وقت داشتی بیای باهم بحرفیم
قربونت
پاسخ:
سلام فدات شم تو سایت سنگین شده عزیزم من ایدیم معمولا خاموشه مگه کسی کارم داشته باشه بهم بگه روشنش کنم میدونی که فقط با کسایی که میشناسم میچتم چشم حتما منم دلم تنگ شده اره خونه تکونی هم میکنم وسطش هم میام نت امروز البته استراحت داشتم خیلی تو نت پلاس بودم فعلا رفتم تو نخ مشایی بشناسمش هههههه
من یکی که هرچقدر تلاش میکنم که تواین راه موفق نمیشم!راستی چه سخنرانی جالبی گذاشتی ......ازکجابرداشتی؟
پاسخ:
دزدیدمش ههههه بذار لینک محل دزدیم رو بدم بهت http://razizadeh.ir/page/nava-maah
من یکم حالم خوب نبود
میدونی که از عشقم که دور میشم حال هیچ کاری رو ندارم...
ولی اینو از ته دلم میگم همیشه ی همیشه به یادتم تو آبجیه ی گلمی
خاکریز تعطیل شد...
پاسخ:
عههههههه الان رفتم دیدم ...تو اسم سایتشو داری؟یعنی جی به یادمی ؟ یعنی دیگه بهم سر نمیزنی؟ اون تعطیل کرده من که هستم ......خیلی لوسی مریم
سلام
" خون شهدا "
به شهدا چه جوابی خواهیم داد؟
منتظر شما هستیم.
موفق باشید
یاعلی...
پاسخ:
سلام من یکی جوابی ندارم
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۳۱ رفاقت برای همیشه تعطیل
دلمو بردی باز از نو،دیگه چی میخوای؟
دار و ندارم مال تو دیگه چی میخوای؟

برو بذار بسوزم،با بی کسیهام

برو بذار بمونم با دلواپسی هام

هیچی نپرس فقط برو،ولی فراموشم نکن

شمعمو آب میشم به پات،برو و خاموشم نکن

یه روز اگه ورق زدی دفتر خاطرات رو

یادت بیاد قلب منو،میشینه چشم به راهه تو

آره برو ولی بدون،اینجا یکی میمرد برات

باور نکردی عشقشو اگه قسم میخورد برات

میری فقط یادت باشه اینو عزیز

اشک ذلالتو جلو چشم غریبه ها نریز

هیچی نپرس فقط برو،ولی فراموشم نکن

شمعمو آب میشم به پات،برو و خاموشم نکن!
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۴۰ رفاقت برای همیشه تعطیل
نمی تونم ببخشمت دور شو برو نبینمت
تیکه ای بودی از دلم خشکیدی و بریدمت

هزار و یک رنگی بدون دروغ و نیرنگی بدون

واسه دله عاشق من بد نامی و ننگی بدون

راهمو سد کردی عزیز عشقمو رد کردی عزیز

خودت ندونستی چی کردی با ما بد کردی عزیز

یادت میاد گفتم بهت اگه نمی شی مرحمم

تورو خدا زخمم نشو که تیکه پارس بدنم

تو عین ناباوریهام تو هم شدی یه زخم نو

هیچ نمی خوام مثله تو شم از جلوی چشام برو
۰۹ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۴۰ رفاقت برای همیشه تعطیل
ممنونم از حضور گرم شما مرسی
پاسخ:
خواهش ..اختیار دارید
سلام آبجی
خوبی؟
دستت درد نکنه . خواهش میکنم
متاسفانه بعضا در امر به معروف و نهی از منکر قبول کنیم که بعضی از ماها بشدت افراط میکنیم
که همه چیز افراطش ضرر دارد.
امربه معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که هر کس اگر قادر به اعمال و انجام انها نباشد حق ندارد اقدام کند
که اگر اقدام کرد میشود آن که شما اشاره نومدید.
سوء استفاده ی دشمن زیاد میشود.
بازهم ممنونم از حضورتون
خوشحال میشم بازهم تشریف بیارینو نظر بدین
موفق باشید
پاسخ:
سلام بله هم افراط ضرر داره هم تفریط منم ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی